Ouders ook gelijk maar opsluiten dan?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

dat jongetje is al 12 hoor
die weten echt wel wat ze doen!!
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Mijn neef is ook eens opgepakt voor iets soortgelijks, hij was toen iets van 16 en heeft een paar uur vastgezeten totdat zijn vader hem kwam halen.

Een ambtenaar in functie beledigen is gewoon stafbaar, een middelvinder naar een ander burger opsteken niet. Ik kan het me best voorstellen dat ze af en toe iemand op zijn plaats willen zetten en dat ze dit soort dingen dus niet accepteren.

Nu kun je zeggen dat ze beter echte criminelen kunnen oppakken dan dit soort zaken aan te pakken, tja dat is waar. Maar criminelen zijn net als terroristen niet te herkennen aan hun uiterlijk, met andere woorden, die pak je dus niet zomaar effe van de hoek van de straat. Voetbalhooligans vind ik niet een probleem van de politie, maar van de clubs in eerste instantie. Daarnaast is het de overheid die de politie geen handvaten geeft om die hooligans vast te houden. Een meldingsplicht komt er nog steeds niet bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Tis een plaatsgenoot van je. Zal morgen wel in de lokale bladen staan dan denk ik?
Klopt stond vandaag een artikel in het Eindhovens Dagblad. Moet eens kijken of ik op een of andere manier op de site kan zodat ik het naar hier kan knippen en plakken.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Marcfire schreef:Voetbalhooligans vind ik niet een probleem van de politie, maar van de clubs in eerste instantie. Daarnaast is het de overheid die de politie geen handvaten geeft om die hooligans vast te houden. Een meldingsplicht komt er nog steeds niet bijvoorbeeld.
Ik denk tot dit wel degelijk een probleem van de politie is.
De meeste echte hooligans zijn het stadion uit(En hebben een stadionverbod)alleen buiten het stadion kunnen zij hun gang gaan.En buiten het stadion heeft de clubs niks meer te vertellen,dan is het de verantwoordelijkheid van de overheid.

En daarom zou een meldingsplicht een goede oplossing zijn,maar daar heeft de club niks mee te maken.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Bron: Eindhovensdagblad

’Leeftijd doet er niet toe bij onfatsoenlijk gedrag’; geldboete of Halt-straf na overtreding

Politie tolereert schelden en beledigen niet
Door FLEUR BESTERS

Dinsdag 7 december 2004 - EINDHOVEN – De politie deelt iedere week een aantal bekeuringen uit voor het beledigen van een politieman of -vrouw. Volgens politiechef P. van der Linden tolereert de politie sinds enkele jaren minder en nemen de scheldpartijen toe. Zondag arresteerde de politie een twaalfjarige jongen uit Veldhoven. Hij stak op het Stratumseind zonder aanleiding zijn middelvinger op naar twee agenten en beledigde hen met een fors scheldwoord, aangevuld met ’wouten’.


Politiechef Van der Linden vindt dat leeftijd er niet toe doet bij het ’normaal fatsoenlijk met elkaar omgaan’. „Bij het uitgaan en het voetballen is het al langer beleid dat we onszelf niet langer voor van alles uit laten maken. Een politieman is ook een persoon. Vroeger zeiden we: het is op het uniform gericht. Nu voegen we er aan toe dat er ook iemand in het pak zit.“ Moeilijkheid bij het aanpakken van bijvoorbeeld scheldende jongeren op het Stratumseind is volgens Van der Linden het identificeren van de boosdoener. „Je moet precies weten wie uit het groepje wat riep.“

In principe kunnen agenten volgens hem voor iedere belediging een bon uitschrijven. Die varieert bij volwassenen van honderd tot vierhonderd euro. Overtreders gaan direct mee naar het bureau en betalen daar via de pinautomaat. „Dat komt echt heel regelmatig voor. Vaker dan voorheen, maar dat kan ook komen omdat we er beter op letten.“

Kinderen worden naar Halt doorverwezen. Schelden door hen gebeurt volgens Van der Linden amper, uitgezonderd de oudere (beschonken) jeugd tijdens het uitgaan. De politiechef wil mede daarom niet te veel aandacht schenken aan het incident van zondag. „Ik denk dat de agenten eigenlijk iets aan de opvoedkundige situatie wilden doen, omdat de ouders dat niet deden.“ De meldkamer kreeg volgens hem van tevoren al meldingen van burgers over het vervelende groepje. „Twee dienders gingen daarom de straat op om te kijken wat er aan de hand was.“ Ze troffen de twaalfjarige met zijn vriendjes en begeleiders aan bij Laserquest aan het Stratumseind. De jongen schold de agenten volgens Van der Linden vanuit het raam uit en stak zijn middelvinger op. „Er was redelijk veel publiek op straat. En een burger die een diender en plein public belachelijk maakt, kan zeker niet.“

Wie durft

De afdelingschef noemt het ’frappant’ dat de ouders van de jongen niet zelf optraden. „Kennelijk was er tussen de kinderen een sfeer van ’wie durft het te doen’. Dat moet je als ouder in het kader van opvoeding proberen te voorkomen. En als het dan toch gebeurt, moet je het zeker niet bagatelliseren. Nu werk je als ouder bij het kind het idee in de hand dat zulk gedrag normaal is.“

Binnen het korps vindt volgens Van der Linden iedereen het terecht dat is opgetreden. „Als we een inval doen in een hennepkwekerij, komt er ook wel eens wat emotie los. Dan snappen we ook wel dat iemand even door het lint gaat. Nu was er geen enkele aanleiding.“ De moeder van de jongen wil een klacht indienen tegen de politie.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Maar het arresteren van een kind van 12 gaat wel erg vind ik. Een bekeuring was beter geweest.
Bekeuren?, dan draaien de ouders er wederom voor op daar het me lijkt dat een kind van twaalf de boete niet kan voldoen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Stom van die jongen. ' Het was maar een grapje agent'. Binnenkort gaan ze nog ergens inbreken en wachten op de politie om dan doodfijn te melden dat ze voor de grap hebben ingebroken. :roll: Lacheuh
War is something human...
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Marcfire schreef:Mijn neef is ook eens opgepakt voor iets soortgelijks, hij was toen iets van 16 en heeft een paar uur vastgezeten totdat zijn vader hem kwam halen.

Een ambtenaar in functie beledigen is gewoon stafbaar, een middelvinder naar een ander burger opsteken niet. Ik kan het me best voorstellen dat ze af en toe iemand op zijn plaats willen zetten en dat ze dit soort dingen dus niet accepteren.

Nu kun je zeggen dat ze beter echte criminelen kunnen oppakken dan dit soort zaken aan te pakken, tja dat is waar. Maar criminelen zijn net als terroristen niet te herkennen aan hun uiterlijk, met andere woorden, die pak je dus niet zomaar effe van de hoek van de straat. Voetbalhooligans vind ik niet een probleem van de politie, maar van de clubs in eerste instantie. Daarnaast is het de overheid die de politie geen handvaten geeft om die hooligans vast te houden. Een meldingsplicht komt er nog steeds niet bijvoorbeeld.
Mijn neef deed ook iets 'soortgelijks' maar dan iets met een naakt achterwerkt. Hijk zal in het vervolg ook twee keer nadenken.

Het heeft allemaal ook met normen en waarden te maken natuurlijk
Gesloten