Aanval Canadezen op de Ijssel bij Voorst

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Aanval Canadezen op de Ijssel bij Voorst

Bericht door 779 »

Weet iemand een goede website met informatie over de aanval bij Voorst van de Canadezen tegen de Duitsers? Ik ben gister bij een ruine geweest waar een Duitse observatie en/of verdedigingswerk stond. Deze ruine is helemaal kapot geschoten door de Canadezen volgens de lokale boswachter.
Ik ben ook op zoek naar foto's van deze aanval.

779
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Als dat nog onderdeel uitmaakt van operatie Cannonshot die op 11 april 45 plaats vond (oversteek van de IJssel bij Gorssel) zou ik zeker even op deze link kijken. Hier staat heel veel info over de operatie Cannonshot. Denk dat er ook nog wel info te vinden over net na de oversteek.

http://www.forces.gc.ca/hr/dhh/Downloads/ahq/ahq039.PDF

Voor foto's zou ik in het boek "Gelderland bevrijd" kijken. Hier staan heel veel mooie foto's in over de gevechten en bevrijding in Gelderland. Ook zul je wellicht ook nog wat info hierover vinden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Heb je een ISBN nummer van dat boek Nico?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

779 schreef:Heb je een ISBN nummer van dat boek Nico?
Gelderland bevrijd
Christ Peters

ISBN 90-5327-112-0 geb.
ISBN 90-5327-111-2 pkb.

Staan 2 nummers aangegeven. Weet niet precies waarom. Maar denk aan een boek met harde kaft en een boek met zachte kaft.


Je zou ook nog eens het boek "Canadezen op de Veluwe" kunnen proberen. Deze is alleen niet meer te krijgen bij de boekhandel.
Plaats reactie