Wat verbaast mij nog?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Harro schreef:
Veteraan schreef:vooral omdat onze idealen identiek zijn met die van Van Gogh.
:? Welke idealen zijn dat dan?
Als jij de uitspraken en idealen van van Gogh niet kent vraag ik me af waarom je je mengt in deze discussie. :?

PS; dit is geen belediging, enkel een terechtwijzing :wink:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zeg niet dat ik de uitspraken en idealen van Van Gogh niet ken. Maar ik ken jouw idealen niet dus wil ik graag weten welke idealen van je vrienden en jou met die Van Gogh overeenkomen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Harro schreef: ik wil graag weten welke idealen van je vrienden en jou met die Van Gogh overeenkomen.
Veteraan schreef:vooral omdat onze idealen identiek zijn met die van Van Gogh.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

antwerpx schreef:
Harro schreef: ik wil graag weten welke idealen van je vrienden en jou met die Van Gogh overeenkomen.
Veteraan schreef:vooral omdat onze idealen identiek zijn met die van Van Gogh.
Dat is te makkelijk. De uitspraken van veteraan verschillen namelijk duidelijk van de uitspraken van Van Gogh.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Een uitspraak doen betekent niet dat die uitspraak de volle 100% overeenstemt met het ideaal, op gebied van uitdrukking durft er wel eens vervorming op te treden.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

antwerpx schreef:
Harro schreef: ik wil graag weten welke idealen van je vrienden en jou met die Van Gogh overeenkomen.
Veteraan schreef:vooral omdat onze idealen identiek zijn met die van Van Gogh.
Lijkt me duidelijk :?
Natuurlijk heb ik nog vele andere, maar ik moet oa niets weten van moslims.

Maar nu weer on-topic
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kijk, daar ga je al fout: "ik moet oa niets weten van moslims" is dus geen gedachte die identiek is aan die van Van Gogh.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Harro schreef:Kijk, daar ga je al fout: "ik moet oa niets weten van moslims" is dus geen gedachte die identiek is aan die van Van Gogh.
Dat was even erg kort samengevat,(ja, hij had het op de extremisten en degene die zicht niet willen aanpassen ed, maar ik veralgemeen gewoon wat) maar als je weet wat van Gogh zei en je weet dat ik hem gelijk heef, dan kun je toch de lijn doortrekken, ik versta niet wa nu nog onduidelijk is voor jou.
Het belangrijkste wat ik niet met hem deel is zijn mening over integratie.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan schreef:Het belangrijkste wat ik niet met hem deel is zijn mening over integratie.
...hoe kunnen jouw idealen dan identiek zijn aan die van Van Gogh?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ik zal het speciaal voor Harro eens HEEL simpel uitleggen: ik ga akkoord met de uitspraken van van Gogh.

Als je het nu nog niet snapt weet ik het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mag ik tussen beide komen en suggereren aan veteraan dat als ie iets meer uitwijd over zijn posts en waarom hij dat zegt er dan meer inhoudelijk gediscussieerd kan worden?

Of ga ik nu op mijn strepen staan terwijl ik die nietheb?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik snap het nogsteeds niet. Iets is identiek of het is het niet. De bijdrage van benmaf snap ik daarentegen wel en ik sluit mij bij hem aan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dit draadje ging niet over identieken dingen.

Veteraan is het met de uitspraken van meneer van Gogh eens, begrijp ik er uit.

Graag nu weer verder met de inhoudelijke zaken. Anders ben ik, hoe kinderachtig ook, genoodzaakt berichten te wissen of dit draadje te sluiten.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is dat je het zelf zegt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ik zal een voorbeeld geven anders raken we er niet uit.
TvG: "Moslims zijn geiteneukers" (toch zo ongeveer)
mijn stelling TvG heeft gelijk:
[quote=]
"Geiteneukers". De media staan er weer een week vol mee. 'Van Gogh had het recht om Moslims geiteneukers te noemen', wordt beweerd. Maar deed hij dat? Nee. Van Gogh noemde enkel recalcitrante onverdraagzame militante reli-fundi's a la Khomeini aanhangers zo. Omdat die grote geestelijke persoonlijk gezegd heeft dat mannen gerust een geitje mochten nemen als de vrouw des huizes onrein was. Neuken van een geit heet in oerhollands nog altijd 'geiteneuken'. Kortom, mensen die niet de ambitie hebben om een geit te neuken werd er niet mee bedoeld. Beledigend? Khomeini kwam er mee, niet van Gogh.
http://forum.fok.nl/topic/624101/10/2

[/quote]
[quote=]Van Gogh noemde fundamentalistische Islamieten 'geitenneukers' omdat Ayatolla Khomeini ooit heeft geschreven dat de man een geit mag nemen als de vrouw ongesteld is. Hilarisch toch? http://www.elegastswingcafe.nl/majo...=20041104024144
[/quote]
[quote=]Een islamiet zal zich niets aantrekken van een eventueel verbod op seks met dieren. Het was immers Zijne Heiligheid de Ayatollah en Verheven Imam Roekhollah Moesawi Khomeini die schreef dat een moslim-man tijdens de ongesteldheid van zijn 'onreine vrouw' zich in zijn seksuele nood mag wenden tot een kameel, een schaap, een koe of een geit.

Meer voorbeelden van dit soort 'diepzinnige islamitische spiritualiteit' is overigens te vinden op: http://www.geocities.com/fortuynist...d/khomeini.html [/quote]
Gesloten