Post hier je uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hoi om nog heel effe snel terug te komen en vervolgens door te gaan met unifromen,
tank destroyer, ik heb foto's gezien van ( Duitse moet ik er bij zeggen ) Re-enactors. 1 of anders SS divie met kleren aan ik weet niet waar ze het van daan hebben gehaald maar het zag er niet uit. bovendien waren deze mensen zo godsgruwelijk dik dat ik niet voor kan stellen dat zo'n gespuis er tijdens de tweede wereld oorlog mee door de keuring is gekomen. en als ik zoeits dan tijdens een evenement rond zie banjer springen me de tranen onderhand in de ogen van het lachen. werkelijk niet te filmen die mensen
(je krijgt ze niet eens goed in beeld )

groeten va niels

http://www.reenactor.net/zz-jobs/ww2mca ... ch-a-7.jpg <-- dis nog niks bij wat ik gezien heb totaal geen atletische figuren dus
http://www.reenactor.net/ww2/wh-list/im ... krause.jpg
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Afbeelding


Johan
29th Let's Go!!!!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

killingspree schreef: (je krijgt ze niet eens goed in beeld )
Hoezo zeg je dit? Een dik mens die dit leest kan zich hiermee beledigt voelen ;) (Oke, ik niet, ben niet dik)

Ik vind het altijd wel leuk wanneer ik dikke re-enactors zie rondlopen, ben je bijna zeker dat het Amerikanen zijn
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Misschien kunnen die mensen er wel helemaal niets aan doen dat ze dik zijn :| . Laats ze toch reenacten :) . Maar dan wel niet op een groot event :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ik voldoe ook niet aan het uiterlijk van amerikaans soldaat van tijdens WOII 1 ben groter, 2 ben breder, 3 ben molliger maar dit vind ik toch echt niet kunnen dat je mensen gaat beoordelen op hun uiterlijk wat een oppervlakkigheid asjeblieft seg tis een hobby en daarbij er waren wel militairen die molliger of steviger gebouwd waren het is niet hoe groot je bent of hoe slank je bent dat je soldaat maakt het is je kennis en je job kunnen doen en als je dat kan als je wat molliger bent heeft daar niemand een reden voor om daar mee te spotten.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Marc 82 Recon schreef:ik voldoe ook niet aan het uiterlijk van amerikaans soldaat van tijdens WOII 1 ben groter, 2 ben breder, 3 ben molliger maar dit vind ik toch echt niet kunnen dat je mensen gaat beoordelen op hun uiterlijk wat een oppervlakkigheid asjeblieft seg tis een hobby en daarbij er waren wel militairen die molliger of steviger gebouwd waren het is niet hoe groot je bent of hoe slank je bent dat je soldaat maakt het is je kennis en je job kunnen doen en als je dat kan als je wat molliger bent heeft daar niemand een reden voor om daar mee te spotten.
Iemand met 2 krukken, 1 been en een digitale fotocamera voldoed niet echt aan het historisch beeld...
En ik dacht altijd dat re-enactment een manier was om de geschiedenis op een zo'n correct mogelijke mannier na te bootsen.

Ik voldoe ook niet aan het uiterlijk, mijn haren zijn zeker te lang...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ken je die man persoonlijk? heb je hem ooit gesproken wie weet kun je hem normaal enkel zien in een voertuig wie zal het zeggen ?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
LAHsoldier12
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 sep 2004, 21:15
Locatie: De Meern (utrecht)

Bericht door LAHsoldier12 »

het gaat hier toch over het posten van je uniform?
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

jah dat is het hier zeker LAHsoldier12 dus laten we allemaal back on topic gaan en re-enactors niet aanvallen op hun uiterlijk
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Misschien kunnen we een topic openen met historisch-niet-correcte Re-enactors. Topic 'War Crimes' ofazoiet....

Ondertussen terug wat uniformen:

De Service Dress van Capt 'Father' FLYNN, één van de aalmoezeniers van het 26th Inf Regt/1Inf Div 'Big Red One'. Flynn nam aan alle campagnes van de Div deel en werkte na de oorlog in het toenmalige Tsjechoslowakije. Hij stierf in de jaren 70....
Het uniform bestaat uit:
Jacket met Capt Bars, French Fourragere en de normale Europese medailles.
Hemd en Tie en Capt Garrison Cap
Pink trousers
Een Frans gemaakt geldbeugeltje waarop ooit Duitse insignes zaten, jammer genoeg nu verdwenen....

Afbeelding

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

De Service coat van Lt Fred WHITT.

Whitt was een Forward Observer voor het 283th Field Artillery Battalion dat gedurende de campagne in Frankrijk, België en Duitsland aan zeer veel verschillende eenheden aangehecht werd.
Whitt, die later in de bosbouw werkte, werd gedemobiliseerd door Camp Meade in 1945 en droeg dan de kentekens van het 110 Field Artillery van de 29th Division. De jas vertoont ook sporen van de patches van het 7th Army en het 1st Army...
De Air Medal werd hem toegekend voor het meevliegen met een Piper Artillery Spotter vliegtuig.

Afbeelding

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Een beter zicht op de met od verf gecamoufleerde M1941 Field Jacket met 29th patch...

Afbeelding

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Een GI van het 2nd Naval Beach Battalion op Utah Beach 06-06-44....
Hij draagt het US Navy Foul Weather pak en Jump Boots. Onder de linkerarm zie je het Assault Gas Mask en in zijn handen draagt hij een binnenhelm van de 4th 'IVY' Infantry Division die eveneens op Utah landden.
Z'n helm is Navy Gray geschilderd...

Afbeelding


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hahha

het gaat zich ook niet om het uiterlijk,
jullie moeten effe mijn heel stukje lezen voor dat jullie mij verdenken van uitspraken die ik niet zo bedoeld heb !
dan lijkt het of ik iets tegen dikke mensen heb
totaal niet. het ging zich om reenacten in het totaal
maar goed, ik wil hier absoluut niemand mee beledigen dus dit effe tussen door !

groete van niels
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

enkele schitterende uniformen johan! erg mooi!!

(wat maakt het voor reenacters nou uit dat je enkel in een voertuig zit :? , vind ik vrij onzinnig...)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie