Vragen over D-Day

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Niek
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2004, 08:43

Vragen over D-Day

Bericht door Niek »

Een goeiedag, omdat ik sinds kort veel interesses heb in de tweede wereld oorlog wou ik ook graag nog wat info over D-Day alleen kan ik daar niet veel over vinden. Daarom vraag ik het maar aan jullie hier.

Kan iemand van jullie mij misschien een analyse geven van de basisuitrusting van de Geallieerden en de basisuitrusting van de Duitsers.
En wat moet een soldaat bij zich hebben als hij meedoet aan een invasie? Is daarvan een basispakket die aan bepaalde eisen moet voldoen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij deze vragen of misschien een site van D-Day weten waar ik dit soort info kan vinden :)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Over d-day bestaan duizenden sites. Op welke manier heb je gezocht, dat je over d-day niet veel kan vinden?

tip: toets 'overlord' en 'd-day' en wellicht ook 'uitrusting' of 'equipment' in google en ga wat rondsurfen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mamartijn
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 okt 2004, 21:22
Locatie: nijverdal

Bericht door mamartijn »

Lees anders het boek D-day eens van Stephen Ambrose, dezelfde schrijver van het boek Band of Brothers... Maar welke typen geallieerde soldaten bedoel je eigenlijk. De assault troops (vanuit zee) waren natuurlijk zwaar bepakt, maar de Airborne devisies waren nog zwaarder bepakt. Je kunt ook veel vinden op
http://www.d-day.pagina.nl

Martijn
Plaats reactie