Eenheid gezocht van veteraan!?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Eenheid gezocht van veteraan!?

Bericht door Nico Roelofs »

Voor een tijd terug had ik een aantal medailles gekregen. Deze waren van de overleden broer van de airborne veteraan die bij heeft gelogeerd in september 2004.

Nou wilde ik natuurlijk graag weten bij welke eenheid deze veteraan gediend heeft. Het probleem was echter dat de veteraan die bij mij gelogeerd heeft niet meer wist waar zijn broer bij gezeten heeft. Ze hebben namelijk eigenlijk nooit over hun oorlogs verleden gepraat.

Het enigste wat ik weet van zijn oorlogs verleden is dat hij ook geevacueerd is in Duinkerke in 1940.
Hij zat in het 1st Army. De twee broers kwamen elkaar tegen in Tripoli. Oost ontmoete West. De veteraan die bij mij gelogeerd heeft zat toen in het 8th Army. Dus 1st Army ontmoete 8th Army. Ook heeft hij in Italie en Duitsland gezeten.

Nu wil ik gaan proberen uit te zoeken in welke divisie hij mogelijk gezeten heeft.

Ik zoek informatie over de volgende dingen:
- Welke Britse divisies en zelfstandige brigades er vanuit Duinkerke zijn geevacueerd.
- Welke divisies en zelfstandige brigades er in het 1st Army zaten.
- Wanneer ontmoete het 1st Army en 8th Army elkaar in Tripoli?
- Waar kan ik namen vinden van veteranen? (hij is 7 jaar geleden gestorven, dus na de oorlog)
- Ieder ander beetje informatie dat kan mee helpen bij het achterhalen van zijn divisie.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Van een contact van me bij de ambassade:
1. Send a photo and brief details of the person you wish to contact to Lost Trails, Legion magazine, Redactive Publishing Ltd, Britton Street, London EC1M 5TP. The photograph must be an original. If you do not have a photo, you could take out an advertisement in the Classifieds section of Legion at 75 pence per word. Contact Sam Cutting on 00 44 20 78806218.

2. Many websites provide search areas, which can be used for free or for a small fee, including the official Royal British Legion website at http://www.britishlegion.org.uk The Lost Trails area is the most popular part of the site. You can add your entry free of charge.

3. The Public Record Office holds records of soldiers and war diaries. Public Record Office, Ruskin Avenue, Kew, Richmond, Surrey TW9 4DU, UK. tel.00 44 20 88763444.

4. The Commonwealth War Grave Commission maintains records of burials and commemorations of war dead from both World Wars. Contact them at 2 Marlow Road, Maidenhead, Berks. SL6 7DX, UK. tel. 00 44 1628 634221 or visit http://www.cwgc.org

5. http://www.servicepals.com is an online UK armed forces friend finder - can help you to find lost military friends and colleagues.

Hope this helps, and good luck, Regards,
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Bedankt voor de informatie! Zal eens kijken of ik met behulp van deze gegevens meer te weten kan komen.

Andere informatie is natuurlijk nog steeds welkom!
Plaats reactie