Engelse Dispatch rider...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Engelse Dispatch rider...

Bericht door SiNiStEr »

Heeft er hier iemand foto's van een of meerdere Engelse dispatch riders met daarbij een lijstje met uitrusting- en uniformstukken die ze droegen. Bij de uitrustings- en uniformsstukken zou ik ook graag de prijzen bij hebben staan. Alvast bedankt!!! :) :cheer: _/-\o_
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Een motorrijder kun je opbouwen uit:

Laarzen
Motorsokken
Motorbroek
Battledress en/of motor overjas
Handschoenen
Motorhelm
Brilletje

Je zou hem ook nog een kaartentas kunnen geven.

Qua webbing droegen ze heel weinig. Koppel en beetje simpele webbing. Als wapen hadden ze meestal een stengun.

Prijzen kan ik je niet echt geven omdat ik al jaren in het bezit ben van me motorrijder. Toen waren de prijzen nog een stuk lager. Maar laarzen zul je zeker rond de 125 euro voor moeten rekenen als het niet meer is. Brilletje afhankelijk van het model tussen de 10 a 40 euro.

Zie ook mijn foto van mijn motorrijder:

Afbeelding

Op mijn pop heb ik nu (niet zoals op de foto) een kaarten tas, gasmasker en flare pistol holster gegeven als extra aanvulling.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nico je zegt dat ze een sten bij zich hadden, droegen ze dan nooit stentassen?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Darryl schreef:Nico je zegt dat ze een sten bij zich hadden, droegen ze dan nooit stentassen?
Ik heb eigenlijk nog nooit een foto gezien waar een motorrijder stentassen droeg.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nico Roelofs schreef:
Darryl schreef:Nico je zegt dat ze een sten bij zich hadden, droegen ze dan nooit stentassen?
Ik heb eigenlijk nog nooit een foto gezien waar een motorrijder stentassen droeg.
Nou ik wel...Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden! Ik heb namelijk een stuk of 1500 foto's op de Pc.....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

En een moto heb je ook nodig natuurlijk 8)

Ik heb ooit eens ergens een foto gezien van een motorijder, die een armband droeg in wit/blauw (kleuren van de Signals geloof ik). Heeft dat ook iets met dispatchrijders te maken eigenlijk? Ken er niet zoveel van van die dingen en jullie blijkbaar wel :)

Die armbanden zijn trouwens na de oorlog nog gebruikt door het Belgisch leger, net zoals de rood/blauwe trouwens...maar dit volledig terzijde.

grt
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

marc schreef:En een moto heb je ook nodig natuurlijk 8)

Ik heb ooit eens ergens een foto gezien van een motorijder, die een armband droeg in wit/blauw (kleuren van de Signals geloof ik). Heeft dat ook iets met dispatchrijders te maken eigenlijk? Ken er niet zoveel van van die dingen en jullie blijkbaar wel :)

Die armbanden zijn trouwens na de oorlog nog gebruikt door het Belgisch leger, net zoals de rood/blauwe trouwens...maar dit volledig terzijde.

grt
Ja klopt Marc. Een motorrijder van de Signals droeg zo'n wit/blauwe band.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

armband

Bericht door marc »

Bedankt Nico voor de snelle reactie!
Enig idee waarvoor die rood/blauwe dan gediend heeft?
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel erg bedankt voor jullie reacties! :) ;)
Voor zover ik weet werden de sten-tassen vaak achterop de motor bevestigd en werden ze dus niet gedragen. Zoals op onderstaande foto dus(foto vorig jaar bij defile Pegasusbrug met veteranen enzo genomen):
Afbeelding

Waarom draagt jou motorrijder eigenlijk een Brentool wallet Nico? Overigens blitse Nederlandse helm achter de motorrijder Nico. :P ;) Leker kleurtje. Voor de rest vind ik het een erg mooie motorrijder en zo een wil ik er dus ook hebben staan.
Zou het lijstje met richtprijzen nog wel graag willen hebben van iemand als dat kan. Bedankt alvast.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ja wat zegt Re-enactment Sinister. denk dat je dat niet mag en kan vergelijken met een periodieke foto! maar om eerlijk te zijn heb ik ook nog geen authentieke foto's gezien van een Dispatch Rider met stentassen aan de webbing.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: armband

Bericht door Nico Roelofs »

marc schreef:Bedankt Nico voor de snelle reactie!
Enig idee waarvoor die rood/blauwe dan gediend heeft?
Dat zou artillery of Engineers kunnen zijn. Maar of motorrijders daar ook een band van droegen weet ik niet. De brigade strepen van rood/blauw is in ieder geval wel van artillery en engineers.
Waarom draagt jou motorrijder eigenlijk een Brentool wallet Nico? Overigens blitse Nederlandse helm achter de motorrijder Nico. Leker kleurtje. Voor de rest vind ik het een erg mooie motorrijder en zo een wil ik er dus ook hebben staan.
Ja toen had ik nog geen leuks om op de op te doen. Nu heb ik een kaarten tas, vroeg model gasmasker en een flare pistol holster op de pop.

Ja leuke helm he! :P Heb hem voor aantal maanden geleden al verkocht.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik heb me vergist! :oops: Hij droeg ze niet aan de koppel, maar had ze in de hand.....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Dit is mijn motorrijder en zoals je ziet draagt die de wit blauwe armbanden

Afbeelding

Jan
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Mooi Jan!!

°_0 Van die helmen hebben we er ook nog liggen zie ik nou...(maar waar weeral) Weer iets wat de Belgen na de oorlog hebben gebruikt van de Engelsen (wat nou niet eigenlijk :P )
Zijn inderdaad die armbanden die ik bedoel.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooie pop Jan. Mis alleen je sokken! :P
marc schreef:Mooi Jan!!

°_0 Van die helmen hebben we er ook nog liggen zie ik nou...(maar waar weeral) Weer iets wat de Belgen na de oorlog hebben gebruikt van de Engelsen (wat nou niet eigenlijk :P )
Zijn inderdaad die armbanden die ik bedoel.
De oorlogse Engelse motorhelmen zijn geloof ik allemaal BMB gestempeld met een jaar. Mocht er tussen die helmen een CL/C gestempelde liggen, een Canadese, dan heb ik zeer veel intersse. :P
Plaats reactie