De ramp in Azië

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

De ramp in Azië

Bericht door ironmarc »

Iedereen heeft het nu denk ik wel gezien op tv of ervan gehoord; de ramp in Azië.
Echt verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Er zijn echt duizenden mensen omgekomen. En dan al die beelden van al die dode mensen die overal worden rondgedragen en neergelegd.
Gelukkig zijn er al hulpdiensten onderweg naar het rampgebied.

Ik had een par maanden geleden al een docu gezien over deze Tsunami's, wat een schade kunnen die aanrichten!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Heeft m'n vader een geluk gehad, Hij heeft in Indië een bedrijfje dat juist gespaard is van die vloedgolf...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja is echt erg... 23.000 mensen die omgekomen zijn en still rising... en dat met kerst gewoon!!! Kerst hoort een leuke gebeuretnis te zijn toch? En niet zoiets
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja, de natuur heb je niet in de hand, helaas.....
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

heel erg ja, hopelijk leggen ze zo'n detectie systeem aan zodat voortaan gewaarschuwd kan worden voor vloedgolven...
Ik hoop ook dat de hulp daar snel op gang komt en dat mensen elkaar weer terug vinden.
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Dat is vrij moeilijk Ernstige man, er zijn bewijzen dat als er een aardbeving/scheur is in de oceanische korst in de Middelandse Zee dat er dan een vloedgolg zou kunnen komn ter hoogte van New York.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

de overlevenden moeten nu vechten voor diarree en hepatitus... al het water is vervuild en de landen hebben veel hulp nodig.. giro 555 jongens.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja dat klopt, maar met behulp van die detectoren, o.i.d. , kan de wereld gewaarschuwd worden wat eventueel vele slachtoffers kan voorkomen! Ik hoop dat ze deze dingen overal in alle zeeën leggen!
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Narcolepticus schreef:Dat is vrij moeilijk Ernstige man, er zijn bewijzen dat als er een aardbeving/scheur is in de oceanische korst in de Middelandse Zee dat er dan een vloedgolg zou kunnen komn ter hoogte van New York.
:? Bedoel je niet de atlantische oceaan ? En daar is trouwens al een breuk: de midatlantische rug maar alles blijft daar kalm.
War is something human...
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Neen neen, Zeker in het middelandse zee, of net niet, er is daar een fenomeen bezig dat Afrika zich helemaal los aan het maken is van Azië (daar heb je slenken enzo) Dat bedoel ik. Die afbraak stuwt alles meer naar links. Inderdaad de Midatlantische Rug is geheel rustig, maar dat is een beweging van twee oceanische platen NAAR elkaar. In Afrika heb je het van twee platen VAN elkaar :)
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Narcolepticus schreef:Neen neen, Zeker in het middelandse zee, of net niet, er is daar een fenomeen bezig dat Afrika zich helemaal los aan het maken is van Azië (daar heb je slenken enzo) Dat bedoel ik. Die afbraak stuwt alles meer naar links. Inderdaad de Midatlantische Rug is geheel rustig, maar dat is een beweging van twee oceanische platen NAAR elkaar. In Afrika heb je het van twee platen VAN elkaar :)
Ik bedoel ook niet voorkomen maar waarschuwen, ik bedoel iets van trillings detectoren (op de bodem) die zijn er al voor de kust van VS geloof ik (dacht ik te horen op het nieuws)
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Voorkomen is onmogelijk hé:) Probeer jij maar is miljarden neerstortent water tegen te houden:)

maar waarschuwen is natuurlijk noodzakelijk, zoiets gaat wel den ik, hoewel ik er niet al te veel verstand van heb.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

door te waarschuwen kan je misschien slachtoffers voorkomen. Als mensen weten wat er gaat komen kunnen ze proberen weg te komen
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Zo een dingen zijn moeilijk te voorspellen. En vooral niet tegen te houden.
War is something human...
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ze spreken inmiddels al van 35.000 slachtoffers... :(
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Plaats reactie