Windows Picture Viewer

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Windows Picture Viewer

Bericht door Dodo »

Hoe krijg ik t weer voor elkaar dat ik mijn afbeeldingen open met Windows Picture Viewer, ik heb t een tijd gebruikt, maar opeens nam Quicktime t over!?!

Ik zou dus graag willen dat Windows Picture Viewer weer mijn afbeeldingen opende, weet iemand hoe ik dit moet doen?

Groeten,

Roeland
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ik weet er eigenlijk niet veel van, maar dat probleem had ik ook met MP3 en Mpeg files. SInds ik Quicktime heb gerunterlad opent het alles i.p.v. m'n WMP
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Narcolepticus schreef:Ik weet er eigenlijk niet veel van, maar dat probleem had ik ook met MP3 en Mpeg files. SInds ik Quicktime heb gerunterlad opent het alles i.p.v. m'n WMP
Aah dat weet ik :D Daar ben ik vandaag achtergekomen. Je gaat naar extra - opties - bestandstypen; en dan vink je mp3 aan!! En dan is ie eer normaal..:)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Stoute Quicktime, steeds haantje de voorste willen zijn, stout stout!

Bedankt Roeland
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Graag gedaan!

Maar iemand nog een idee om dit probleem op te lossen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

In een explorer venster op 'extra' en 'mapopties' klikken. Tabblad bestandstypen selecteren en voor de bestandstypen die je niet met Quicktime geopend wil hebben Windows Picture Viewer selecteren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Probeer even een bestand te openen dat je met windows picture viewer. Alleen met
shift plus rechter muistoets
openen met
applicatie kiezen, windows picture viewer dus
en dan aankiezen dat je het bestandstype in het vervolg ook met deze applicatie wilt opennen.

Zo werkt het onder windows 98 in ieder geval.
Kan ook nog op andere manier maar dan moet ik meer typen :-)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

T werkt okke!! :D

@Hauptmann, had ik geprobeerd ja, maar werkte niet bij mij, kon m niet selecteren :S misschien eroverheen gekeken..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

In XP. Ga naar .jpg plaatje. Rechtermuisknop
Openen met -> Programma kiezen... -> (kies dan het gewenste programma) Vink "Dit type bestand altijd met dit programma openen" aan.

In in Windows Picture Viewer moet je ook ergens in kunnen stellen dat je een bepaalt type bestand daarmee openen wilt.

In Quicktime moet je het ook ergens kunnen uitschakelen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gesloten