Je speciaalste item

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Speciaalste item: een Duits fotoalbum waarin foto's staan van Duitse militairen in Groningen.
Verder nog een houten accussieband, ook uit de oorlog en hier in Groningen gebruikt.
jens
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2004, 01:19

Bericht door jens »

ja mijn volledig krantencolectie van 1940-1945
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Een luftwaffe zwaard van de gebr. Heller. er is er maar 1 bekend tot nu toe, en die heb ik hier liggen. Zelfs Thomas Wittmann heeft er nog nooit een in bezit gehad, en heeft er zijn goedkeurende blik op geworpen.
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

dutchknive schreef:Een luftwaffe zwaard van de gebr. Heller. er is er maar 1 bekend tot nu toe, en die heb ik hier liggen. Zelfs Thomas Wittmann heeft er nog nooit een in bezit gehad, en heeft er zijn goedkeurende blik op geworpen.
wow :shock:

FOTO !!!!!!!!!!!!!!!!
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

harleybuscha schreef:mijn K98 met zf 41[img=http://img11.exs.cx/img11/5874/DSCN1378.th.jpg]
Prachtig! Heb je een foto van het volledige geweer?
dutchknife schreef:Een luftwaffe zwaard van de gebr. Heller. er is er maar 1 bekend tot nu toe, en die heb ik hier liggen. Zelfs Thomas Wittmann heeft er nog nooit een in bezit gehad, en heeft er zijn goedkeurende blik op geworpen
Daar ou ik ook wel een foto van willen zien... van waar haal je eigenlijk zo'n uniek item?
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

mijn fallschirmjager gasmasker :)

achter gelaten in wo2 in mijn eigen woonplaats


wittmann
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik zou daar eigenlijk wel eens een foto van willen zien...
wittmann schreef:mijn fallschirmjager gasmasker :)

achter gelaten in wo2 in mijn eigen woonplaats


wittmann
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

"wittman" erg leuk maar dat heb ik je al een keer verteld! maar je gasmasker is zo goed als zeker van de 21R Fallschrimjaeger! als je ooit weg wil doen :) je weet me te vinden:D
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

de persoonlijke spullen van m'n familie, persoonsbewijzen, oproepbrieven, bevrijdingskrantje
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

momenteel mijn super deluxe geweldige stentassen 1942/|\ Super dingen
WWIbruno
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2004, 10:23

Bericht door WWIbruno »

Mijn gigantisch grote Belgische vlag van men opa van 1943. Men opa was VERPLICHT (hij heeft een tijdje ondergedoken maar als de ss aan je deur staat ga je beter mee) tewerkgesteld (hij sprak meerdere talen) in een vliegtuigonderdelenfabriek in Rötenburg, Duitsland. Op een dag hebben 10-tallen Belgen het leven verloren door een geallieerde luchtaanvallen (waaronder men opa zen beste vriend die hij uit het puin heeft gehaald).
De Duitse commandant was van plan om op elke kist (dus ook de Belgische) een hakenkruisvlag te leggen. Dat was een kaakslag voor men enorm pattriotische opa. Met veel ondehandelingen maar vnl. koffie is men opa erin geslaagd om een duitse fabrikant over te halen een grote Belgische vlag te maken. Deze vlag werd dan over de kisten van de Belgen gelegd. Verder heeft de duitse bevolking de Belgische kisten overladen met bloemen en die van de duitse kampbewakers ongemoeid (bloemloos) gelaten (toont aan dat niet alle Duitsers het zo eens met Hitler waren).
Voor geen miljoenen zou ik die vlag wegdoen!
Verder nog de wo1 medailles van familieleden die in wo1 gevochten hebben.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

WWIbruno schreef:Mijn gigantisch grote Belgische vlag van men opa van 1943. Men opa was VERPLICHT (hij heeft een tijdje ondergedoken maar als de ss aan je deur staat ga je beter mee) tewerkgesteld (hij sprak meerdere talen) in een vliegtuigonderdelenfabriek in Rötenburg, Duitsland. Op een dag hebben 10-tallen Belgen het leven verloren door een geallieerde luchtaanvallen (waaronder men opa zen beste vriend die hij uit het puin heeft gehaald).
De Duitse commandant was van plan om op elke kist (dus ook de Belgische) een hakenkruisvlag te leggen. Dat was een kaakslag voor men enorm pattriotische opa. Met veel ondehandelingen maar vnl. koffie is men opa erin geslaagd om een duitse fabrikant over te halen een grote Belgische vlag te maken. Deze vlag werd dan over de kisten van de Belgen gelegd. Verder heeft de duitse bevolking de Belgische kisten overladen met bloemen en die van de duitse kampbewakers ongemoeid (bloemloos) gelaten (toont aan dat niet alle Duitsers het zo eens met Hitler waren).
Voor geen miljoenen zou ik die vlag wegdoen!
Verder nog de wo1 medailles van familieleden die in wo1 gevochten hebben.
Mooi verhaal!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

idd! zeer speciaal item
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Bericht door arie »

Fotoalbum intrede rijkscommissaris 1940
Met originele foto’s seyss inquart Den Haag :)


maar persoonlijke spullen zoals persoonsbewijs van mijn opa
zijn toch eigelijk nog specialer voor mijn :wink:
Plaats reactie