Ik krijg regelmatig de vraag van andere forumleden hoe ik die poppen maak en of ze me het me uit willen leggen hoe ik dat doe. Omdat dit niet zo 1, 2, 3 uit te leggen is heb ik besloten dit stap voor stap op het forum te gaan uitleggin in dit topic. Aan de hand van deze uitleg is het mogelijk om zelf een etalage pop te maken.
Het voordeel van zelf poppen maken is dat je een pop helemaal op een uniform kan aanpassen. Heb je een klein uniform dan maak je gewoon een kleine pop. Ook kun je poppen maken in diverse standen. Bijvoorbeeld zitten, op 1 knie laten zitten enzovoorts.
Wat wel weer een nadeel is van zelf poppen maken is dat de materialen niet goedkoop zijn. Dus als je niet goedkoop aan hout en pvc kan komen is een winkel etalagepop ook net zo makkelijk. Ook moet je wel een beetje technisch zijn, want echt makkelijk is het niet.
Als je alle stappen hier gaat volgen dan heb je uit eindelijk zelf ook een mooie etalagepop. Het zal wel even duren voordat alles erop staat want ik ga voor de uitleg van deze pop ook een etalage pop maken. De pop die ik ga maken is voor iemand met een normaal postuur.
Het enigste wat je als laatste moet doen is een hoofd en een set handen kopen.
Voorbeeld van een bijna voltooide pop en het uiteindelijke resultaat met uniform.