Und wir fahren gegen Engelland!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Eentje uit mijn collectie (niet al te beste staat):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Zeer zeker interessant, zal er eens op letten op een beurs.
Als ik het mag vragen, wat kost zo'n krantje ongeveer en zijn ze moeilijk te vinden daar ik er eerlijk gezegd nog niet eerder een tegen ben gekomen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik geloof dat ik voor mijn exemplaar iets van een 10EUR heb betaald bij een verzamelaar, op een beurs heb ik deze ook nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:Ik geloof dat ik voor mijn exemplaar iets van een 10EUR heb betaald bij een verzamelaar, op een beurs heb ik deze ook nog nooit gezien.
Die tien euro is een meer dan redelijke prijs, ze zullen op een beurs dan ook wel ietsje duurder zijn.
Zal er zondag in Huizen eens op letten.
Collector of uniforms of the enemy
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooie matroos Mooyman,! :)
Leuk krantje ook
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:Mooie matroos Mooyman,! :)
Leuk krantje ook
Dank je Bjorn, hij kon zo van boord in Delfzijl zijn gekomen :wink: :lol:.
Collector of uniforms of the enemy
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooyman schreef:
BjornSpiN schreef:Mooie matroos Mooyman,! :)
Leuk krantje ook
Dank je Bjorn, hij kon zo van boord in Delfzijl zijn gekomen :wink: :lol:.
Maak me maar weer jaloers.... :wink: :roll: :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hoi,

HELE MOOIE Matroos, mn complimenten ;) Kriegsmarine en Luftwaffe zijn eigelijk m'n favorieten afdelingen. Heeft u trouwens ook een luftwaffe soldaat? Mij lijkt het erg mooi om zelf zo'n Luftwaffe soldaat te hebben, dan het liefst laatoorlogs :lol: ik ben nu bezig om een LW m43 Cap (2de type) te kopen. (offtopic) Ik kom zondag ook naar Huizen, waar staat u kraam, dan kan ik u aanspreken. MVG RelicHunter44
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Re: Und wir fahren gegen Engelland!

Bericht door kokstok »

Mooyman schreef:Hier een van mijn projecten waar ik met bezig ben, een Kriegsmarine seeman.
Hij heeft blauwe uitmonstering aan waaronder zijn kolani jacke, klaphose en KM tellermutze.
In zijn hand heeft hij een waszak destijds gemaakt van een viertal Kriegsmarine handdoeken, er waren zeker genoeg handdoeken op voorraad maar geen waszak :wink: :lol:.
Wir fahren gegen Engelland!!! :lol:.

Peter(Antwerpx) zal wederom de foto voor me plaatsen, aub geduld :) .
Mooie pop mooyman, komt er nog een abzeichen op? (minensuch)

groeten René.
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:Hoi,

HELE MOOIE Matroos, mn complimenten ;) Kriegsmarine en Luftwaffe zijn eigelijk m'n favorieten afdelingen. Heeft u trouwens ook een luftwaffe soldaat? Mij lijkt het erg mooi om zelf zo'n Luftwaffe soldaat te hebben, dan het liefst laatoorlogs :lol: ik ben nu bezig om een LW m43 Cap (2de type) te kopen. (offtopic) Ik kom zondag ook naar Huizen, waar staat u kraam, dan kan ik u aanspreken. MVG RelicHunter44

Hallo RelicHunter,

Bedankt voor je complimenten, heb inderdaad ook een late Luftwaffe soldaat die ook op dit forum te zien is.
Heb zondag zelf geen stand maar ben als bezoeker aanwezig daar ik zelf nog het een en ander aan uitrusting zoek.
Misschien treffen we elkaar zondag.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Und wir fahren gegen Engelland!

Bericht door Mooyman »

kokstok schreef:
Mooyman schreef:Hier een van mijn projecten waar ik met bezig ben, een Kriegsmarine seeman.
Hij heeft blauwe uitmonstering aan waaronder zijn kolani jacke, klaphose en KM tellermutze.
In zijn hand heeft hij een waszak destijds gemaakt van een viertal Kriegsmarine handdoeken, er waren zeker genoeg handdoeken op voorraad maar geen waszak :wink: :lol:.
Wir fahren gegen Engelland!!! :lol:.

Peter(Antwerpx) zal wederom de foto voor me plaatsen, aub geduld :) .
Mooie pop mooyman, komt er nog een abzeichen op? (minensuch)

groeten René.
Bedankt Rene,

Nee er komt geen abzeichen op de pop daar er geen lusjes op het jasje aanwezig zijn en ik geen abzeichens op jassen plaats die er nimmer op gezeten hebben.
Heb tussen mijn abzeichens wel een U boot abzeichen die mooi bij het geheel past daar hij, niet zichtbaar op de foto, een torpedoboot insigne op de linkerarm draagt.
Kom jij ook naar Huizen Rene?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hoi,

ja ik hoop het ook, ik heb in iedergeval een wit/oranje/blauwe brunotti jas aan :lol:,,,, en mn vader gaat ook mee, (die heeft een rode jas) dus ben benieuwd... zoek zelf ook nog hoop kleine dingetjes, zoals zo'n flesje voor bij het M31 gasmasker (ben de naam ff kwijt), wat bepaalde hulzen, wat bodemvondsten en clips 8), maar veel originele en zeldzame (helm)stukken zijn er niet in Huizen he? :arrow:

MVG RelicHunter
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:Hoi,

ja ik hoop het ook, ik heb in iedergeval een wit/oranje/blauwe brunotti jas aan :lol:,,,, en mn vader gaat ook mee, (die heeft een rode jas) dus ben benieuwd... zoek zelf ook nog hoop kleine dingetjes, zoals zo'n flesje voor bij het M31 gasmasker (ben de naam ff kwijt), wat bepaalde hulzen, wat bodemvondsten en clips 8), maar veel originele en zeldzame (helm)stukken zijn er niet in Huizen he? :arrow:

MVG RelicHunter

Mogelijk dat ik je herken, al zal het behoorlijk druk zijn.
Natuurlijk worden er ook originele en zeldzame stukken aangeboden in Huizen, je zal alleen een stuk kennis en een welgevulde beurs mee moeten brengen :wink: :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Een welgevulde beurs moet je altijd meebrengen :D:)8-| :lol: maar ff serieus, die MP40 tassen die daar bijvoorbeeld liggen, die zijn toch allemaal replica? En die FJ helm bij de ingang (bij vorige keeR)? Veel is volgens mij nep hoor (qua duits dan).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:Een welgevulde beurs moet je altijd meebrengen :D:)8-| :lol: maar ff serieus, die MP40 tassen die daar bijvoorbeeld liggen, die zijn toch allemaal replica? En die FJ helm bij de ingang (bij vorige keeR)? Veel is volgens mij nep hoor (qua duits dan).

Een welgevulde beurs is alleen nodig als je ook daadwerkelijk een dergelijk origineel zeldzaam item aan gaat schaffen.
Zonder die welgevulde beurs is het nog altijd interessant om een beurs te bezoeken daar je niet altijd iets behoeft te kopen en je er altijd het nodige aan kennis opsteekt :wink:.
Er zullen ongetwijfeld kopie MP tassen aangeboden worden maar dat de al daar aangebodene kopie is durf ik te betwijfelen.
Veel plezier en succes zondag :wink:.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie