3rd Inf. Div.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Tank eating Tiger, ik had gekeken op jullie site.. maar jullie moeten eens wat strenger zijn aan authentiek zijn! want een GI met haren tot aan de nek? kom op! maar verder ziet het erg goed uit!

srry voor off topic maar ja..
Tank Eating Tiger
Lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 okt 2004, 21:03

Bericht door Tank Eating Tiger »

Tank eating Tiger, ik had gekeken op jullie site.. maar jullie moeten eens wat strenger zijn aan authentiek zijn! want een GI met haren tot aan de nek? kom op! maar verder ziet het erg goed uit!

srry voor off topic maar ja..
Allereerst, zegmaar Jelle hoor... :)

Tweede. Haren in de nek is inderdaad iets wat eigenlijk niet zou horen. Althans in de Basic Field Manual staan hier regels over. Deze regels werden tijdens de trainingen en in kampen meestal goed nageleefd. Tijdens weken van vechten was er echter weinig tijd om te denken aan dat soort dingen. Dit geldt ook voor baardgroei. Officieel moest je je elke dag scheren. Er zijn foto's en verhalen bekend van GI's uit de Ardennen waar ze zowat apen lijken.

Ik weet niet precies welke foto het is en waar deze is genomen maar normaal gesproken is dit een eigen verantwoordelijkheid van de betreffende re-enactor. Toch moet hier goed op gelet worden. Aangezien ik samen met iemand anders komende periode in de authenticiteits commisie van onze vereniging zit, is dit dus één van mijn nieuwe taken.

Jelle
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ok, Jelle!

ok verzuim was er maar hangt af van omstandigheden. maar toch je begrijpt wat ik bedoel!

nou let hier eens goed op want dit maakt het toch het echte werk! leef authentiek!

verder mijn complimenten hoor!

mvg

Guido
Tank Eating Tiger
Lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 okt 2004, 21:03

Bericht door Tank Eating Tiger »

We zijn ook nog opzoek naar een authentieke barber set zodat, wanneer iemand te lang haar heeft, dit er gelijk afgeschoren kan worden :lol:

Tot zover offtopic geleuter...

Jelle
Plaats reactie