Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Haplo »

Indien een bedrag is overeengekomen is het zeker niet netjes om nogmaals eens geld te vragen voor een envelop.
De verkoper moet er rekening mee houden dat een envelop zoals een Air envelop geld kost en dat direct berekenen in de verzendkosten.
Niet naderhand nog eens.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Wederom goede zaken gedaan met Mallory,een snelle betaler en plezierig internetverkeer!
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Mallory »

patrickh schreef:Wederom goede zaken gedaan met Mallory,een snelle betaler en plezierig internetverkeer!
Geheel wederzijds, wederom. :wink:
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door mtdr »

Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Ik moet hier helaas een minder goede ervaring doorgeven met een lid van dit forum, S1991.

Bij hem laatst een boek gekocht voor een prijs inclusief verzendkosten. Inclusief verzendkosten voor een pakket, zo luidde zijn commentaar, want het zou niet door de brievenbus passen. Met dat in het achterhoofd ("verzenden is al 7 euro" zijn zijn letterlijke woorden) akkoord gegaan.
Enkele dagen later kwam het boek dan binnen. Door de brievenbus. De brievenbus? Jawel.
De envelop was grotendeels aan stukken gereten, het slappe stukje karton dat er in zat deed natuurlijk ook niets voor het boek, en die had dus ook een paar knauwen gehad onderweg, iets dat resulteert in, jawel; beschadiging.

Fraai is dat; als ik betaal voor een pakketje, verwacht ik ook de veiligheid van die verzendmethode, en verwacht is dus een pakketje op de deurmat te zien staan. NIET een kapotte envelop.
Haast schandalig proberen winst te maken op verzendkosten (het is toch maar 4 euro? Jawel, maar het gaat ten eerste om het idee, ten tweede zijn die 4 euro's in principe gewoon nog steeds van mij). Onnodig, en ook op een simpel aanbod de 4 euro als teken van begrip terug te storten ("laat de beschadigingen dan maar zitten") is de verkoper NIET ingegaan; niet gereageerd ook, terwijl het berichtje wel degelijk gelezen is.

Jammer, S1991, ik had toch een volwassen afhandeling verwacht van iemand die volgens mij de leeftijd van 12 al een aantal jaartjes overstegen is...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

zo'n typisch gevalletje van; je verwacht toch van de verkoper dat hij je dan schadeloos stelt.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Stafford »

Sorry dat ik het zeg hoor maar ik vind het gewoon A-sociaal je doet zo'n verkoop op goed vertrouwen dus als je beloofd dat je hem goed inpakt mag/MOET je toch erop kunnen vertrouwen dat dat ook gebeurd en je aankoop stuk heel aankomt ....en dat geld ook voor de kopende partij die moet zich aan zijn afspraak houden !!

Jan klaassen jammer dat het zo gegaan is en succes hopende voor je dat s1991 nog wat van zich laat horen ...!!

ps ben toch benieuwd naar een foto van je aankoop.. :wink:
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Kugelblitz »

Mannen, laten we het hierbij laten, verder ingaan op de kwestie kan via PB, mocht daar behoefte aan zijn!
Goed dat Jan Klaassen zijn ervaring met ons deelt, laten we hopen dat het een eenmalige gebeurtenis is! Mocht lid s1991 zich nog openbaar willen/kunnen verdedigen, dan is dat uiteraard mogelijk!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Mallory »

Wederom goede zaken gedaan met utmi. Deze keer ietwat verlaat, maar desondanks in acceptabele tijd ontvangen en goed verpakt.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Edgar »

Ook slechte zaken met S1991, ofwel Silvano Theunissen. Bla bla figuur, veel praatjes en vragen, maar zeer laat reageren en uiteindelijk maar niets kopen nadat de deal rond was. Dan is mijn geduld ook snel op.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Edgar »

Verzamelaarster schreef:Hallo Medeverzamelaars en verzamelaarsters,

Ik ben hier nieuw en wil toch even iets doorgeven dit om andere verzamelaars te waarschuwen.
Afgelopen week heb ik de nodige stamkaarten gekocht. Na wat over en weer gemail over de prijs, ik moet zeggen een leuk mailverkeer in eerste instantie, heb ik het overeengekomen bedrag overgemaakt voor de stamkaarten en de gewenste aangetekende verzending. Nadat de verkoper het bedrag had ontvangen kreeg ik een zeer onvriendelijke mail met de strekking dat ik nog eens geld moest overmaken want een envelop kost ook geld volgens de verkoper. Bang dat ik de materialen niet zou krijgen heb ik dit gedaan. Uiteindelijk zijn de materialen netjes ontvangen maar een dergelijke manier van handelen en mailen kan toch nooit de bedoeling zijn onder verzamelaars?
De verkoper is Dennis Luit of Dennis van Luit. Ik heb van meerdere verzamelaars vernomen dat ook zij negatieve ervaringen hebben gehad met hem maar ook met vader Hans van Luit.
Hebben er nog meer mensen slechte ervaringen met hen en alsjeblieft meldt dit dan om andere te waarschuwen tegen dit soort praktijken.
Er moet even bij vermeld worden dat ik altijd netjes en vriendelijk ben gebleven en het bedrag waar het om ging netjes op tijd heb betaald.
Sjah, een oude bekende, D.v.Luit. Ook zeer slechte ervaringen met deze persoon.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door coco »

Ik heb in het verleden ook nooit goede zaken kunnen doen met Dennis van Luit echt een afrader!
Hij zit/zat hier toch ook op het forum?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door S1991 »

Met Dennis van Luit ook slechte zaken gedaan.

@Edgar, kom op jongen... Ik reageer helemaal niet laat en daarbij ik kan niet 24/7 bij een computer komen om fatsoenlijk antwoord te geven. School is mij belangrijker dan op tijd te reageren. Daarbij de deal was inderdaad rond maar ik mag nog altijd de koop niet maken als er mij iets niet bevalt. Zoals het in dit geval was, ik vraag je iets vriendelijks en krijg ik dan een belabberd antwoord dan hoeft het voor mij ook niet meer.
Verdere commentaar per PM.

@Jan Klaassen, zoals gezegt zat ik met school afgelopen weken en heeft vrij veel van me gevraagd qua energie. PM is verstuurd om het af te handelen, jammer dat het zo moet lopen en nadat ik uitdrukkelijk gezegt heb dat ik dacht dat het niet door de brievenbus ging. Verder ga ik hier niet op in.

Alle andere reacties per PM en niet HIER !!
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Jan Klaassen »

Om het af te sluiten toch nog een berichtje hier, aangezien dat toch bij de feedback hoort;

Ondanks dat ik nooit iets heb gehoord van school of drukte (daar had ik dan natuurlijk respect voor gehad, maar zoals gezegd geen enkel bericht terug gekregen). PM is inderdaad verstuurd en ik ga er vanuit dat S1991 verder alles correct afhandelt. Inderdaad jammer dat het zo moet lopen, maar dat ligt dan niet aan mij.

Case closed ^^
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door sobel »

coco schreef:Ik heb in het verleden ook nooit goede zaken kunnen doen met Dennis van Luit echt een afrader!
Hij zit/zat hier toch ook op het forum?

mocht dit zo zijn, graag even zijn profielnaam PBen, check ik of hij in de collectorsgroep zit en anders houd ik het wel in de gaten.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie