Uitgediepte Militaire Legerstructuren

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Uitgediepte Militaire Legerstructuren

Bericht door Gast »

Eerst en vooral even melden dat ik hier nieuw ben. Ik heb al wat rondgezocht op het forum, en min of meer wat gevonden over de legerstructuren, maar nog niet genoeg. Ik moet echt alle informatie tot in de puntjes weten.

Weet er iemand de indeling van het US Army? Over de hedendaagse indeling vind ik genoeg info, maar niets over de WO II indeling. Alsook alle medailles van die tijd, ranks, etc etc. Er zijn op google genoeg sites hierover te vinden voor alle hedendaagse vragen en topics, maar weet iemand een overzichtelijke, alles bundelende site of sitegroep?

de indeling die ik bedoel is dus: Army, Corps, Division, Squad, etc etc. En hoeveel Squads in een X, en hoeveel Divisies in een X, met nummers en al erbij (101st, 506th, etc etc). Indien mogelijk in een boomstructuur. Ik zou dus moeten weten welke er nog allemaal bestaan naast de 101st en de 506th, etc.

Gelijkaardige sites over andere legers mag ook, of misschien iemand die boeken weet waarin dit allemaal tot in de puntjes staat uitgelegd?

Thx in advance,

mvg

Sinike
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Sinike
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2005, 22:54

Bericht door Sinike »

Dat is 1 deel van een 1000-delige puzzel. Nu weet ik al iets meer over de bewapening.

Wat is het meeste nodig heb zijn nummers van corpsen, regimenten, battalions, legers, etc etc...

thx in advance
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Tipje, zoek op google met
US Army Order of Battle
Kom je zulke dingen tegen
http://www.army.mil/cmh/documents/ETO-OB/ETOOB-TOC.htm
Dit is alleen europa en december 1945
Gast

Bericht door Gast »

Bij de US army was de indeling tot aan divisie in het algemeen zeer gestandardiseerd en ook stabiel. Voor de meeste infanterie divisies kun je de nummers van de drie infanterieregimenten uitrekenen als je het divisienummer weet. Alleen voor de "oude" divisies gaat dit niet op.
Indeling van legergroepen, legers en corpsen varanderde regelmatig, zoals je ook op de hierboven genoemde site kunt zien.
De amerikanen beschikten over een zeer groot aantal zelfstandige eenheden van batallion grootte. Voornamelijk tank en tank-destroyer batallions en artellerie afdelingen. Die werden naar behoefte toegewezen aan divisies, meestal voor een beperkte tijd. Maar bijna iedere infanterie divisie had een tank en een tank-destroyer batallion toegewezen voor de hele duur van de oorlog.

Of te wel dat is niet te vangen in een boom structuur. En als je dit allemaal wil gaan uitzoeken dan ben je wel even bezig.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Hauptmann, Weet jij misschien waar dat de 512th MP Battalion was ondergedeeld (in het Derde Amerikaanse Leger? Zo ja, zou het handig kunnen zijn om zo verdere info op te doen.)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Dubbelpost van Narcolepticus verwijderd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ow, m'n excuses voor de dubbelpost, weet niet hoe die hier zou geraakt zijn...
Plaats reactie