Belgenmoppen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nog een paar dan! :lol:

Een Belg koopt in Zwitserland een echt zwitserhorloge. Na twee maanden echter gaat het horloge kapot. De Belg vind dit echt jammer en wil het graag laten repareren. Hij moet hiervoor echter terug naar Zwitserland maar heeft het geld daar niet voor.
Hij besluit zelf met een schroevedraaier aan de slag te gaan. Als het klepje achterop eindelijk eraf valt valt er ook een miertje uit het horloge.
De Belg roept dan: " A das het probleem, de machinist is dood."

Waarom hangt een belg 4 kwartjes in een kerstboom?
Dan heeft ie een hele piek.

Een Belg, een Duitser en een Nederlander gaan op bezoek bij Tarzan. De Duitser vraagt aan Tarzan: "Wat vind jij nou het leukste om te doen?" "Pingpong balletjes zoeken." zegt deze. De vier gaan pingong balletjes zoeken. Na een tijdje komt de Duitser terug met 8 pingpong balletjes. Even later komt de Nederlander terug met 6 pingpong balletjes. Daarna komt Tarzan terug met 12 pingpong balletjes. Het duurt een hele tijd totdat de Belg terugkomt. Wanneer deze 's avonds verschijnt, zit hij helemaal onder de blauwe plekken. "Wat heb jij gedaan?" vraagt Tarzan. "Jij met je King Kong balltejes". zegt de Belg.

In Belgie ontsnapten twaalf zware misdadigers met een helikopter uit de gevangenis, de Belgische Rijkswacht blokkeerde meteen alle hoofdwegen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Er zitten 99 belgen en 1 hollander in een vliegtuig. Opeens is er tubulentie. Iedereen wordt paniekerig, maar de Belg blijft rustig. Opeens vraagt de gezagvoerder of iedereen zich aan de bovenkant van het vliegtuig wilt vasthouden. Iedereen doet dit ook. De onderkant breekt ondertussen af door de turbulentie. Weer spreekt de gezagvoerder : "1 persoon moet lossen, anders storten we neer!", waarop de hollander antwoordt dat hij zich zal opofferen. Nadat de hollander dit gezegd heeft, beginnen alle belgen te klappen...
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Mooi ge-copy-paste uit de 'hollandermoppen' topic...

*cough*ripoff*cough*

:P
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

hehehe :P ik was van plan om al die hollander moppen te veranderen op zelfde manier.. maar was wel erg veel werk! maar deze dingen zoals Peter al op msn zei erg geschikt voor beide kanten!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Hoe begraaft een Belg een landmijn? Kuiltje graven, voorzichtig de mijn er in leggen, kuiltje dichtgooien, flink aanstampen.

Hoe zoekt een belg een landmijn? Vingers in de oren en stampen maar!

Grtn :P

David
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

hoe herken je een belg op het naaktstrand?????






aan het puntzakje :lol:
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Een Nederlands, Duits en Belgisch konijntje woonden in een prachig bos.
Plotseling kwamen ze alledrie met een poot vast te zitten in een metalen klem.
De konijntjes waren erg verdrietig en vooral bang.
"Oh nein," riep het Duits konijntje huilend, "Straks haalt de jager ons op, en dan belanden we in de pan!" De andere twee konijntjes huilden mee.
Na een tijdje keek het Nederlands konijntje minder ongelukkig. Hij had een idee.
"Hee," zei hij, "als ik nu de poot afknaag, dan ben ik los. Helaas een poot armer, maar wel een vrij konijn!"
Hij knaagde en knaagde, en na een tijdje was hij vrij. Hij rende een beetje scheef weg, en bleef wachten op een heuveltje. Na enkele minuten kwam het Duits konijntje er aan. "Verdamt! U heeft gelijk! Wat ein goed idee van u!" zei hij tegen de Nederlander. Ze bleven wachten en wachten, maar het Belgisch konijntje kwam niet opdagen!
Na een uur besloten ze om te gaan kijken waar het konijntje bleef.
Tot hun verbazing zat het konijntje nog in de klem.
"Allee, ik heb al drie poten losgeknaagd en ik ben nog niet los!"
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Wat is een belg op een driewieler ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Een stuntman :evil: :P
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Lucid schreef:Een Nederlands, Duits en Belgisch konijntje woonden in een prachig bos.
Plotseling kwamen ze alledrie met een poot vast te zitten in een metalen klem.
De konijntjes waren erg verdrietig en vooral bang.
"Oh nein," riep het Duits konijntje huilend, "Straks haalt de jager ons op, en dan belanden we in de pan!" De andere twee konijntjes huilden mee.
Na een tijdje keek het Nederlands konijntje minder ongelukkig. Hij had een idee.
"Hee," zei hij, "als ik nu de poot afknaag, dan ben ik los. Helaas een poot armer, maar wel een vrij konijn!"
Hij knaagde en knaagde, en na een tijdje was hij vrij. Hij rende een beetje scheef weg, en bleef wachten op een heuveltje. Na enkele minuten kwam het Duits konijntje er aan. "Verdamt! U heeft gelijk! Wat ein goed idee van u!" zei hij tegen de Nederlander. Ze bleven wachten en wachten, maar het Belgisch konijntje kwam niet opdagen!
Na een uur besloten ze om te gaan kijken waar het konijntje bleef.
Tot hun verbazing zat het konijntje nog in de klem.
"Allee, ik heb al drie poten losgeknaagd en ik ben nog niet los!"
Dit is de beste belgen mop die ik in tijden gehoord heb!
hahaha
Gesloten