Dat is toch zooo en zooo zonde.....

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Dat is toch zooo en zooo zonde.....

Bericht door Michiel M. »

Hey,
Een oma van een vriend van mij was in de oorlog ong. 6 jaar, toen Market Garden begon had ze 3 (!) parachutes, 2 US parahelmen, en een stuk of 12 indentieties kaarten, van US paratroopers....
Aan het eind van de oorlog hadden 3 duitsers zich omgekleed om vervolgens op de vlucht te slaan. Maar ja, toen heeft die moeder van haar alle US paraitems WEGGEGOOID!!!! zo van; dat gebruik ik toch niet dus kan ik het net zo goed weggooien...
De duitse uniformen had ze begraven (+helm), nu hoorde ik dat laatst en toen wilde ik er dus naar gaan zoeken....en wat denk je???
HUIZEN!!! er stond gewoon een hele woonwijk op!!!!
Daar word je toch niet goed van!!!! :bonk: :full: :frownno: :mad:

Heeft een van jullie ook eens zoiets STOMS meegemaakt??
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Ja hoor:

Als er tanks of andere voertuigen waren achtergelaten in een dorp of stad werden die na de oorlog in stukken gesneden en verwerkt tot schroot...

De King Tiger in La Gleize was bijna het zelfde lot ondergaan, maar gelukkig kon de sloper omgekocht worden met een fles drank.

Zo zijn er wel meer dingen in het verleden vernietigd of gesloopt.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

En toch worden er dergelijke dingen terug gevonden....

In September 2000 haalde men in Finland een Russische T34 boven...

http://www.mil.hiiumaa.ee/2000_09_14_ku ... index.html


Johan
29th Let's Go!!!!!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Een Duitser die terug kwam van Frankrijk en bij mijn opa logeerde, het was een belg en hij heeft zijn uniform van we WH +alle uitrusting achtergelaten in ruil voor wat burger kleren, al dat duits materiaal heeft m'n opa aan de boswachter gegeven en hij heeft het verbrandt :cry:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zo dat is echt super als je zoiets vind het je detector. Sta je raar te kijken als je opeens dat brok staal steeds groter wordt als je hem uitgraaft en het nog eens een prima tank blijkt te zijn..

Een kennis van mij heeft een jaar geleden nog het onderstel van een flak vierling opgedoken bij Nijmegen. Geloof dat hij ook geholpen heeft met het bergen van een 88mm kanon hier in Nederland voor paar jaar geleden.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Grootvader kwam thuis van heroepvoedingskamp met DRK pyama en ontsmette gevangenentenue, pyama is een jaar geleden naar de kleinzoon gegaan, tenue vlak na de oorlog naar de vuilbak.

Spijtig natuurlijk, maar echt zonde? Het zou pas zonde zijn als zoiets vandaag de dag de dag werd weggegooid.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Mijn opa moest tijdens de onafhankelijksheidsoorlog in Indië een dammetje bouwen om het vlak aan het strand gelegen vliegveld te beschermen (hij vloog toen op de B25). Een aantal jeeps was makkelijk beschikbaar en toch overbodig.... :cry:

Grtn

David
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

In/op de Filipijnen zijn vanaf pontons enorm veel Jeeps en Shermans de zee in geduwd met shovels.
Hadden ze allemaal niet meer nodig :P

Wel goed voor het koraal rif natuurlijk....
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Tank Destroyer schreef:Wel goed voor het koraal rif natuurlijk....
Dat dacht je! Ze namen niet de moeite eerst de brandstof, olie en andere troep te verwijderen. Ze hadden wel andere dingen aan hun hoofd! In de Pacific zijn nog heel wat leuke dingen te vinden, maar meestal is het onmogelijk om ze te bergen. :lol:

Grtn

David
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

overlaatst iemand die ik ken had buren die een volledig intacte Parachute en reserve parachute met volledig harnas en alles bij had gevonden en ingepakt terug(nou ja in mekaar gepropt in die chutepack en heeft hem ongeveer een anderhalf jaar geleden in de kachel opgestookt
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

sander vw schreef:Een Duitser die terug kwam van Frankrijk
het was een belg
:?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

belg bji het duitse leger misschien numb?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Juist ja , niet aan gedacht... :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
LAHsoldier12
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 sep 2004, 21:15
Locatie: De Meern (utrecht)

Bericht door LAHsoldier12 »

wat een verhalen!
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

2x door mezelf gehoorde Luger verhalen..

De (nu al overleden) vader van m'n stiefvader heeft tijdens de oorlog een Luger gevonden. Achtergelaten.. Omwille van schrik en represailles heeft hij hem dan weggeborgen op zo'n hooizolder achter een balk. Het huis is nu verkocht en naar dat m'n stiefvader zegt waarschijnlijk achtergebleven.

Op m'n vorige werk was de vader van de eigenaar een kind van ongeveer 10 jaar tijdens de 2e wereldoorlog. In een verlaten fabriek waren een paar Duitse soldaten gestopt om wat uit te rusten. Hij was daar met een vriendje aan het rondhangen en zag dat een officier naar het 'groot' toilet moest. Daar aangekomen heeft die officier z'n gordel met Luger eraan afgehaakt en aan de buitenzijde van de deur gehangen. Hij heeft toen die Luger uit de holster gehaald en is ermee gaan lopen. Thuis gekomen heeft z'n pa zich ontzetten kwaad gemaakt (Duitsers waren ondertussen al op zoek gegaan nr het verdwenen wapen. Die officier kon er echt niet mee lachen..) en het in de beerput gegooid! Bang om gestraft te worden en zodoende zou m'n niets kunnen vinden.

In die periode is je leven je meer lief dan die paar spullen..
Vandaag de dag spreken we tuurlijk anders! :)

En een jaartje of 3, 4 terug kwam de vriendin van m'n stiefbroer opeens aanzetten met een Duitse helm uit WO1! Lag klaar bij de buren om meegenomen te worden met het groot vuil!! Ze wist dat ik verzamelaar ben en dus 'gered'. De helm is zonder binnenwerk en roest maar zonder gaten. Hij werd tijdens de winter gebruikt om kastanjes in te poffen op de kachel en na de winterperiode in de achterliggende weide gegooid..
Vandaag staat ie droog en veilig!
Plaats reactie