Ode aan de Gulden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Hier in België hebben we absoluut geen probleem (naast de prijsverhoging) met de €. Mooi teken, staat hoger als de Dollar, en de frank was waardeloos, dusjah...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het enigste voordeel is dat je er in ieder land (In europa,op enkele na) mee kunt betalen.Maar voor de rest zie ik er geen voordeel in...... :|
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Numb schreef:Hier in België hebben we absoluut geen probleem (naast de prijsverhoging) met de €. Mooi teken, staat hoger als de Dollar, en de frank was waardeloos, dusjah...
De muntgeschiedenis van de BEF is dan ook minder oud dan de Nederlandse. Toch vond ik Belgisch geld altijd mooi. Vooral de munt van 20 frank en het 50-frankbiljet (de munt van 50 frank vond ik te hip voor geld). En de frank-centimes hadden ook wel wat.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wat maakt het nu uit hoe t geld eruit ziet? De 20 en de 10 centjes hadden wel iets meer mogen verschillen. Ik werk nu al 3 kwart jaar bij de Albert Heijn en nog steeds kijk ik wat voor'n muntje het is..

Voor de rest geen nadelen, maar ik ben nog jong en hoef dus geen dure verantwoordelijkheden te dragen :D...

En ik vind het heerlijk dat ik niet hoef te wisselen als k op vakantie ga. :)

€ = +
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Dodo schreef:Voor de rest geen nadelen, maar ik ben nog jong en hoef dus geen dure verantwoordelijkheden te dragen :D...
Een munt met 750 jaar geschiedenis afschaffen vind ik zonde. :D
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Lucid schreef:
Dodo schreef:Voor de rest geen nadelen, maar ik ben nog jong en hoef dus geen dure verantwoordelijkheden te dragen :D...
Een munt met 750 jaar geschiedenis afschaffen vind ik zonde. :D
De tijd tikt door :D En je kan ze ook gaan verzamelen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten