"Resten Mussert liggen in Vlaanderen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ik las dat in de Knack van 13 december, een intervieuw met dhr Eriksson, hij beweert de de schotwonden overeenkwamen, je hoeft hem natuurlijk niet te geloven, maar een man als hem geloof ik in ieder geval. Zulke mensen zijn nog gesteld op hun eer en liegen niet snel, en wat voor voordeel zou eraan hebben van te liegen?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Veteraan schreef:Ik las dat in de Knack van 13 december, een intervieuw met dhr Eriksson, hij beweert de de schotwonden overeenkwamen, je hoeft hem natuurlijk niet te geloven, maar een man als hem geloof ik in ieder geval. Zulke mensen zijn nog gesteld op hun eer en liegen niet snel, en wat voor voordeel zou eraan hebben van te liegen?
Een rechts extremist doet niet anders!
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ioannis schreef:
Veteraan schreef:Ik las dat in de Knack van 13 december, een intervieuw met dhr Eriksson, hij beweert de de schotwonden overeenkwamen, je hoeft hem natuurlijk niet te geloven, maar een man als hem geloof ik in ieder geval. Zulke mensen zijn nog gesteld op hun eer en liegen niet snel, en wat voor voordeel zou eraan hebben van te liegen?
Een rechts extremist doet niet anders!
Dit lijkt sterk op vooroordelen en veralgemeening, daar ben ik niet zo voor...
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Extremisten hebben graag hun eigen waarheid en kunnen daar niet meer omheen kijken. Ik denk dat dit een betere benaming is.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Martijn schreef:Extremisten hebben graag hun eigen waarheid en kunnen daar niet meer omheen kijken. Ik denk dat dit een betere benaming is.
Daar kan ik me beter in vinden, zolang je het niet hebt over de Vlaamsche Onafhankelijkheidsstrijd, dat is niet extreemistisch maar rechtvaardig!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Veteraan schreef:
Martijn schreef:Extremisten hebben graag hun eigen waarheid en kunnen daar niet meer omheen kijken. Ik denk dat dit een betere benaming is.
Daar kan ik me beter in vinden, zolang je het niet hebt over de Vlaamsche Onafhankelijkheidsstrijd, dat is niet extreemistisch maar rechtvaardig!
Gelieve een beetje bij het onderwerp te blijven (tenzij jij de VMO als kern van de vlaamse 'rechtvaardige onafhankelijkheidsstrijd' ziet natuurlijk...)
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Sorry, je hebt gelijk laten we on-topic blijven
ik geloof hem dus
(de VMO bestaat overigens niet meer dus is geen deel van de Vlaamsche Vrijheidsstrijd)
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Ik denk dat er teveel pijlen worden gericht naar Eriksson. Uiteindelijk verplaatste hij het het stoffelijk overschot alleen maar. Het metalen vat, met de resten, kwam uit Nederland alwaar het opgegraven werd door Nederlanders. Persoonlijk vind ik het maar een uiterst macabere bedoening. Een ex-VMO lid (erkend groot-invalide van de Belgische staat) zei me wel dat Eriksson knettergek is.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Meneer Eriksson is de laatste tijd misschien wel niet zo goed meer bij zijn verstand maar aan de voordrachten en zo meer dat hij onlangs nog gaf kan hij blijkbaar toch noch ernstig zijn. En niemand kan ontkennen dat hij vroeger in de VMO-jaren wel degelijk goed bij zijn verstand was.
Ik hoop alleen maar dat hij het geheim niet mee neemt in zijn graf, hopelijk vertrouwt hij het toe aan de volgende generatie want ik ben wel eens benieuwd waar dhr. Mussert ligt. :D
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Haha...

Het is hier een propagandistisch lachertje geworden!

Groot Vlaanderen!
Laat me niet lachen!

In Nederland kotst men er op.
Eens de onafhankelijkheid gegeven,
zoeken de Vlamingen het maar mooi zelf uit!

Dat amnestie gezanik moet onderhand maar eens afgelopen zijn.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ioannis schreef:Haha...

Het is hier een propagandistisch lachertje geworden!

Groot Vlaanderen!
Laat me niet lachen!

In Nederland kotst men er op.
Eens de onafhankelijkheid gegeven,
zoeken de Vlamingen het maar mooi zelf uit!

Dat amnestie gezanik moet onderhand maar eens afgelopen zijn.
Blijf nu toch on-topic :x
(overigens denken heel wat Nederlanders anders over een hereniging maar dat is een andere discussie :) )
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

We zijn on topic!

Feit is dat het hele bericht over de botten van Mussert onzin is, en alleen hier gebruikt wordt om een flamingant relletje te proberen te schoppen, waar niemand op zit te wachten.

En de Nederlanders die voor hereniging zijn kun je op één hand tellen.
Dwazen zijn er ook in Nederland.

Cultureel en economisch werken we graag met België samen,
maar een politieke hereniging is onmogelijk.
De Belgen kunnen er zelf niet eens wijs uit.
Laat staan de Nederlanders.

Als Brabanders zitten wij dan ook HELEMAAL niet te wachten op een Belgische hegonomie over onze provincie.
Den Haag ligt immers lekker ver weg.

Het gaat ons goed zo.
Te veel Belgische pottenkijkers zitten we echt niet om verlegen!
En al helemaal niet als ze een bruin verleden hebben!

Dus vergeet dat Dietschland nou maar!

Je propaganda tast ook nog eens onze Nederandse souvereiniteit aan, en daar protesteer ik tegen!
Laatst gewijzigd door Ioannis op 22 dec 2004, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Laten we de boel niet vergallen en de discussie via PB verder zetten ;)
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Veteraan schreef:Laten we de boel niet vergallen en de discussie via PB verder zetten ;)
Ik heb mijn standpunt geplaatst!
En dat mag iedereen weten!
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ioannis schreef:
Veteraan schreef:Laten we de boel niet vergallen en de discussie via PB verder zetten ;)
Ik heb mijn standpunt geplaatst!
En dat mag iedereen weten!
Net zoals ik ;)
Plaats reactie