Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Tommes »

Haplo schreef:
Tommes schreef:Ben het niet met je eens Bob.

Maar moet je boeken kopen? Moet je er verstand van hebben?
Er bestaan geen regels voor het verzamelen van spullen. Het is een hobby, waarin je mensen hebt die fanatiek zijn en mensen die minder fanatiek zijn.
Heel kort gezegd: Ja.
Het is inderdaad handig als je boeken leest en je in leest op de onderwerpen die je verzamelt, dat is beter voor de verzameling en je kennis. Dat ga ik echt niet ontkennen of tegenspreken. Maar ik vind niet dat je kunt verwachten dat iedereen dat doet. Zo ken ik een aantal mensen die eerder verzamelde maar een jaar later de stekker eruit trokken. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er vaak pas na een tijdje onderweg te zijn met verzamelen er boeken aan te pas komen.
Haplo schreef:Zodra er dan een antwoord word gegeven die hun niet bevalt gaan ze lopen klagen en zeuren.
Blijf je alleen maar dingen vragen kan je er de donder op zeggen dat je op den duur niet meer wordt geholpen.
Dit zal meer te maken hebben met het feit dat het via de vele fora erg makkelijk is om vragen te stellen. En het lekker anoniem is waardoor de manieren vaak worden vergeten, en er zodoende vaak met afgunst en jaloezie word gereageerd. Wanner dit wel op beurzen gebeurt kan ik me voorstellen dat je als verkoper helemaal gek word van die persoon maar dan is die persoon gewoon onbeschoft. Dat vind nog geen excuus om je dan maar vijandig op te stellen tegen iedereen die wat vraagt of iets niet koopt omdat ze het niet eens zijn met de prijs.
Haplo schreef:
Tommes schreef: En als je als verkoper wat wilt verkopen moet je je toch iets wat gemanierd zijn en mensen normaal behandelen, ook al krijg je 100x de zelfde vraag je moet het geduld opbrengen om wat te verkopen.
Ga er zelf eens een paar keer staan.
Wedden dat je dan ook strontziek van sommige personen word?
Sommige lui blijven namelijk maar doorzagen over dingen.
Of de koper soms zo gemanierd is.
Ik snap best dat je daar als verkoper niet op zit te wachten. Ik heb zelf een tijd als verkoper gewerkt (geen militaria), en je komt inderdaad een hoop mensen tegen die het "beter weten" of beginnen te zeiken over iets wat helemaal niet aan de orde is. En ik snap best dat als dat steeds dezelfde lui zijn dat je ze dan wel anders behandeld. Maar om nou gelijk iemand te gaan afzeiken die gewoon iets wil kopen voor een gangbare prijs maar het gewoon niet de prijs eens is. :bonk: :? Dat snap ik gewoon niet. Dan kun je wel een kort lontje hebben door al die galbakken maar door die houding maar tegen iedereen op te zetten werk je veel goedwillende kopers ook tegen je in het harnas.

Haplo schreef:
Tommes schreef:Of zet de prijzen erbij. Door dat al niet te doen word er natuurlijk gevraagd wat iets moet kosten, en krijg je dus vaker te horen dat iets te duur is voor de eventuele koper.
Dat kan en wordt ook wel gedaan.
En dan nog lopen sommige mensen te zeuren dat het te duur is, en willen ze het goedkoper.

Bob heeft in dit geval gewoon 100% gelijk.
Ik zie het ook inderdaad bij veel kramen erbij staan maar over de kerel waar ik het eerder over had stond geen prijs. Ik vraag ernaar en besluit nadat ik het item had bekeken dat IK de prijs te hoog vond. Dit is geen schande of een misdaad. Maar dat ga je haast denken als er in 1 keer een maffe kerel tegen je begint blaten over het feit dat jonge verzamelaar geen geld uitgeven en ik maar terug moest komen als ik serieuze belangstelling had :shocked: :mad: . Ik vond een K98 doorhaal snoer voor €15,- teveel. En ik zeik er niet over ik heb het koord netjes weer terug gelegd en wou rustig verder kijken. Totdat ik die preek kreeg van die nare vent. En Bob kan wel gelijk hebben dat je er chagrijnig van word, maar om nou te zeggen dat "jonge"verzamelaars alleen domme vragen stellen en niets kopen vind ik te ver gaan. Ik denk alleen dat de serieuze jonge verzamelaar niet zo opvalt omdat ie zich koest houd tot ie echt wat te melden heeft.

Maar verder wil ik wel even zeggen dat ik het op elke beurs erg naar mijn zin heb :wink: :) en buiten deze kerel is er geen handelaar of verkoper waar ik zelf klachten over heb.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door coco »

Achja sommige handelaren gaan het vanzelf merken, als ze altijd maar sacherijnig reageren op jonge verzamelaars verdienen ze vanzelf geen brood mee toch.
Ik maak me er niet druk meer om hoor, ik probeer altijd zo beleefd mogelijk te zijn en als ze me te 'jong' vinden of wat dan ook is het jammer over 3 kramen ligt er weer spul dat ik zoek.

Boeken kopen is zoiezo een must vind ik, maar MOET je perse 30 jaar verzamelen om te zien of iets echt of nep of zeldzaam is?
Lijkt me niet maar zo wordt wel vaak gedaan achja beetje jammer hè.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jeroen wo2 »

Boeken is in een periode als dit zeker een must voor de beginnende verzamelaar, jong of oud maakt geen drol uit, net na de oorlog waren er uiteraard al reproductie's maar nog niet zo massaal als tegenwoordig!
Ik heb zelf meerdere malen al met een kraam gestaan op een militariabeurs en ik ben van mening dat het niet ligt aan de figuren die telkens vragen stellen maar aan het karakter van de verkoper.
Ik kan me wel enigsinds begrijpen dat als iemand al drie beurzen achter elkaar aan komt zetten en bijvoorbeeld dat diegene telkens hetzelfde boek inbladerd, dat er dan lichtelijke irritatie's opkomen in jezelf maar dat is menselijk.
Over het algemeen sta ik open voor mensen die vragen hebben, uiteindelijk wil je je spullen toch verkopen?
Dan boeit het mij echt niet of ik twintig keer dezelfde prijs moet opnoemen, maarja die vragen krijg ik nooit want ik prijs simpelweg al mijn items, problem solved...
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat verkopers daadwerkelijk hun producten prijzen, dit schept minder verwarring bij de consumenten.
Verkopers pakken zichzelf er uiteindelijk alleen maar mee, vragen krijg je als je onduidelijk bent.
Als ik door de jack & jones of de men at work loop en ik zie de gehele winkel vol kleding zonder prijskaartjes en ik zou van alle blousjes en broeken alleen al vragen wat ze per stuk kosten, nou geloof mij de verkoper zou helemaal leip worden.
Doordat sommige verkopers vervelend zijn ga je op een gegeven moment krijgen dat mensen niet meer durven te vragen naar prijzen van producten indien deze niet geprijst zijn, voornamelijk de jonge verzamelaars.
Ik vermijd ook zeker met plezier nu op beurzen bepaalde verkopers alleen al omdat zij in mijn ogen onbeschoft zijn.
Maar om terug te komen op het punt ''jonge verzamelaars''.
Gelukkig ben ik zelf ook nog geen ouwe lul maar als je als jonge verzamelaar begint te verzamelen vind ik het dom als je niet eerst boeken koopt.
De jeugd wil gewoon eerst spullen, dan pas boeken maar daar pakken ze zichzelf ook uiteindelijk alleen maar mee.
Zelfs de ervaren verkopers of de zogenaamde betrouwbaarste dealers smullen er van om af en toe iemand te slim af te zijn en zien de onervaren jonge verzamelaars dan ook als een makkelijke prooi!
Never Back Down
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door mtdr »

Goede zaken gedaan met pascalus!
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
pascalus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2010, 20:25
Locatie: assenede

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door pascalus »

The same here, goede zaken gedaan met mtdr.
"er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing" Otto von Bismarck
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Haplo »

Prima en vlot zaken gedaan met patrickh.
Niks op aan te merken.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Haplo schreef:Prima en vlot zaken gedaan met patrickh.
Niks op aan te merken.

Idem dito,bedankt!
Ben DS
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2011, 21:09

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Ben DS »

Goede zaken gedaan met Bob, tip top in orde
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Wessel,bedankt :)
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door wessel »

Bedankt :wink: !
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door davy »

Prima zaken gedaan met patrickh.
Goede communicatie en prima verzending.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

davy schreef:Prima zaken gedaan met patrickh.
Goede communicatie en prima verzending.

Jij ook bedankt,Davy :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Haplo »

Weer vlot geleverd door Patrickh.
Zeer tevreden.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Haplo,jij ook bedankt,vlotte betaler!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door S1991 »

Goede zaken gedaan met Jürgen ! Netjes ontvangen.
Ook goede zaken gedaan met Jim van Militariaplaza ! Netjes afgehandeld, fijn contact en super verpakt !
Bedankt !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie