wo2 -> racisme?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hallo. Earth calling Ioannis. Ik begon te schelden omdat ik er doodziek van werd dat je consequent al mijn vragen die je niet goed uitkomen bleef vermijden. En echt schelden deed ik trouwens pas toen je ook nogeens kloterig ging doen alsof mijn capitulatie voor jouw gedrag het bewijs was voor je gelijk. Nu doe je net alsof je pas besloot niet te antwoorden nadat ik scheldwoorden gebruikte. Dat is pertinent een leugen en bewijst weereens dat je alles aangrijpt om niet te hoeven antwoorden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:Waar wil je met zo'n suggestieve opmerking naar toe?
Ik geef daarmee aan dat je al veel eerder begonnen bent met het negeren van argumenten en selectief deelnemen aan dit topic. Eigenlijk staat het heel duidelijk omschreven in mijn postje van 22.01 uur.

Lees mijn bericht nog eens door en maak een keuze zoals ik daar al schreef.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Opmerkelijk: Ioannis heeft alle tijd om eindeloos te discissiëren over de zin en onzin van mijn vragen terwijl het beantwoorden van die vragen (het zijn er slechts vier) of zelfs slechts één van die vragen blijkbaar een onmogelijke opgave is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Protest
Laatst gewijzigd door Ioannis op 14 jan 2005, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis, ik begrijp dat je een keuze gemaakt hebt.

Ik verzoek je daarom vriendelijk niet meer te posten in dit topic en ik vraag Harro om geen post over, of gericht aan Ioannis te plaatsen.

In debat gaan of discussieren is een keuze, maar niet in een topic van een serieuze vraagsteller (openingspost), en vandaar dat ik hier nu ingrijp.

Aan alle andere forumdeelnemers: uw bijdrage dient nieuwe informatie te bevatten ofwel een reactie te zijn op een post buiten de laatste discussie tussen Harro en Ioannis.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hey, censuur???
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Yep, censuur. Berichten die niet conform deze speciale regeling zijn worden gewist vanaf mijn post in dit topic. Het door jou geschreven bericht is je per pb toegezonden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Laten we het weer over het topic hebben waar het over begon.

Wat ik altijd juist opmerkelijk vind is de inzet van Moslims binnen het Duitse leger. Ik meen dat deze uit Bosnie kwamen ofzo. Dat strookt dan weer niet met racisme toch?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

The reasons for the recruitment in particular of Croatian Muslims by the SS were many-fold. For one, Himmler was fascinated by the Islamic faith, and thought Muslims to be fearless soldiers. Himmler also subscribed to the propaganda theory that Croatians (and therefore the Croatian Muslims) were not, in fact, Slavic people, but actually of Aryan (Gothic) descent, and thereby acceptable to the racially "pure" SS. The fact that this ludicrous theory would not hold up to any kind of serious scrutiny was conveniently ignored. Finally, the Germans were hoping to rally the World's 350 million Muslims to their side, in a struggle against the British Empire. The creation of a Muslim, albeit European Muslim Division, was considered a stepping stone to this greater end.
http://www.feldgrau.com
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Himmler also subscribed to the propaganda theory that Croatians (and therefore the Croatian Muslims) were not, in fact, Slavic people, but actually of Aryan (Gothic) descent, and thereby acceptable to the racially "pure" SS.
Dus als ik het goed begrijp:
Moslim -> religie gerelateerd. dus geen issue voor de Nazi ' s.
Slavisch -> "Ras" gerelateerd,en dus ,in het geval van de Slaven, minderwaardig in de ogen van de Nazi ' s.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. Geloof was niet belangrijk zolang het geen Joden of Jehova's getuigen waren (plus nog wat kleinere geloofsovertuigingen). Ras waar daarentegen zeer belangrijk. Maar daar was indien noodzakelijk dus ook wel een mouw aan te passen: zie ook het ere-ariërs predicaat voor Japanners en de verwoede pogingen van de koloniale Duitsers op Western-Samoa om de Polynesiërs door Hitler als ariërs erkend te krijgen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Schijnen er dus 20.000 geweest te zijn. Das best veel.

http://www.srpska-mreza.com/library/facts/hanjar.html
Plaats reactie