Je speciaalste item

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Je speciaalste item

Bericht door Jan »

Zijn er hier mensen die net als ik een heel speciale items hebben die ze nooit weg zouden doen ? Omdat er een verhaal achter zit bijvoorbeeld.

Ik heb van mijn opa mijn eerste item gekregen en dat was een Britse helm. Die zou ik echt nooit weg doen.

Ook heb ik ooit van een Nederlandse man zijn hele Amerikaanse uniform gekregen. Hij kon Duits Engels en Nederlands spreken en daarom is hij mee gegaan met het Amerikaanse leger als tolk. Ook heb ik al zijn documenten gekregen. Ik zal binnenkort wel een foto posten van het uniform.

Jan
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Foto's van de bevrijdings optocht van een dorp hier in de regio,

Mijn archief met knipsels, getuigenverklaringen, documenten, briefwisselingen etc,

Handtekening Keizerin Auguste Victoria zu Schleswig-Holstein-Sonderburg-Augustenburg vrouw van Keizer Wilhelm II

Handtekening Prinses Victoria Louise von Hohenzollern dochter van Keizer Wilhelm II

Bidprentje Kennedy en Keizer Karl I. Franz Joseph

Mijn foto's van hoge officieren zoals Generaals,

Mijn Harp medalisji
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Meestal altijd mijn nieuwste aankoop. Zoals nu bijvoorbeeld de Shell dressing tas.

Maar ik denk op de eerste plaats een foto van Montgomery met een persoon die Nico en ik op de Ginkelse Hei hebben ontmoet
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

-Persoonsbewijs van mijn opa

-13 orginele foto's van Maastricht

-Foto van het verwoestte huis van mijn opa waar hij onder andere 14 dagen in coma heeft gelegen,1 vinger weg,etc,etc,etc.

-Waszak van een Amerikaanse soldaat die Maastricht heeft bevrijd,de moeder van mijn opa deed de was voor de soldaten(Na de bevrijding)en toen mijn opa deze hele zak wilde terugbrengen,was de soldaat weg.(En heeft mijn opa het bewaard)

-Luchtbeschermingsdienst schildje van mijn opa

-MG43 hulz,die mijn opa heeft gevonden

-Old hickory(30th infantery divisie patch)

-Old hickory (30th Infanterie dress uniform shirt)

-Amerikaanse M1 buitenhelm,gevonden in Maastricht en waarschijnlijk gedragen door soldaten van de old hickory divisie

-4 orginele armbanden van de BS/NBS

-Stuk parachute stof(Amerikaans),dat mijn oma heeft gevonden in wo2.



Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Al mn verzamel stukken zijn even speciaal voor mij...

:roll:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Alles wat ik van veteranen en familie heb gekregen....teveel om op te noemen dus :)

Meteen even verplaatst naar #collecties.
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Tank Destroyer schreef:Al mn verzamel stukken zijn even speciaal voor mij...

:roll:
Dat is denk ik voor iedereen het geval. Maar ik denk dat er toch wel 1 ding is wat er echt uitspringt. :)

Jan
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Euhm... eens kijken.

Denk dat mn originele tanker jacket wel in aanmerking komt.
En ik denk ook de M1 helm die ik gisteren heb gewonnen op Ebay, met lieutenant bar voorop en CO stripe (uiteraard origineel).

:)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

portret van mijn overgrootvader in uniform net voor hij naar het slagveld ging tijdens wo1
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Echt 1 speicaal item heb ik niet. Heb wel een aantal dingen die mijn verzameling bijzonder maken.

In ieder geval ieder item dat ik van me opa heb gekregen is bijzonder voor mij. Wat de staat ook mag zijn van het item.

Maar ik heb een geallieerde stafkaart die dateerd van 11 september 1944. Hier staat "Top secret" op. De kaart staat vol met plekken waar afweer geschut heeft gestaan. Deze kaart kregen de bommenwerpers mee die in de morgen van 17 september 1944 Arnhem nog moesten bombarderen.

Ook heb ik nog een Duitse armband van de Bergungskommando Arnheim. Deze eenheden hebben heel Arnhem leeg geroofd nadat de burgers van Arnhem waren geevacueerd na de gevechten in sep 44 in Arnhem.

Ook heb ik nog een document dat toegang gaf tot het bevrijde maar nog gevaarlijke Arnhem. Met dit bewijsje kon je Arnhem in komen wat was afgesloten voor iedere burger.

Heb ook nog een Duitse stafkaart die ingetekend is met vele dingen. De kaart is van de Betuwe en aan de troepen beweging te zien is deze van april 1945.

En heb nog een aantal mooie foto's. Van de brug van Arnhem in mei 1940. Foto's van de bevrijding en een foto die bij Nijmegen is gemaakt en vol staat met shermans.

Verder heb ik nog wel een aantal bijzondere dingen maar ga niet alles opnoemen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zakbijbeltje van mijn overgrootvader die gelegerd was in Ypenburg..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

-gekregen documenten van een belgisch soldaat die in Stalag 1A heeft gezeten

-privé close-up pic van Von Blomberg
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
fernando
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 nov 2004, 22:34
Locatie: serooskerke

Bericht door fernando »

mijn speciaalste item(s) is een grouping van een panzerjager majoor waar ik zijn dd.35 wehrmacht helm in perfecte staat van heb zijn soldbuch en wehrpass geheel ingevuld vanaf de eerste wo.zijn dolk met zijn initialen en zijn eickhorn leeuwenkop sabel ook met initialen er in gegraveerd,een paar foto's dogtags van de 1ste en 2de wo. 2 ribbonbars,dat is wel mijn speciaalste item en wat ik niet zal verkopen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

voor mij zijn dat de insignes (duits en Brits) die mijn opa in wo2 heeft gekregen/gevonden. de bijbel van een 52nd Lowland Div Recce Regt. die in het huis van mn opa is gevonden. ook het schilderij van mijn oudoom en de rapporten van zijn laatse patrouille waar hij bij omkwam.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Het lotje KNIL luchtvaartafdeling spul van m'n opa en oud-oom. Bij elkaar een paar manuals voor het "bomvliegtuig B-25", boeken over de KNIL luchtvaart met handtekeningen van beroemde vliegers en de schrijver met een opdracht ("bedankt voor alle hulp"), KNIL en Klu wings, Klu overjas. Het meest bijzondere echter is het Vliegerkruis en Oorlogsherinneringskruis (met certificaten) van een vriend en collega-vlieger van mijn oud-oom die in september 1944 met een C-47 verdween tijdens een vlucht van Merauke naar Cairns. Pas in 1989 werd het wrak gevonden, en werd hij begraven op het Ereveld in Cairns. :wink:

Grtn

David
Plaats reactie