Hedendaagse vondsten

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Jellabie84
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:20
Locatie: Temse

Hedendaagse vondsten

Bericht door Jellabie84 »

Hoi allemaal! Ik weet niet of ik dit wel op de juiste plaats post maar goed. Ik heb een vraag ivm hedendaagse vondsten over WO2. Ik woon in Belgie in Oost-vlaanderen (welliswaar tegen antwerpen). Ik ben maar een beginneling ten opzichte van sommige van jullie als het over WO2 gaat dus daarom vraag ik het ff aan de experts :) . Weten jullie plaatsen en/of bunkers liggen waar nog waardevolle dingen te rapen vallen? In mijn omgeving dan (dus oost vlaanderen, antwerpen). Ik weet wel enkele bunkers en forten liggen maar die zijn spijtig genoeg al helemaal opgeruimd en alles is naar musea getransporteerd. Als er nu plaatsen zijn die niet in mijn regio vallen mag je die ook altijd vermelden, dan maken ik en mn vriende er een daguitstapje van om die es te bezichtigen. Ik heb vernomen dat er in de buurt van antwerpen (het galgenweel) nog plaatsen zijn waar de duitsers vroeger munitie hebben achtergelaten maar is dit wel goede info? Graag jullie menig en hulp gevraagd. Alvast bedankt!!
Zolang er drank is heb ik geen drankprobleem
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja ik denk toch dat je veel boeken zult moeten gaan lezen die betrekking hebben op lokale gevechten. Veel verzamelaars die met metaal etector zoeken zullen hun stekjes niet vrij geven. Ze zijn daar vaak geheim zinnig over. :P
Gast

Bericht door Gast »

Hehe, da kank enigzins wel begrijpe dat die gaste da voor hun eigen wille houden. Mer mss is er dan toch zo ne goed-hartige mens in den omtrek die mss wel der iet over weet te zegge eh (de wonderen zijn de wereld nog nie uit :P ). Bedankt voor je reactie in ieder geval Nico!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Anonymous schreef:Hehe, da kank enigzins wel begrijpe dat die gaste da voor hun eigen wille houden. Mer mss is er dan toch zo ne goed-hartige mens in den omtrek die mss wel der iet over weet te zegge eh (de wonderen zijn de wereld nog nie uit :P ). Bedankt voor je reactie in ieder geval Nico!
Ja ik ken het gebied bij jou daar niet. Ik had het je best willen vertellen als er leuke plekken zijn. Dat is toch mijn verzamel gebied niet. :P

Zelf ken ik best wel wat mensen die zoeken, maar dan in mijn ongeving. Als je ze voor het eerst onmoet dan vertellen ze altijd maar heel weinig over hun zoek lokaties. Dat onderwerp proberen ze dan vaak te vermijden. Maar naarmate je ze beter leert kennen laten ze steeds meer los. Ze bieden dan nog wel eens aan om mee te gaan. Alleen ik heb nog geen metaaldetector. :P
Plaats reactie