MSN Virus

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

MSN is zo lek als een mandje, daar valt niet over te discussieren dat is de waarheid. Bekijk fora's eens van tweakers.net en andere sites. Ditzelfde geld zelfs voor offline porgramma's van Microsoft zoals Windows Media Player. Waarom denk je dat Firefox zo in optocht is? Omdat IE lekken bevat waardoor je binnen 1-2-3 gehackt bent en bijvoorbeeld je rekening nummer en pincode kwijt bent als je toevallig aan het bankieren bent... en laten we maar niet beginnen over credit card nummers..
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Waarom begin je dan over het protocol, want dat is het enige wat ik er van kan maken als je praat over "openstaan" als je bestanden download. Elke data die in- en uitgaat onder Windows gaat via je Winsock 2.0, waar trouwens stukken Unix code in verwerkt zitten.

MSN lek vind ik ook nog meevallen, ICQ was pas lek, en er zullen altijd dingen ontdekt worden, vooral als een applicatie populair is. Het feit dat je toch redelijk normaal op MSN kunt deelnemen geeft aan dat het best een redelijk gebouwd programma is en ik snap daarom dat in het wilde weg afzeiken van programma's van Microsoft niet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

PS. Wil je veilig zijn, trek dan alle netwerkgerelateerde kabels achter uit je PC en bouw een kooi van Faraday om je pc af te schermen van elektromagnetische pulsen.

Overigens gebruikt Firefox hetzelfde SSL protocol als Microsoft Internet Explorer en was er een tijdje geleden een zeer exploitabele bug met certificaten in FireFox, maar daar hoor je niemand over.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja die versie heette volgens mij ook 0,7 van Firefox oftwel beta versie... Ik wil niet programmas van M'soft afzeiken, ben juist blij dat ze er zijn. Alleen ik zou het prettiger vinden als Bill gates vaker de opdracht geeft om zijn programmas te updaten.. Het hoeft niet jaren te duren voordat er een betere versie van IE uitkomt toch?

Om het even bij MSN Messenger te houden; IK maak al jaren gebruik van dit programma en heb al 10tallen of misschien wel 100 keer een virus tegengekomen, maar je weet toch wel dat je alleen .mpeg .mpg .mp3 .jpg en .gif en .bmp bestanden via MSN moet downloaden. Al die andere zijn sowieso bijna een virus bestand, TENZIJ het bestandsdeel je bekent voorkomt (zoals .pdf van photoshop)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ook in .jpg kunnen virussen zitten om maar een voorbeeld te noemen. Het update systeem van Firefox v1.0 (non-beta) is ook niet helemaal het je-van-het, om het maar zacht uit te drukken.

Wat ik wil benadrukken, is dat élk programma onveilig kan zijn, of ze nu Microsoft of Firefox heten en dat je daarom niet moet vertrouwen op iets waar iedereen laaiend enthousiast over is: je moet zelf nadenken en vooral het security nieuws moet blijven volgen. Dat is de reden waarom ik mij stoor aan populistische opmerkingen over Microsoft of Firefox, omdat mensen zich te makkelijk veilig wanen in hun Firefox venstertje, terwijl je kunt wachten op de eerste rommel wanneer het pakket eenmaal populairder is en langer in gebruik.

Zelf (logisch) nadenken, zelf beoordelen, niet meelopen met de massa, zooi up-to-date houden en security-nieuws volgen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Je hoord mij niet zeggen dat Firefox owh zo geweldig is... Alleen dat het beter is dan Microsoft's IE, althans mijn mening.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

779 schreef:ALLE programma's van Microshit zijn 1% veilig en 99% onveilig. Daarom zijn programma's (zoals Mozille Firefox) in razendtempo in opmars...
Beetje onzin he? Ik ben een zeer tevreden gebruiker van windows xp, voor mij het beste besturingssysteem ooit. Heb het latste half jaar geen virus meer gezien en alle lof over service pack 2.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik denk dat we elkaar een beetje verkeerd verstaan hebben:

Ik heb het niet over het besturingssysteem etc, maar over de beveiliging hiervan. Niet alleen m.b.t. virussen e.d. maar over hoe makkelijk hackers je pc binnen kunnen komen en andere mensen in je pc kunnen kloten.
Gesloten