Normandië reis

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Normandië reis

Bericht door Melting »

Afgelopen zomer wilde ik naar Normandië gaan om de streek eens goed te bezichtigen. Helaas werkten de finaciën toen niet mee.

Nu wil ik samen met mijn vader begin juni 2005 gaan. Ik wil daar dan op een beetje een centrale plaats een hotelletje boeken, en vanuit daar alles bezoeken. Dus natuurlijk de stranden, maar ook enkele kerkhoven, en eventuele musea.

Kan iemand mij adviseren over in welke plaats ik het beste een hotel boek? (Misschien zelfs een hotel noemen?) Dit hotel moet dus een beetje centraal liggen, en verzorgd zijn.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Een Hotel zo snel niet, maar Camping "d'Omaha Beach" is de perfecte uitval basis zo ongeveer. Je kan vanaf het Camping terrein recht de duin af het strand op lopen en binnen 5 minuten zit je op de boulevard van Vierville-sur-Mer.
In Tabulas Argenteas Refero
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik heb zelf afgelopen jaar in Bayeux gezeten en dat is ook een ideale plek om heel Normandie te bereiken.

Je kunt vanuit Bayeux makkelijk naar Caen en St Mere Eglise bijvoorbeeld, heel centraal dus.

Ik zat in hotel Lion D'or en dat was goed. Het eten was blijkbaar bijzonder, aangezien Tom Hanks en Steven Spielberg er ook kwamen eten en dat was wel grappig.
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Bericht door Melting »

Alvast bedankt....vooral marcfire, want ik zoek echt een hotel, en geen camping. Ik ben nl niet zo'n campeertype. Ik ga dat hotel zeker eens bekijken.

Zijn er nog mensen met andere opties?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het meest centraal gelegen zou Bayeux kunnen zijn, maar ik weet niets van de hotels daar. Er zullen er wel meerdere zijn, gezien de omvang van de stad.
GunslingerJoe
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2004, 19:42

Bericht door GunslingerJoe »

ik zou gaan voor Bayeux, vandaaruit kun je op alle stranden komen en zit je lekker centraal. Ik raad je hotel "reine mathilde" aan dat vlak bij de cathedraal ligt. Zeer goedkoop, superaardig personeel en nog goed hotel ook. Ik zat er afgelopen zomer en binnen 5 dagen heb ik alle belangrijke objecten kunnen zien.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ja Bayeux is een behoorlijk grote stad, waar veel hotels zitten. Tijdens de ceremonies voor het 60e jubileum was het stervens druk, nu zul je gemakkelijk wat kunnen vinden en de ligging is gewoon erg centraal.
timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

Bericht door timwijgerde »

Er bestaat nog iets anders: Rijd gewoon de route af langs Omaha beach, tenminste, wanneer je voorbij colleville s mer bent gereden , kom je op Omaha beach. Daar staat een leuk pensionnetje, je kijkt vanuit het raam op het strand!

kan niet beter toch..

tim
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Bericht door Melting »

Allemaal alvast hartstikke bedankt. IK zal deze mogelijkheden ook nog eens bekijken! :)
GunslingerJoe
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2004, 19:42

Bericht door GunslingerJoe »

succes
You see in this world there's two kinds of people my friend...
eagle
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:26

Bericht door eagle »

wij hebben Caen als uitvalsbasis genomen:
de eerste dag bezoek je het Memorial de la Guerre, een indrukwekkend, groot museum (inderdaad kost bijna een hele dag)
de volgende dag richting kust via Pegasus bridge naar de Ouistreham, dan de kustweg volgen tot Arromanches,
de volgende dag naar Bayeux (bekijk eventueel het tapijt), dan richting kust Port-en-Baisin), langs de kust naar Omaha-Beach, bezoek de begraafplaats en het monument (Colleville sur mer), loop dan van de begraafplaats naar de zee. Vervolge de route naar pointe du-Hoc.
volgende dag van Caen rechtstreeks naar Carentan, rijd naar SinteMère Église, vandaar uit richting kustRavenoville plage, langs de kust volg je de weg op verschillende plaatsen zijn er is Utah Beach te bekijken, ook andere bezienswaardigheden zoals een momunent voor een voormalig krijgsgevangenenkamp, batterijstellingen enz.
zo hebben wij het gedaan, zeer de moeite waard, ook al zijn er inmiddels wel veel touristische toestanden opgezet
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Bericht door Melting »

Bedankt Eagle,

kun je me misschien ook zeggen hoe lang je reis in totaal geduurd heeft, en hoe hoog ik de kosten moet schatten?
eagle
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:26

Bericht door eagle »

het goedkoopste hotel (en daar hebben wij ook gelogeerd) is Formule1, kosten zo'n 23 Euro voor een 1-2-3 persoonskamer. (via Internet te boeken). Er zijn mensen die het vreselijk vinden, maar als het alleen om een propere slaapplaats gaat, voldoende. De overige kosten hangen af van wat je verder gaat doen (je kunt zelf je ontbijt en lunch in de supermarkt halen) en bezoek niet elk lullig prutsmuseumpje maar kijk vooral in het veld op de plaatsen waar het echt gebeurd is.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ik zat in de herfstvakantie ook in Bayeux en los van het feit dat het centraal ligt is het ook gewoon een heel gezellig stadje.
Ik zat er niet in een hotel maar in een hostel, een jeugdherberg dus.
Omdat we er maar 1 nacht bleven was dit verder prima. Als ik langer zou blijven zou ik toch kiezen voor een echt hotel.
Plaats reactie