Onze eigen militaire kwaliteit

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

Een kans tegen Onze Zuider-buren???

Peiling eindigde op 05 mei 2005, 02:09

ja (tuurlijk maken we die patat-vreters in)
25
71%
nee (ben liever te lui)
10
29%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:Ach, dat gevit op Balkenende. Ik heb niemand gehoord toen Balkenende zijn oudejaarsavond opofferde om Nederlandse slachtoffers van de ramp in Azië te verwelkomen. En wat hebben we hoop gevit op een minister-president die niet bang is om inpopulaire maatregelen te nemen. Nee, dan was Kok zeker beter, die het hier maar allemaal op z'n beloop heeft gelaten met z'n zalvende woorden.

Een hoop kritiek is er op een leider en hoge bomen vangen veel wind, want ik moet de mensen met de grootste kritiek het eens zelf zien doen, na een week zijn ze afgebrand.

Maar staat natuurlijk los van of we over België heenwalsen militair gezien :D
Ach, het is de Noord Nederlanders niet gegeven om het een en ander van de Zuiderse humor en zelfspot te doorzien.
Een Hollander maakt erg gemakkelijk grappen over anderen, maar als je hem even serieus aanpakt, dan is hij meteen ook hééééél erg op zijn zieltje getrapt. En geloof me, ik ken de Kempische humor.

Die kan ontzettend hard zijn...
Iets waarvan een Hollander echt van met zijn oren gaat staan klapperen.

Ze zullen het wel nooit leren..
Als ik eens in Antwerpen kom, dan erger ik me ook aan een stel luidruchtige Randstaddebielen die de grootste lol hebben als ze een pintje uithebben, en denken dat Antwerpen op hen zit te wachten.. :roll: :P
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

lol je bent er brabants lievend of niet :p waar woon je ergens in braband me is brander 2 :p

haha doll
Starting up again
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Timo schreef:lol je bent er brabants lievend of niet :p waar woon je ergens in braband me is brander 2 :p

haha doll
Tja, de Kempen liggen zo'n beetje onder Tilburg en Eindhoven.

Oorspronkelijk kom ik uit het Parijs van Brabant ;)

Maar je hebt het al door..

Mensen met een groot bakkes hebben meestal een klein hartje.
Daarom moet je die dan ook eens afsnauwen, dan zijn ze meteen stil.
Bij honden werkt dat ook. ;)

Brabanders zijn heel aardige mensen, maar ik merk wel dat het door andere Nederlanders uitgelegd wordt, alsof wij watjes zouden zijn.
Nou, mooi niet dus.. ;) (Hoog Theo Maassen gehalte)

Als er klappen uitgedeeld worden, dan duurt het in Brabant altijd het langst voordat zo iets gebeurd, maar dan is het ook echt raak.

Fans van Ajax en Feyenoord praten daar liever niet over .. ;)
Die weten wat het is om gemoedelijk in elkaar geramd te worden.
Specialiteit van onze ME is ook het buswerpen.

Een supporter wordt dan vanaf redelijk grote afstand in een arrestatiebus geworpen. Werkt erg demotiverend om nog een keer terug te komen om rellen te schoppen.
Laatst gewijzigd door Ioannis op 08 jan 2005, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Nou ik kom uit LIMBURG en daar ben ik verrekte trots op.
Altijd als je tegen buitenlanders zegt I'm from Holland kijken ze je aan van :| maar als je dan zegt from limburg the southern part dan is het gelijk :) Limburg is veel socialer en gezellig*

Vasteloavend Vasterloavend sjingele sjingele sjingele boem!!

Hebbe jullie niet he?????? :P :P :P
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

bah PSV bah
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

wittmann schreef:Nou ik kom uit LIMBURG en daar ben ik verrekte trots op.
Altijd als je tegen buitenlanders zegt I'm from Holland kijken ze je aan van :| maar als je dan zegt from limburg the southern part dan is het gelijk :) Limburg is veel socialer en gezellig*

Vasteloavend Vasterloavend sjingele sjingele sjingele boem!!

Hebbe jullie niet he?????? :P :P :P
Nei, dèh zal nie!

Bij ons is het veel gezelliger, wat boerser, maar wij kunnen zeker zo goed zwetsen als de Limbo's.

