foute kleding??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

Harro, dit mag wel?? Wat is het verschil?
Even los van een collega met een "Fryslan boppe" sticker op zijn tas
Feitelijk is er geen verschil tussen een Fries die trots is op zn provincie en een Nederlander die trots is op zn land.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gutgut. Ik denk dat jij de reden van die sticker niet kent. Grappig dat je er meteen een Fries van maakt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

het gaat erom dat die sticker er zit, ik ken echter geen niet-friesen die iets soortgelijks zouden doen.
Mijns inziens is hoe "gewoon" het is om dit te doen uitermate afhankelijk van je opvoeding en leefmilieu cq. vriendenkring
Kun je in het vervolg je beledigingen voor je zelf houden, ik laat me geen aso noemen.
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Echter, deze mensen worden ook door de meeste 'nederlanders' als provocerend ervaren (hoop ik dan maar).
Daarom kan ik mijn originele u.s.flightjack niet meer aan, heb nl een
kale kop.
waarom een kale kop? gewoon omdat er geen haar meer groeit :(
Het is niet anders, met een kale kop moet je uitkijken wat je draagt.

Rare tijden:(
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

www.ww-2.tk schreef:het gaat erom dat die sticker er zit, ik ken echter geen niet-friesen die iets soortgelijks zouden doen.
Ach kom. Er zijn honderden niet-Friese vakantiegangers die na een bezoekje aan de Sneekweek of na een zeilvakantie een T-shirt of een sticker kopen met de Friese vlag en dergelijke teksten erop.

www.ww-2.tk schreef:
Mijns inziens is hoe "gewoon" het is om dit te doen uitermate afhankelijk van je opvoeding en leefmilieu cq. vriendenkring
Kun je in het vervolg je beledigingen voor je zelf houden, ik laat me geen aso noemen.
Waar zeg ik dat je een aso bent of dat dit een belediging is? Het is gewoon een vaststelling. Dat jij die opvoeding, leefmilieu en vriendenkring terugkoppeld naar een aso-milieu zegt meer over jou dan over mij :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

Heb je nou echt niet door wat je de hele tijd impliceert? Je doet het gewoon weer:
Dat jij die opvoeding, leefmilieu en vriendenkring terugkoppeld naar een aso-milieu zegt meer over jou dan over mij
Het is een discussie over foute kleren, persoonlijke (impliciete) opmerkingen worden niet door mij geaccepteerd. Ik ga me dan ook niet verlagen door opmerkingen over jou te impliceren.

genoeg gezegd
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Waarden en normen van elk individu komen voort uit achtergrond, opvoeding en sociale omgeving. Zo ook de waarde dat het "normaal" is om iets te doen. Overal en altijd en absoluut niet alleen in een "aso-milieu". Jouw invulling van de begrippen opvoeding, leefmilieu en vriendenkring komt geheel voor jouw eigen rekening. Ik impliceer helemaal niets en het woord aso heb ik nergens gebruikt.

Ken je dat speekwoord over die waard?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

@ smaug
zien mensen echt het verschil niet tussen een neo-nazie en een kale man van 47 met een U.S.( :!: ) flightjack aan?
rare tijden inderdaad


sommige mensen zijn opzettelijk genegeerd is deze post
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

nou ik had eerst ook gemilimeterd haar en dat heb ik van de zomer weer!
verder draag ik ook een bomber-jacket en had ik er een nederlands
vlaggetjee op. Ik droeg ook daarbij lonsdale.
Ben ik daardoor een racist???
Nee ik ben een gabber. Dat er tussen de gabbers mensen zitten
die de boel wel lopen te verzeiken kan ik niets aan doen.
Maar wij worden er wel op aangekeken!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dan kun jij je goed voorstellen hoe het voor Marokkanen is om telkens over een kam te worden geschoren en het stempel "crimineel" en "probleemgeval" te krijgen omdat er "er tussen de Marokkanen mensen zitten die de boel wel lopen te verzeiken"
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

