Fotoverslag Normandië (1) - Pointe du Hoc

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Fotoverslag Normandië (1) - Pointe du Hoc

Bericht door Tim »

Het is bijna twee maand geleden dat ik er geweest ben maar nu heb ik eens de tijd om hier enkele fotoverslagen te plaatsen van m'n Normandiëreis.
Deel 1: Bezoek aan Pointe du Hoc, ik ga ervan uit dat iedereen wel weet wat daar gebeurd is, dus denk ik dat jullie genoeg hebben met een korte beschrijving bij de foto's.


Enthousiastelingen op weg naar Pointe du Hoc :P
De trappen die je in de verte ziet, werden over de bunkers gemaakt om de bezoekers een mooi panorama te geven.

Afbeelding


Eén van de enorme kraters op de klif, afkomstig van de bombardementen die de rangers voorafgingen. De Duitsers waren echter niet verjaagd en maakten het de geallieerden knap lastig om boven te komen.

Afbeelding


Zicht vanop Pointe du Hoc naar de zee - prachtig panorama ! Als je je even kunt oriënteren, weet je dat links Utah Beach ligt, en rechts Omaha.

Afbeelding


Andere hoek van dit panorama.

Afbeelding


Binnenkant van een bunker ; nogal troosteloos.

Afbeelding


Monument op het uiterste punt van de klif voor het 2nd Ranger Battalion, dat hier de bezetters verjoeg maar de kanonnen die ze moesten uitschakelen niet aantrof: deze waren al teruggetrokken landinwaarts.

Afbeelding


Zicht op het verwoeste landschap van Pointe du Hoc

Afbeelding


Idem. Erg indrukwekkend als je daar bent.

Afbeelding


Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Voor grotere foto's kan je me contacteren, deze zijn erg verkleind.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Inderdaad erg indrukwekkend om daar te staan.

Je bent toch te voet naar Omaha gewandeld hé! Anders mis je wat op gebied van bunkerbouw :)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

antwerpx schreef:Je bent toch te voet naar Omaha gewandeld hé! Anders mis je wat op gebied van bunkerbouw :)
Nee,
ten eerste omdat we de weg naar beneden niet vonden
ten tweede omdat we geen auto hadden : als je even de kaart van omaha in je hoofd prent, en je moet van Saint-Laurent-sur-Mer (centrum van Omaha dus) met de fiets naar Pointe du Hoc, tegen de westenwind in, geloof mij, je hebt ook niet veel zín meer om die rots af te gaan lopen :P
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Eigelijk moet je niet van de kliffen. Als je het terrein 'binnenkomt' ga je rechtdoor tot aan de afgrond en hou dan rechts aan.

Maar inderdaad niet aan te raden als je al een fietstocht in Normandische omstandigheden achter de rug hebt :)
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Het leek me een prachtige reis tim :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hele mooie foto! Ben er voor aantal jaar geleden zelf ook geweest, dat was zeker indrukwekkend.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Leuke foto's,is inderdaad Zeer indrukwekkend als je daar staat(En dan te bedenken tot de soldaten daarop moesten klimmen,onder vijandelijk vuur etc.)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Ik ben tijdens de herdenking daar ook geweest. valt me op dat ik zo'n beetje dezelfde foto's genomen heb ;)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

Jah heb er ook fotos genomen :) zeer indrukwekkend :) al die bommen die daar gevalle zijn
Plaats reactie