Verder heb ik niks tegen Limburgers, maar ge moet ze nie als baas hebben ;)

Euuuuh...
Ook liever nie als collega... ;)

---

Nou goed, ik zal het toch maar even relativeren, vooral de Zuid Limburger is ook een typische stadsmens, en die wekken zowiezo bij Brabanders irritatie op. Zo hebben wij Kempenaren al de grootste moeite om Tilburgers of Helmonders te begrijpen.
Eindhovenaren die zijn er eigenlijk geen.
Allemaal import. ;)
Laatst gewijzigd door Ioannis op 08 jan 2005, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:Ach, het is de Noord Nederlanders niet gegeven om het een en ander van de Zuiderse humor en zelfspot te doorzien.
Ik vind 't geen argument en niet inhoudelijk op wat ik gezegd heb. Ik zou 't niet begrijpen omdat ik in Utrecht woon? Ik heb twee ouders uit Brabant en ben in die omgeving opgegroeid, dus ik weet niet wat je nu wilde duidelijk maken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

daar heb je een punt


ma die brabanders....
ik ben met een groepje van santa fé naar normandy geweest in juni
best coole gasten :)
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:
Ioannis schreef:Ach, het is de Noord Nederlanders niet gegeven om het een en ander van de Zuiderse humor en zelfspot te doorzien.
Ik vind 't geen argument en niet inhoudelijk op wat ik gezegd heb. Ik zou 't niet begrijpen omdat ik in Utrecht woon? Ik heb twee ouders uit Brabant en ben in die omgeving opgegroeid, dus ik weet niet wat je nu wilde duidelijk maken.
Tja, ik heb geprobeerd om het een en ander op een wat jolige manier te relativeren. Dat heet humor.
Overdrijving is een van de mogelijkheden daarin ;)

Maar bij ons in de buurt wonen ook import Hollanders, soms al 20 tot 30 jaar. Maar ze begrijpen er nog steeds geen snars van.
Maar er zijn er ook, die daar wel in geslaagd zijn.

Hangt er nogal van af, hoe je houding is.
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Was mijn reactie dan zwaar dan? (waar jij in eerste instanatie op reageerde, over Balkenende). Volgens mij niet hoor? Lees 'm nog maar eens.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Om nog eens serieus op het onderwerp terug te komen.

Het zal dus moeilijk worden als Nederland en België met elkaar een oorlog uit zouden willen vechten, want in Brabant zijn heel wat militaire kazernes en vliegvelden.
Die zouden onmiddelijk gevolg geven aan de oproep om meteen een einde te maken aan die onzin.

Desnoods roepen we de onafhankelijke Republiek Brabant uit.

Het is een fluitje van een cent om een paar bruggen op te blazen.
Daarna een paar commando's vanuit Roosendaal naar Antwerpen sturen, om een paar gasten van het Vlaams Blok te arresteren.
Zo, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:Was mijn reactie dan zwaar dan? (waar jij in eerste instanatie op reageerde, over Balkenende). Volgens mij niet hoor? Lees 'm nog maar eens.
Nee hoor, ik reageerde meer in het algemeen, om de grimmige sfeer een beetje uit de lucht te halen ;)

Overigens vreten Nederlanders meer patat dan Belgen... ;)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:Nee hoor, ik reageerde meer in het algemeen, om de grimmige sfeer een beetje uit de lucht te halen ;)
Je quoteerde mijn bericht namelijk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ioannis schreef:
779 schreef:............ en wat hebben jullie sociale Belgen opgehaald?
Belgen krijg je ook niet zo gek als het massale gesnotkoker van de Nederlanders. Massale "o wat zijn wij aardig" massahysterie.
woeha, en daarom ben ik nederlander :o
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:
Ioannis schreef:Nee hoor, ik reageerde meer in het algemeen, om de grimmige sfeer een beetje uit de lucht te halen ;)
Je quoteerde mijn bericht namelijk.
Tja, het gevit op Balkenende..

Natuurlijk is Jan Peter DE kop van Jut doordat hij zich nu eenmaal als een enorme stoethaspel gedraagt. Daar doe je natuurlijk niks aan.
Het CDA heeft oorspronkelijk zijn roots voor een groot gedeelte in Brabant, maar de "katholieke bloedgroep", daar is in het tegenwoordig CDA nauwelijks meer iets van over.
En vooral Brabanders weten dat heel erg goed!
Van Geel is geloof ik de enige echte Brabander doe op het pluche zit.
Daarom is het zo aantrekkelijk om de protestantse tak van het CDA meedogenloos voor aap te zetten.

Even nog dit..
Brabant heeft gezien het bevolkingsaantal recht op ongeveer 22 van de 150 zetels in de Tweede Kamer..
Weet je hoeveel Brabant er in werkelijkheid heeft?
Een stuk of 9...

Verklaart het onze afstandelijke houding ten opzichte van Den Haag?
Dacht het wel.. ;)
Gesloten