De ontwerper van Lonsdale heeft nooit het doel gehad om er een skinheadslijn te maken. In de kranten word het ook gewoon veel te groot gebracht. Ik hoef maar met mijn Lonsdale jack maar over straat te lopen en iedereen kijkt me na. Ik draag die jas omdat ik hem fijn vind zitten en dat ik hem leuk vind, niet omdat ik iets tegen buitenlanders heb.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

En over vlagge. Ik weet het niet hoor. Op de scouting heb ik een keer meegemaakt dat een groep allochtonen al onze ruiten (op 2 na dan) heeft ingegooit en onze muur met graffiti beklad (vuile Nazi's en halve manen)omdat we een Nederlandse vlag aan de vlaggestok hadden hangen. Dit vind ik gewoon zoeken naar een reden om vandalisme te plegen of iemand te haten. Alleen om een Nederlandse op een scoutingclub en wij hebben ook buitenlanders in onze groep. Ik ben van mening dat niet alle allochtonen zo raar doen, maar dat een groot deel van hen het voor de rest verziekt.
Dictators die, like all men.
blue
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:37

Bericht door blue »

Hehe als Ras fries moeten we natuurlijk niet aan onze Fryslan boppe sticker/flagjes komen, ik zie dat trouwens als een soort positieve concurentie waar geen gezeik uit voort komt.

For serious, er komt momenteel wel veel gezeik voor tussen groepen met "autochtone vlagetjes" en "allochtone vlagetjes", iedereen moet recht hebben om met trots zijn "dingetje" te vertonen, alleen is het probleem momenteel dat mensen hiermee iets duidelijk willen maken want niet de bedoeling is. Ik zou dan ook ten eerste voorstellen om het volgens de SP, regels op te losen :P en het probleem bij de wortels aan te pakken en niet bij de vlagetjes.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Harro schreef:Dan kun jij je goed voorstellen hoe het voor Marokkanen is om telkens over een kam te worden geschoren en het stempel "crimineel" en "probleemgeval" te krijgen omdat er "er tussen de Marokkanen mensen zitten die de boel wel lopen te verzeiken"
Ze zijn het inderdaad niet allemaal, maar als ik ze tegenkom zitten eraltijd van die klootzakjes bij die weer iets moeten zeggen. Dat gaat van 5 tot 18 jaar.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

ik wil ook nog ff wat over zeggen:

ikzelf loop al ruim 2 jaar met lonsdale. ikzelf merk laatste tijd ook dat je meteen voor neo-nazi en rascist voor uitgemaakt door de zogeheette foppies. Ikzelf vind het nergens op slaan want bijna elke gabber loopt/liep met lonsdale rond maar goed. tegenwoordig mag je al bijna geen gabber/hardcoreliefhebber mer zijn of je word al geascocieerd met extreem rechts of weet ik veel wat ze allemaal verzinnen. Als ik in mijn lonsdale over het centrum loop bij ons dan zou ik al 100 keer dood zijn geweest als blikken konden doden. maar ik zie het probleem niet waarom mensen zo tegen lonsdale is. het is gewoon allemaal verzonnen door een stel wezelozen die niks te doen hadden ofzo lijkt mij. geld dan ook voor karl kani en fubu dat je dan voor black power ben ofzo? slaat echt totaal nergens op. soms loop ik samen met mijn beste vriend op eht centrum naast elkaar, loop ik in mijn lonsdale en hij in zijn karl kani of fubu, nouw dan moet je eens zien wat voor rare blikken je toegeworpen worden.... ik vind het gewoon 1 eentonig beeld dat de lonsdale dragers naar zich toegeworpen krijgen.... net als na de moord op theo van gogh, moslim school in de brand en wie hebben het gedaan? lonsdalejongeren..... net of iedere jonge gozer die met lonsdale loopt een moslimschool in de fik zet :? maar ja ik kan me er bont en blauw aan ergeren maar het helpt tog allemaal niet maar ik heb in ieder geval mijn zegje gedaan
Plaats reactie