Waffen-SS uniform op Marktplaats

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik vind het ook ok dat ze het niet zeggen hoor.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja misschien wel maar geef dan op zijn minst een beetje aan welke richting die lui op moeten. Op zich maakt het me ook vrij weinig uit, maar misschien zouden ze even kunnen zeggen van "koop dit en dit boek maar even en dan kom je er vanzelf wel uit". Beetje de goede richting in helpen.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

maar hoe zit dat nou eigenlijk heeft hij de jas zelf gekocht voor die prijs? Zo ja dan is dat in ieder geval goed verrot
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

NIET zeggen kerels! Door wie komt het dat de Lithouwse namaak-kruizen zo goed zijn? Door de experts op Wehrmacht-Awards! Zij zeggen tot in detail wat er mis is, waarom zitten er altijd zoveel gasten mee te kijken...


In alle stilte,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Tex schreef:Beetje de goede richting in helpen.
Iets meer mag van mij ook. 'Namaak' roepen is héél gemakkelijk...'ik kan het niet zeggen om de repro industrie niet te helpen' is natuurlijk een ideaal excuus voor gebrek aan kennis.

Een beetje onderbouwing mag van mij dus wel...(wat natuurlijk niet inhoudt dat er gedetailleerde foto's van originele geplaatst moeten worden, dat is een andere zaak)
mtz467
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2005, 11:54

Bericht door mtz467 »

veel blabla , weinig boemboem
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

??
Starting up again
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Mja het volgens mij nu toch zeker dat dit uniform repro is..
mtz467
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2005, 11:54

Bericht door mtz467 »

veel blabla en zeer weinig boemboem
is dus repro , maar niemand heeft hier al bewezen dat het namaak is
omdat er een paar in het water springen , springen jullie mee
ik wil niet zeggen dat het een originele jas is , zoiets heb ik liever in mijn handen dan een paar fotos bekijken ,
ik ken ook een paar(zogenaamde) experts , als het niet in de boekjes staat , is het niet goed en is het namaak
john vd heijden
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2004, 00:40

Bericht door john vd heijden »

mtz467 schreef:veel blabla en zeer weinig boemboem
is dus repro , maar niemand heeft hier al bewezen dat het namaak is
omdat er een paar in het water springen , springen jullie mee
ik wil niet zeggen dat het een originele jas is , zoiets heb ik liever in mijn handen dan een paar fotos bekijken ,
ik ken ook een paar(zogenaamde) experts , als het niet in de boekjes staat , is het niet goed en is het namaak
IDD veel bla bla ,maar ik zie wel dat ik volgens mij de enige ben die zijn echte naam gebruikt,dit zegt voor mij al heel veel mty234 of zoiets hahaha

OKKKEEEEE de laatse hint dan :P :P ;: Kwaliteit kwaliteit
SS-BW oftewel ss-betriebswerke viel direct onder de autoriteit van jawel de RZM oftewel reichszeugmacherei de nsdap
zoals jullie weten waren de kwailiteits eisen van de nsdap t.ov. de rzm leveranciers zeer hoog
niet goed contract weg

Kijk met dit in je achterhoofd nog eens goed naar de binnenvoering en afwerking van de kraag met name de achterkant

Ik denk als ik de zeeman binnenstap dat er jasje zijn waarvan de binenenvoering beter van kwaliteit zou zijn

de onderkant van de mouwen tja zoek dat zelf maar uit
ook hoe de binnenvoering aan het jasje bevestigt is hahahaha

met vriendelijke groeten john van der heijden

boeken tja ik ken maar weinig boeken die de jasjes in detail laten zien
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Het spijt mij zeer maar ik lees dit zo eens mee en moet erbij vermelden dat ik er helemaal geen verstand van heb. Maar ik vind het zoals eerder gezegd het nogal makkelijk om te roepen dat het repro is. Ik snap dat jullie dat best kunnen zien maar als er dan om argumeneten gevraagd worden dan zijn jullie niet thuis omdat er anders betere repro's komen!
Volgens mij is hier juist de bedoeling om dan met argumenten te komen of zie ik dat verkeerd?
En om dan gelijk de verkoper als oplichter te benoemen vind ik wel een beetje heel ver gaan!

Dus ik ben van mening dat het een beetje flauw is om niet verder in de details te gaan!


Frank.
LEST WE FORGET !
john vd heijden
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2004, 00:40

Bericht door john vd heijden »

Frankie schreef:Het spijt mij zeer maar ik lees dit zo eens mee en moet erbij vermelden dat ik er helemaal geen verstand van heb. Maar ik vind het zoals eerder gezegd het nogal makkelijk om te roepen dat het repro is. Ik snap dat jullie dat best kunnen zien maar als er dan om argumeneten gevraagd worden dan zijn jullie niet thuis omdat er anders betere repro's komen!
Volgens mij is hier juist de bedoeling om dan met argumenten te komen of zie ik dat verkeerd?
En om dan gelijk de verkoper als oplichter te benoemen vind ik wel een beetje heel ver gaan!

Dus ik ben van mening dat het een beetje flauw is om niet verder in de details te gaan!




Frank.
KUNNEN JULLIE NIET LEZEN OFZO :!: :!: MOET IK ECHT ALLES VOORKAUWEN details : oke dan het grootste detail is dat het jasje waarover dez4e betreffende lompe discussie gaat naar mijn oprechte mening is gemaakt naar tijdsperiode mei 1945
alleen om geld en winstbejag
en dus geen repro is maar een fake om de verzamelaars te misleiden
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

wat is iedereen toch behulpzaam :Z
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

john vd heijden schreef:KUNNEN JULLIE NIET LEZEN OFZO MOET IK ECHT ALLES VOORKAUWEN details : oke dan het grootste detail is dat het jasje waarover dez4e betreffende lompe discussie gaat naar mijn oprechte mening is gemaakt naar tijdsperiode mei 1945
alleen om geld en winstbejag
en dus geen repro is maar een fake om de verzamelaars te misleiden
De mogelijkheid bestaat dat de verkoper zelf in de echtheid van het object gelooft en niet bewust een repro verkoopt. Waarmee ik niemand wil verdedigen (noch aanvallen).
wat zijn we toch behulpzaam, niet normaal meer.
wat is iedereen toch behulpzaam :Z
Trouwens: gelieve iets onderbouwder bij te dragen aan de discussie (over uniform én onderbouwing) in plaats van nog wat zout op de wonde te strooien.
john vd heijden
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2004, 00:40

Bericht door john vd heijden »

antwerpx schreef:
john vd heijden schreef:KUNNEN JULLIE NIET LEZEN OFZO MOET IK ECHT ALLES VOORKAUWEN details : oke dan het grootste detail is dat het jasje waarover dez4e betreffende lompe discussie gaat naar mijn oprechte mening is gemaakt naar tijdsperiode mei 1945
alleen om geld en winstbejag
en dus geen repro is maar een fake om de verzamelaars te misleiden
De mogelijkheid bestaat dat de verkoper zelf in de echtheid van het object gelooft en niet bewust een repro verkoopt. Waarmee ik niemand wil verdedigen (noch aanvallen).


Hallo Peter Jij moet toch het verschil weten tussen repro(ductie) en fake (vervalsing)

een reproductie is zoals het woord zegt en item gemaakt naar het orgineel
om bepaalde redenen
voor verzamelaars :die om bepaalde redenen niet in staat zijn om een orgineel te bemachtingen

misschien te duur of te zeldzaam
en dan kiezen voor een reproductie omdat hier de prijs ook naar is
dus het verkopen van een reproductie is volgens de wet in nederland en belgie niet illegaal

het verkopen van een vervalsing tja dan bevind je je op glad ijs


het verschil tussen een goede repro en een goede vervalsing
is hoe je het product aanbied
willens en wetens iets verkopen om ervanaf te geraken omdat je zelf ook je twijfels hebt

zijn volgens mij niet zulke goede manieren

hierbij wil ik niet zeggen dat dit het geval is met dit jasje

je moest eens weten toen ik 13 jaar geleden begon met verzamelen
wat ik dacht dat allemaal goed was en niet

het draait allemaal om kennis en iets aanemen van
oudere verzamelars in het vak en die de kennis hebben

zoals een rk effe laten checke door die kale die nu op de sos zit in amerika

kijk niemand weet alles ,maar er zijn er toch een paar die er heel dicht bij komen
Plaats reactie