Opgepast Namaak van Duitse helmen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja een originele helm verven is zonde! Maar en al overgeverfde pot heb ik absoluut geen problemen mee!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Dit bedoel ik nou!

Christmas Sale! Get the “jump” on the last minute paratrooper helmet sales. This is a front seam, swivel bail McCord Radiator helmet that makes it pre November 1944 manufacture. This shell is an early model with the stainless steel band. It was so nice that I did not strip or repaint it. It has a wonderful patina that the pictures don’t do justice! I’ve been watching the series “Band of Brothers” and decided to do another “Easy Company” helmet. I hand painted the logo “Kidnap” of the 506th Para Infantry Regiment, E Company, 101st Airborne just like our troops did 60 years ago. I then aged the logos to match the helmet. The chinstraps were replaced with the correct 11 rib weave just like the originals. The Westinghouse liner was modified with baby dot durable fasteners just like those used during WWII. The shell has new o3 khaki webbing and the “A” straps were bar tacked to the bails as per Mil. Spec. I then added a new khaki reproduction sweatband with OD clips. I also added a reproduction leather chin cup and liner strap. As finishing touches I “aged” all of the new webbing and sweatband. This is an outstanding helmet! Please understand, this helmets new components have been aged. This helmet is not meant to be passed off as an original. I recently sold a helmet like this and the buyer resold it at a local gun show as an original that his grandfather brought back. It worked! This helmet is serviceable and correctly refinished. This helmet is SHARP! It is not new and is over 60 years old and was used by a real soldier.

I rest my case!
CAN DO
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

jonges toch wat kunnen jullie soms kankeren over dingen

sorry hoor maar of je nu een helm of een voertuig restaureerd en opnieuw schilderd en in orde maakt is juist hetzelfde het is om te laten zien hoe het er dan zou uitgezien hebben

jullie kunnen hier blijkbaar niets anders dan vitten en nog eens vitten
veel van jullie kijken neer op re-enactors en op mensen die ook repromateriaal kopen

sorry hoor maar dit moet er nu is uit

de helm is origineel hij is herverfd en terug decals opgezet zoals vroeger ook gebeurde als een helm overgeverfd werd of een nieuwe verflaag nodig had ik snap niet wat jullie toch liggen kankeren heel de tijd moet je dan maar een helmhebben die er niet uitziet omdat hij er 60 jaar oud uitziet ... sorry hoor maar is het niet de bedoeling om dingen te laten zien zoals ze er toen uitzagen? dat wil zeggen mooi netjes geschilderd met de correcte decals

kunnen we nu is stoppen met het gevit ja? doeme toch seg
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Marc 82 Recon schreef:jonges toch wat kunnen jullie soms kankeren over dingen

sorry hoor maar of je nu een helm of een voertuig restaureerd en opnieuw schilderd en in orde maakt is juist hetzelfde het is om te laten zien hoe het er dan zou uitgezien hebben

jullie kunnen hier blijkbaar niets anders dan vitten en nog eens vitten
veel van jullie kijken neer op re-enactors en op mensen die ook repromateriaal kopen

sorry hoor maar dit moet er nu is uit

de helm is origineel hij is herverfd en terug decals opgezet zoals vroeger ook gebeurde als een helm overgeverfd werd of een nieuwe verflaag nodig had ik snap niet wat jullie toch liggen kankeren heel de tijd moet je dan maar een helmhebben die er niet uitziet omdat hij er 60 jaar oud uitziet ... sorry hoor maar is het niet de bedoeling om dingen te laten zien zoals ze er toen uitzagen? dat wil zeggen mooi netjes geschilderd met de correcte decals

kunnen we nu is stoppen met het gevit ja? doeme toch seg
Ik vind het prima voor reanacment. Ik vind het zelf prachtig om er naar te kijken. Maar voor een verzamelaar (mijzelf)vind ik het taboe. Het is maar een mening die we hier ventileren verder helemaal niets.
CAN DO
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

als je de laatste weken de posts bekijkt word er enkel nog maar gevit op de mensen hier is het soms de periode en het weer die dit meebrengen de re-enactors hebben hier een naam voor en noemt cabin fever van te lang opgesloten zitten in huis

iedere verzamelaar verzamelt op zijn eigen manier

ik heb voor een goed aantal duizenden euro's nu origineel en repro materiaal ik verzamel maar ik re-enact ook alles ligt er mooi bij bij mji gaat het erom hoe het eruitzag maar mijn originele stukken hebben nog steeds meer waarde bij mij mijn repro's zijn gebruikstukken en vind het absoluut niet zo erg als daar eits van kapot gaat vind het natuurlijk wel erg omdat het pokkeduur is voor reprostuff maarja

ik doel heir gewoon op dat er teveel gevit word op verzamelingen en mensen die niet hetzelfde doen als anderen op het forum laat anderen in hun waarde en vit zo niet altijd
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik zal nooit iemand persoonlijk aanvallen in het openbaar. Wat je zegt, je moet ieders verzamel methode respecteren, maar je moet mensen wel kunnen adviseren en waarschuwen voor eventuele valkuilen. Ik loop al een tijdje rond in het militaria circus, en de kwaliteit van materiaal en handelaren wordt alleen maar slechter, terwijl de prijzen de pan uitreizen.
en als je nu een fout artikel koopt ben je een hoop euries kwijt, dat is de achterliggen gedacht van mijn opmerkingen in dit draadje om je daar voor te waarschuwen, je koopt toch een stukje geschiedenis, die je ooit ook weer gaat doorgeven aan de volgende generatie verzamelaars, en die willen neem ik aan ook het orginele niet mee gerotzooide spul.
CAN DO
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Re: Opgepast Namaak van Duitse helmen

Bericht door Marc 82 Recon »

jeroen1944 schreef::? :? :?

Nog meer oppassen, hier worden Duitse helmen met originele shell, voorzien van fake decals en verf.

http://www.armiam.com
ja seabee maar zoals je hier ziet zijn het ORIGINELE helmen de helm is origineel alleen de decals niet en hij is herspoten
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

oke maar dan is het voor mij niets meer waard, ik koop dan liever een onaangetaste veroeste helm met nog maar 2% van het plaatje wat er ooit op heeft gezeten en een verrot binnenwerk. Daar heb ik persoonlijk een beter gevoel bij.
CAN DO
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ja maar het is en blijft een originele helm
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Marc 82 Recon schreef:ja maar het is en blijft een originele helm
Deze discussie wordt oneindig zo, Ik zou het niet kopen. Jij mischien wel. ieders goed recht. Ik verzamel zowiezo geen duits. :wink:
CAN DO
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Oppassen voor deze Helmüberzug, hij is gemaakt van Zwitserse Zeltbahn-stof.

http://www.armiam.com/other/12603/cover.JPG

Edit; zie voor meer info http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=82886
Laatst gewijzigd door Peter M op 30 dec 2004, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Blijkt toch een beladen onderwerp, zoals alles wat wordt nagemaakt.
Jammer dat de "replica" als echt wordt aangeboden. En dankzij de reenactment worden de spullen zo goed nagemaakt dat ze niet meer van echt te onderscheiden zijn. Ik bedoel dan niks te nadele van mensen die aan reenactment doen, laat ik dat even voorop stellen!!!!!!! Soms zijn er dan ook spullen die niet volgens de voorschriften tijdens de oorlog geproduceerd zijn, helaas kunnen die dan ook als fake bestempeld worden. Door de bomen kunnen we helaas het bos dadelijk niet meer zien!!!
LAHsoldier12
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 sep 2004, 21:15
Locatie: De Meern (utrecht)

Bericht door LAHsoldier12 »

als iets replica is moet het ook wel vermeld worden. Voor jonge of beginende verzamelaars wordt het steeds moeilijker om echt van nep te onderscheiden!
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

LAHSoldier12, jou uitspraak wankelt een beetje... Voor beginnende verzamelaars "oké", maar jonge verzamelaars hoeven niet persé beginnend te zijn...
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

mensen ze worden aangeboden als originele helmen die hersteld zijn, herschilderd en opnieuw voorzien van decals

aangezien de shells origineel zijn blijven het originele helmen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Plaats reactie