Us Green Card

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

johan willaert schreef:
Waarom nou het US leger?
En waarom niet??


Johan
Waarom wel??

Waarom ga je niet gewoon in het Nederlandse leger?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Dat is de vraag niet!

Lees topic en beantwoord ik ga niet in discussie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

180cc schreef:Wow,thats sick: actie beleven in Irak! en al die soldaten dan maar zeiken dat ze naar huis willen...
ik provoceer!

:D
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ach laat Brian toch doen... Als hij zo graag naar het Amerikaanse Leger wil gaan laat hem toch?
Het is niet omdat je zelf eerder dicht bij huis of je je bij je eigen strijdkrachten wil voegen betekend dat niet dat iedereen dat doet?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Brianlinden schreef:
180cc schreef:Wow,thats sick: actie beleven in Irak! en al die soldaten dan maar zeiken dat ze naar huis willen...
ik provoceer!

:D
Of een manier van aandachten zoeken.

Rick
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Niemand (uhh het merendeel dan, er zijn hier experts die vast nog een keer weg gaan van dit forum als het zo doorgaat denk ik, mijn mening. Adrian is al weg, welke expert/kenner is de volgende?) kan tegenwoordig meer fatsoenlijk reageren op topics he, is het nou zo moeilijk?

Ik kan wel iets vinden in Brian's idee. Mij lijkt het ook leuk om in het Amerikaanse leger te gaan. Dit omdat het Nederlandse leger wel proffesioneel kan zijn maar Nooit word ingezet! En als het word ingezet is het in een soft gebied waar meestal de amerikanen al zijn geweest. Probeer ook maar is in het leger 1 schot te lossen en je word uit het uitzend gebied gehaald voor een process! En de selectie in Nederland is gewoon knudde! Kortom rede genoeg om het Amerikaanse leger te joinen!

Dit is gewoon een hele andere ervaring die je nergens anders zult meemaken, en dan die BS van ik ga in het leger voor het land is ook niet meer wat het is geweest! Nu gaan de mensen in Nederland in het leger om even 2,5 jaar bezig te zijn, rijbewijzen/diploma's te halen, en even wat verdienen. bijtekenen zal ook steeds moeilijker gaan, dus carriere maken in het NL leger gaat ook bijna niet meer. In het Amerikaanse leger heb je meer mogelijkheden en word je daadwerkelijk ingezet.

Waarom nou al die reacties van "waarom wel" "waarom niet". Als jou interesse gebied daar niet ligt reageer dan niet! Anyway Brian succes met je keuzes, is een leuk idee maar denk er over na, probeer een lijstje te maken met de mogelijken voor- en nadelen.
Laatst gewijzigd door Daan S. op 03 mar 2005, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Het merendeel heb jij al verteld. :p
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Stravers wat je daar zegt over carriere maken ben je zeker fout hoor als je de nodige dingen wil doen kun je zowiezo een goede carriere maken tot aan je pensioen.

wat je zegt over het gebruik van je wapen en het vuren nou denk dat je een heel raar beeld hebt hoor man over hoe het juist aan toe gaat in een leger dat is in elk leger hetzelfde hoor als het gaat om vredestijd... je hebt je te houden aan veel regels en die dingen ja staan allemaal op papier dat zijn geen regeltjes die verzonnen worden en je hebt je daar aan te houden als een militair zijn wapen afvuurd terwijl hij daar niet de toestemming voor heeft zal deze daar ook gestraft voor worden.... dit zowel in belgie nederland als in amerika.

met GI Joe's en rambo's en mensen die met een wapen willen spelen en wat liggen knallen daar zijn ze niet zo blij mee in het leger ze willen bekwame mensen die hun job kennen en orders opvolgen niet beetje legertje spelen en rondliggen knallen

maar dat is het beeld dat men krijgt van sommige films over het leger en de jeugd zijn visie op het leger...
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Onafgezien van het feit of het nu opportuun is of niet om in het US leger carriere te maken, is het wel zo dat het één van de weinige landen is waar een Militair in uniform nog op respect en aanzien kan rekenen op zowel privé als openbare plaatsen.....

Ik zie mezelf niet in mijn Service Dress rustig, ongemoeid in het station van pakweg Antwerpen, Brussel of Mechelen rondlopen zonder te worden uitgelachen of gemolesteerd te worden......

En in hoeveel landen kun je rekenen op een studiebeurs van 25.000 Dollar na 5 jaar Dienst??????


Johan ( :!: 23 jaar dienst :!: )
Laatst gewijzigd door johan willaert op 03 mar 2005, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Marc 82 Recon schreef:Stravers wat je daar zegt over carriere maken ben je zeker fout hoor als je de nodige dingen wil doen kun je zowiezo een goede carriere maken tot aan je pensioen.

wat je zegt over het gebruik van je wapen en het vuren nou denk dat je een heel raar beeld hebt hoor man over hoe het juist aan toe gaat in een leger dat is in elk leger hetzelfde hoor als het gaat om vredestijd... je hebt je te houden aan veel regels en die dingen ja staan allemaal op papier dat zijn geen regeltjes die verzonnen worden en je hebt je daar aan te houden als een militair zijn wapen afvuurd terwijl hij daar niet de toestemming voor heeft zal deze daar ook gestraft voor worden.... dit zowel in belgie nederland als in amerika.

met GI Joe's en rambo's en mensen die met een wapen willen spelen en wat liggen knallen daar zijn ze niet zo blij mee in het leger ze willen bekwame mensen die hun job kennen en orders opvolgen niet beetje legertje spelen en rondliggen knallen

maar dat is het beeld dat men krijgt van sommige films over het leger en de jeugd zijn visie op het leger...
groot gelijk.
Toen m'n pa vroeger in het leger zat en schietoefeningen deed, mocht je je pistool niet een beetje opzij doen of je kreeg ee rubberen kogel ofzo door een man achter je.
Het was toch ziets.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Daar ben ik het niet mee eens, ik heb de Nederlandse Krijgsmacht van heel dichtbij meegemaakt dus zal het een en ander uitleggen.

Carriere maken;
Vanwege bezuinigingen word het in Nederland steeds moeilijker om carriere te maken, of je moet steeds klimmen in rang maar dan moet je dus goed geschoold zijn, en het merendeel is dat niet (wel goed geschoold maar niet goed genoeg voor hoge functies). Als soldaat of korporaal (gevechts functie) krijg je een contract van een bepaalde tijd, daarna moet je veel geluk hebben als je mag bijtekenen. Kortom ik weet niet of je op de hoogte bent van de NL Krijgsmacht maar het is bagger, ik bedoel dan eigenlijk de politiek ook! Die gaan er totaal verkeerd mee op, stelletje pennenlikkers.

Gebruik wapen;
Weet niet of je dat verhaal hebt gehoord van die Marinier in Irak? Zijn eenheid werd aangevallen, die ene marinier is de commandant van die eenheid en zorgen voor de veiligheid van zijn ploeg, als die per ongeluk (en dit geloof ik, als je onder vuur ligt word het een stuk moeilijker) iemand neer schoot, waarvan het bewijs niet duidelijk was dat het zijn kogel was! Dan is dit toch knudde? die marinier werd behandeld als crimineel! Meteen naar Nederland gehaald, enz.. Je mag geloven wat je wilt maar dit is gewoon weer een politieke blunder geweest!

En dat van die films is ook onzin, de realiteit is verre van een film. Het gaat om hele andere dingen, ik weet niet of jij in dienst hebt gezeten maar dan weet je wel wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

johan willaert schreef:Onafgezien van het feit of het nu opportuun is of niet om in het US leger carriere te maken, is het wel zo dat het één van de weinige landen is waar een Militair in uniform nog op respect en aanzien kan rekenen op zowel privé als openbare plaatsen.....

Ik zie mezelf niet in mijn Service Dress rustig, ongemoeid in het station van pakweg Antwerpen, Brussel of Mechelen rondlopen zonder te worden uitgelachen of gemolesteerd te worden......

En in hoeveel landen kun je rekenen op een studiebeurs van 25.000 Dollar na 5 jaar Dienst??????

Johan ( :!: 23 jaar dienst :!: )
Johan, dat heb je heel mooi gezegt! Het Amerikaanse leger krijgt steeds meer respect!
In Nederland word je idd uitgelachen als je in uniform loopt, omdat de mensen weten dat de politiek slecht omgaat met de krijgsmacht en deze bang is om eenheden in te zetten.
Na 1 dode ligt Nederland al in rouw en worden meteen de eenheden in Irak zowat op Non-actief gezet. Maar er kunnen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn!
Het militaire leven vind ik gewoon geweldig, je moet het meegemaakt hebben dan kun je er eigenlijk pas iets over zeggen! Ik heb grote respect voor alle militairen, dit omdat ze hun leven wagen voor de veiligheid van de burgers en hiervoor zware trainingen hebben gehad!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Ik moet Johan wel gelijk geven over het item RESPECT voor militairen dat is hier in belgie en nederland niet echt groot en dat het een mooie bonus is die 25.000 dollar na 5 jaar.

stravers wat je daar zegt van die marinier wel dat is neit het leger maar de politiek die weer effe correct wil gaan doen he en een schuldige wil zoeken voor een blunder die ze zelf gemaakt hebben aangezien ze zelf schuld treffen maar he tmaar op iemand willen steken zodat hun handjes netjes proper zijn

ja heb tijdje in dienst geweest niet in buitenland, 16de van deze maand mag ik terug mijn ingangsexamens doen aangezien mijn wachtperiode van 10 maanden voorbij is.. dus kan ik me terug inschrijven => brancardier/chauffeur (ambulancier eigenlijk dus) bij de medische dienst en hopelijk krijg ik wat te maken met buitenlandse zendingen
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ja precies Marc!
Daarom kan ik het goed begrijpen dat Nederlanders in Amerika Carriere willen maken. Dit heb ik al vaker gehoord van Nederlanders, het Nederlandse leger is wel ok, alleen de politiek niet, ze weten niet hoe ze het leger kunnen gebruiken/inzetten, en dat is het grote minpunt aan het Nederlandse leger en een reden om naar het buitenland te gaan.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ja ok maar blijkbaar zoals hij zegt is hij op zoek naar actie, sorry hoor maar lijkt me niet echt iets waar je midden in wil zitten when the shit hits the fan....
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gesloten