IP adres...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

IP adres...

Bericht door Harro »

Ik zoek iemand die aan de hand van een IP adres de locatie kan uitpluizen van de computer van iemand die mailtjes stuurt en net doet alsof hij mij is.

Wie kan mij helpen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dat is bijna onmogelijk, je kunt wel bij iemand die zo'n mail ontvangen heeft, het adres vragen en hem dan hacken...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Uhm.......Whois.

Zoek op google! :p maar een echte locatie heb ik er nooit uitgekregen (waar die woont dan)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik weet dat er programma´s bestaan waarmee dit kan. In het verleden heeft iemand weleens dergelijke dingen voor mij uitgezocht. Probleem is dat ik die persoon al jaren niet meer op internet gezien heb.

Dit is trouwens een serieuse zaak. In samenspraak met Microsoft (MSN hotmail) ga ik aangifte doen bij de politie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Is 100% onmogelijk, tenzij je je provider kan omkopen om die gegevens te verstrekken :P Je kan alleen zijn of haar PC hacken met een IP adres, maar adresgegevens e.d. kom je nooit te weten..
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Harro schreef: Dit is trouwens een serieuse zaak. In samenspraak met Microsoft (MSN hotmail) ga ik aangifte doen bij de politie.
Ben toch nieuwschierig wat de persoon jouw geflikt heeft omdat je aangifte gaan doen!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Idd je komt hooguit met het IP adres de host/provider gegevens opvragen maar meer ook niet, allemaal vertrouwelijk.

Je moet gewoon zijn mailtjes blokkeren, niet antwoorden en dan zal het wel weg gaan. Anders idd hotmail mailen of dat adres geblokkeerd kan worden oid? Hacken zou ik niet doen want daar schiet je niks mee op, behalve dan dat de hacker opgepakt kan worden...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zeg helemaal niet dat ik adresgegevens wil. Ik weet alleen dat ik in het verleden al eens heb laten uitzoeken in welk land een bep. computer stond toen iemand vervelend was op een forum. Dit ging prima aan de hand van het IP adres.

Overigens had ik al overleg met de politie over deze zaak. Zij kunnen de provider dwingen gegevens te verstrekken. Alleen ben ik zo nieuwsgierig wie mij dit flikt dat ik geen geduld heb en het eerder wil weten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Stravers schreef:Idd je komt hooguit met het IP adres de host/provider gegevens opvragen maar meer ook niet, allemaal vertrouwelijk.

Je moet gewoon zijn mailtjes blokkeren, niet antwoorden en dan zal het wel weg gaan. Anders idd hotmail mailen of dat adres geblokkeerd kan worden oid? Hacken zou ik niet doen want daar schiet je niks mee op, behalve dan dat de hacker opgepakt kan worden...
Ik geloof niet dat ik helemaal duidelijk ben over de ernst van de situatie. Ik heb niet te antwoorden (hij stuurt die mailtjes natuurlijk niet aan mij).

Iemand maakte gebruik van een hotmail email adres om bij archieven informatie op te vragen. Deze persoon verwerkte mijn voor- en achternaam in het email adres, geeft in de emails mijn naam op en verstrekte in deze emails mijn (post) adresgegevens. Daarom krijg ik nu rekeningen thuis van besteld archiefmateriaal. Dit is puur pesterij want degene die mij "nadoet" schiet hier niets mee op. Na overleg met de politie liet ik MSN het betreffende emailadres blokkeren. De archieven stuurden mij vervolgens de mailtjes van de impersonator en daarin staat zijn IP adres. Vanavond heb ik weer een afspraak op het politiebureau. De politie kan vervolgens een onderzoek instellen naar de identiteit van de persoon die dit doet. Maar zoals ik al schreef, ik ben nogal nieuwsgierig wie dit doet en wil eigenlijk niet afwachten tot de politie klaar is met haar onderzoek. Dus host/provider kan al verraden in welke richting ik moet zoeken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Er is wel wat te doen. Je kunt met een whois query nagaan bij welke provider het ip hoort en aan de hand daarvan kun je de authoriteiten of de provider in dat land inschakelen.

Behalve dat is het wel eens zinvol om het ip even in bijvoorbeeld de google nieuwsgroepen search te zetten, misschien kun je dan al de identiteit achterhalen. Daarnaast zijn er nog wel wat andere tricks, maar als je de wettelijke weg wil behandelen zou ik alleen even kijken welk land het om gaat. Overigens kun je niet zien waar de computer staat, aangezien ik namelijk ook vanuit Nederland kan inbellen op een Russisch netwerk bijvoorbeeld.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Rest natuurlijk de vraag of deze persoon niet een programma als Anonymizer gebruikt met een constant wisselende IP.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou het lijkt mij op iemand die jij toch kent hoor iemand die een probleem met je heeft en weet dat je interesse hebt in de tweede wereldoorlog aangezien hij je archiefmateriaal laat opsturen en rekeningen daarvan dusja

weet nu niet hoe oud of jong je bent aangezien je je echte geboortedatum niet hebt opgegeven en ik niet kan geloven dat je 95 jaar oud bent dusja als je nog op school zit mss iemand die een hekel aan je heeft op school en als je al van school afbent iemand die een hekel aan je heeft in je kennisen kring aangezien hij je gegevens en interesses kent
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gesloten