nasleep

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
hamape
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2002, 22:34
Contacteer:

nasleep

Bericht door hamape »

Beste Martijn

Ik weet dat dit bericht een verlate reactie is en hoop daarom dat je dit bericht nog leest. Deze webpagina die hier vermeld staat http://www.hamape.com/ivdhjgvissers.html gaat naar mijn inziens gedeeltelijk over de psychologische nasleep van de oorlog. Het is een heel ander verhaal als van B'Elana het is meer van de andere kant, maar dat maakt het psychologische aspect er niet minder om, en daar is het je uiteindelijk om te doen. Voor je scriptie zal je het misschien niet 'of niet meer' kunnen gebruiken, maar het kan misschien een ervaring zijn om mee te nemen. Mijn vader werd na 5 jaar gevangenschap in Siberië via Duitsland naar kamp Amersfoort vervoert, om vervolgens bij justitie zijn vonnis te vernemen wat hem bij verstek was opgelegd wat overigens niet werd uitgevoerd. Na het gesprek met justitie kon mijn vader als vrij man vertrekken met al z'n zielepijn wat hem 14 jaar later fataal zou worden.
Hulpverlening 'ik denk dat, dat in die tijd niet voorhanden was en zeker niet voor een geval als hierboven beschreven.

Met vriendelijk groet Hamape
Plaats reactie