Onze cultuur wordt bedreigd....

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Harro schreef:Om Ironmarc even op het spoor te zetten:
Ik weet niet waar dat op slaat, je doet echt alsof je beter bent he?!! Ik had je toch al gezegd dat ik geen zin had om te discussieren met iemand die denkt dat hij beter is dan iemand anders, dit heeft dus duidelijk mijn visie bevestigd.
Maar goed ik zal hier verder niet meer op in gaan
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

ironmarc schreef:Maar goed ik zal hier verder niet meer op in gaan
Lijkt mij heel verstandig want veel zinnigs heb je toch niet te melden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

jij wel dus scheelt wijsneus!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik ben blij dat je mijn bijdragen als zinnig ziet. Jammer dat je geen mening wil geven die wel betrekking heeft op het onderwerp van deze thread.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

ironmarc schreef: Lijkt mij heel verstandig want veel zinnigs heb je toch niet te melden.
ironmarc schreef:jij wel dus scheelt wijsneus!
Het lijkt me duidelijk dat deze posts niet getuigen van een ontopic discussie. Wanneer jullie niet met elkaar discussieren hoeft dat niet, reageer dan niet en laat anderen posten. Elkaar beledigen kan ook via een berichtje, daar hoeven wij niet van mee te genieten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kom nou zeg. Ik stel hem een simpele vraag over zijn argumentatie en die wil hij vervolgens niet beantwoorden omdat ik hem alleen aan hem stel. Als ik vervolgens toch een zinvolle discussie aan hem probeer te ontlokken krijg ik naar mijn hoofd dat ik mij verheven voel en dat is dan weer een nieuwe reden om geen antwoord te geven. Hij doet er simpelweg alles aan om te camoufleren dat hij de plank missloeg en gebruikt elke uitvlucht om een inhoudelijke dicussie te ontlopen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Disclaimer: de nu volgende tekst is geschreven als de user achter de administrator. Een persoonlijke visie op de kwestie, wat dus niet die van de staff is of hoeft te zijn. Ik vermeld het voor de zekerheid hier even, omdat ik bang ben dat anders misschien het verkeerde beeld ontstaat.

Nederland is altijd al een grote smeltkroes geweest. Mijn eigen voorouders waren Hugenoten en zijn gevlucht naar Nederland ten tijde van de Barthelomeusnacht. De Hugenoten zijn op grote schaal vermoord door katholieken, mensen die konden ontsnappen hebben zich onderandere gevestigd in Nederland.

De Nederlandse cultuur heeft zich door de eeuwen heen ontwikkeld tot een democratie, een verzorgingsstaat en gedoogcultuur. Ook hebben wij ons zodanig ontwikkeld dat we nu als Protestanten en Christenen met elkaar in Nederland in vrede kunnen leven. Het geloof heeft mede door de ontzuiling een minder belangrijke plaats in onze samenleving ingenomen en we hebben een scheiding van kerk en staat.

Dat die verdraagzaamheid tussen katholieken en protestanten anders kan zijn is te zien in Ierland. Het lijkt me handig daarbij voorzichtig te constateren dat het conflict daar voortkomt uit de Engelse bezetting en niet zozeer op godsdienstige elementen is gebasseerd.

Ik heb wel degelijk het idee dat een bepaald cultureel element dreigt verloren te gaan. Onze maatschappij wordt door bepaalde minderheden niet op prijs gesteld. Deze individuën stellen dat onze overheid zondig is - blijkens ook de brief van Mohammed B. - omdat we wetten opstellen die niet met de extreem islamitische visies uit de koraan zijn onderbouwd. In feite pleiten ze voor het opdoeken van onze complete democratie.

Deze groep mensen, met een diepe intense haat jegens alles wat westers is, vind ik dan ook een bedreiging van onze cultuur. Er ontstaat namelijk een tweedeling en angst, omdat niemand kan weten wie een dergelijke filosofie heeft en wie niet. Misschien is het die aardige buitenlandse jongen wel in de klas, die op een dag een politicus vermoorden zal. Maar voor hetzelfde geld wordt die jongen een lieve huisvader. we zullen aan vrijheden moeten inboeten, omdat we anders de vredelievende burgers niet kunnen beschermen tegen zieke geesten. Het verschil in visie tussen deze zieke geesten en de onze is zó groot, dat het niet op te lossen valt.

Ik denk dat dit laatste element een bedreiging is voor onze samenleving. Omdat we met schrik naar elkaar kijken, omdat een bepaalde groep mensen blijkbaar maling heeft aan alle verworvenheden en ontwikkeling die we hier kennen. Het blijkbaar niet op prijs stellen dat ze hier wonen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik denk dat Proos daar feitelijk aan de essentie van de zaak raakt. De islam is geen bedreiging voor onze cultuur, nooit geweest ook. Radicaal onaangepast gedrag van wie dan ook, van welke religie en welk politiek signatuur dan ook, dat is een bedreiging voor onze samenleving. Maar dat moeten we los zien van cultuur.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Onze cultuur word zeker bedreigd door de oprukkende islamitisering en de linkse vervaging van waarden en normen. Het zou spijtig zijn als wij de cultuur waar onze voorvaderen zo hard voor gevochten hebben zomaar laten teloorgaan aan een zootje vreemde culturen die ons enkel willen vernietigen. Ik ben voor meerdere culturen als ze naast elkaar in aparte landen leven maar ben tegen de vermenging of overheersing van een andere cultuur.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

"onze cultuur"

is nog altijd een mengvorm van andere denk ik zo maar...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan schreef:Ik ben voor meerdere culturen als ze naast elkaar in aparte landen leven maar ben tegen de vermenging of overheersing van een andere cultuur.
En hoe denk je dat onze huidige cultuur tot stand gekomen is? :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Harro schreef:
Veteraan schreef:Ik ben voor meerdere culturen als ze naast elkaar in aparte landen leven maar ben tegen de vermenging of overheersing van een andere cultuur.
En hoe denk je dat onze huidige cultuur tot stand gekomen is? :roll:
Niet door de moslims :?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

d'r zijn meerdere culturen dan alleen die van de moslims. anders heb je het wel een beetje vaag geformuleerd.

Kan je beter zeggen dat je niet wilt dat onze cultuur word gemengd met die van de moslims...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hehehe, de moslim cultuur maakt al 1400 jaar deel uit van onze cultuur. Dat heb je als middeleeuwers er achter komen dat die rare arabieren een cultuur hebben die hoger staat dan die van hun.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan kun jij tellen? Maak je daarbij gebruik van arabische cijfers (1, 2, 3, enz.) of tel je nog met Romeinse cijfers? (I, II, III, enz.)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten