Atlantikwall

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
vossie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2004, 09:03

Atlantikwall

Bericht door vossie »

Hallo allemaal....

Kan iemand mij vertellen wat de Atlantikwall precies inhoudt? en heeft iemand misschien een site waar wat dingen opstaan als plaatjes en andere informatie? Ik heb dit allemaal nodig voor een schoolwerkstuk.... alvast bedankt...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De statische verdedigingslinie langs de atlantische kust en boordzeekust ter bescherming van aanvallen uit het westen.

google + atlantikwall
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
mamartijn
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 okt 2004, 21:22
Locatie: nijverdal

Bericht door mamartijn »

Hallo mensen,

daar heb ik nog wel een aanvullende vraag over.... ik ben recent naar zeeland geweest (weekendje weg) en heb daar verschillende bunkers zien staan landinwaarts richtend op de kust/zee. Volgens mij maakten die bunkers dus ook deel uit van de Atlantikwall, maar dat is mijn vraag niet. Weet iemand of er uberhuapt veel gevochten is in zeeland, ik kan me namelijk voorstellen dat deze provincie van bepalend strategisch belang kon zijn, vanwege het waterrijke gebied. Ik kan het in de boeken nergens vinden
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Om Walcheren is er in november 1944 hard gevochten, om zo de scheldemonding en de haven van Antwerpen bruikbaar te maken.
Gebruikersavatar
ronhui
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 dec 2004, 15:57
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door ronhui »

In de meidagen van 1940 is hier ook aardig gevochten, ook toen de rest van Nederland al gecapatuleerd had
"We zullen ze er wel even uitgooien en er met de blanke klewang op in gaan"
De laatste woorden van majoor J. H. A. Jacometti, mei 1940
Flak 8,8
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 jan 2005, 17:47
Locatie: Nederland/Den Haag

Bericht door Flak 8,8 »

Ik weet niet of je het interessant vind, maar in Nederland vind je onwijs veel bunkers die deel uitmaakten van de Atlantikwall.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Nou in Polen schijnen de resten van de atlantikwall ook indrukwekkend te zijn ( je krijgt er zelfs rondslingerede munitie bij, een beetje gevaarlijk wel dus )
War is something human...
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

hmm Polen een atlantikwall ?? stel ik me vragen bij, aangezien je van in Polen een flink stuk moet wandelen om aan de atlantische te komen
Volgens mij enkel aan de kusten van West Europa dus
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

de Atlantikwal werd gebouwd om West-Europa te beschermen dus wat die in Polen moet....... :roll:
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Plaats reactie