wo2 voor duitsers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
anoniempje

wo2 voor duitsers

Bericht door anoniempje »

Hallo iedereen,

Ik moet ook een werkstuk maken over wo2 maar ik zou wel eens willen weten hoe de Duitse burgers het hadden. Iedereen zit ze altijd uit te schelden met de Duitsers dit, de Duitsers dat enz. Maar misschien hadden zij het ook heel moeilijk.:? Weten jullie een site waar ik hier info. over kan vinden of weten jullie het antwoord?

Alvast bedankt, :lol:
anoniempje
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Over welke Duitsers heb je het?
Een kleine groep had het wel goed tijdens de oorlog, zij vierden feest en merkten 'weinig' van de oorlog. De joden waren vaak gevlucht/gevangen of verborgen. De 'gewone' Duitser ging door met leven. Wat natuurlijk wel opviel voor iedereen was dat veel mannen vochten aan het front. In veel gezinnen miste er hierdoor een vader en 1 of meerdere zonen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

en dat er af en toe bommenwerpers voorbij vlogen die hun ladingen kwamen droppen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ironmarc schreef:en dat er af en toe bommenwerpers voorbij vlogen die hun ladingen kwamen droppen.
Wat overigens vooral in de steden en industrieterreinen gebeurde.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie