De paus is dood....

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

De paus is dood....

Bericht door Simon »

De paus is dood
wat vinden jullie ervan?
te veel blabla errond? is het beter voor hem dat hij stierf?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hij was een van de meest machtige mannen ter wereld. Ik ben niet gelovig maar ik vond het een zeer charismatisch en goed man. Hij heeft veel gedaan voor landen zoals Polen. Mede dankzij de Paus zijn enkele Sovjet regimes gevallen.

Hij was alleen ouderwets in zijn opvattingen over abortus, condoomgebruik etc. Hopelijk krijgen we nu een meer progressieve Paus. Een van de drie kandidaten is een neger. Dat zou een interessante keuze zijn..
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Een neger, dat zou ik nog wel eens willen zien in deze maatschappij :)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

inderdaad klopt helemaal!
aleen vind ik het echt niet kunnen dat hij tegen condoomgebruik was, duizenden mensen sterven aan aids daardoor en hij heeft dat gesteund.... :?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Simon schreef:inderdaad klopt helemaal!
aleen vind ik het echt niet kunnen dat hij tegen condoomgebruik was, duizenden mensen sterven aan aids daardoor en hij heeft dat gesteund.... :?
Nou, het ligt toch een beetje anders. Het vaticaan is tegen sex als het doel niet voortplanting is. Dus ook tegen sex met condoom. Ze zijn dus voor onthouding, niet voor vrijen zonder condoom.

Daarnaast heeft iedereen nog altijd een eigen wil, en zijn niet alle aidsslachtoffers katholiek.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ja klopt maar toch...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Mijn mening is;
Ik vind het allemaal onzin, heel dat geloof, niet alleen dit christenen gedoe maar ook islam! hierdoor komen er alleen maar oorlogen en je hebt er totaal niks aan! Er word veel misbruik gemaakt van het geloof en al die priesters zijn homo (tenminste veel ervan, misschien niet allemaal!), klinkt misschien stom maar zo is het volgens mij wel, vroeger keek iedereen raar op tegen homo's, dus werd je priester, niemand die er last van heeft, of het nu nog zo is, geen idee. Maar vroeger was het wel zo. Kan me echt geen bal schelen wie er nu paus is of nie, ze doen toch niks nuttigs als een beetje vanaf een scootmobiel zwaaien! Kost alleen maar bakken met geld...
Nogmaals mijn mening!
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ze zeggen het altijd over de opvolging van de paus, degene van wie ze denken dat hij het wordt - word het niet :)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Roel R. schreef:Hij was alleen ouderwets in zijn opvattingen over abortus, condoomgebruik etc. Hopelijk krijgen we nu een meer progressieve Paus. Een van de drie kandidaten is een neger. Dat zou een interessante keuze zijn..
Voor een paus was hij progressief. Ik ken geen andere paus die in de top 40 heeft gestaan en een videoclip heeft opgenomen. En dan heb ik het niet over "Popie Jopie" van Henk Spaan en Harry Vermegen.

@Stravers
Staat stoer en intellectueel, zo'n Latijnse spreuk, maar een taalfout erin imponeert minder lekker weg: :wink:
Nil Volentibus Aarduum-> "Nil Volentibus Arduum"
Laatst gewijzigd door Lucid op 03 apr 2005, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Stravers schreef:Mijn mening is;
Ik vind het allemaal onzin, heel dat geloof, niet alleen dit christenen gedoe maar ook islam! hierdoor komen er alleen maar oorlogen en je hebt er totaal niks aan!
Zelf ben ik niet gelovig, maar er zijn ontzettend veel mensen die héél veel aan hun geloof hebben. Geloof kan een belangrijke steun zijn tijdens moeilijke tijden en een belangrijke factor in iemands leven.

Oorlogen ontstaan niet door het geloof, maar door mensen die hun geloof onjuist interpreteren. Het is onverdraagzaamheid t.o.v. andere geloven die oorlogen kan veroorzaken, maar geregeld hebben oorlogen bijv. ook een economische of politieke grondslog.
Stravers schreef:Er word veel misbruik gemaakt van het geloof en al die priesters zijn homo (tenminste veel ervan, misschien niet allemaal!), klinkt misschien stom maar zo is het volgens mij wel, vroeger keek iedereen raar op tegen homo's, dus werd je priester, niemand die er last van heeft, of het nu nog zo is, geen idee. Maar vroeger was het wel zo.
Hier generaliseer je wel op zeer domme wijze. En trouwens als bijna elke priester homo is, wat is dan het probleem? Misschien bedoel je pedofiele priesters, dat is inderdaad wel een probleem.
Stravers schreef:Kan me echt geen bal schelen wie er nu paus is of nie, ze doen toch niks nuttigs als een beetje vanaf een scootmobiel zwaaien! Kost alleen maar bakken met geld...
Nogmaals mijn mening!
Het kost inderdaad bakken met geld, maar heb je je wel eens verdiept in het leven en werk van een paus? Dan zul je beseffen dat een paus heel wat meer doet dan alleen maar zwaaien!
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Roel R. schreef:Hij was een van de meest machtige mannen ter wereld. Ik ben niet gelovig maar ik vond het een zeer charismatisch en goed man. Hij heeft veel gedaan voor landen zoals Polen. Mede dankzij de Paus zijn enkele Sovjet regimes gevallen.

Hij was alleen ouderwets in zijn opvattingen over abortus, condoomgebruik etc. Hopelijk krijgen we nu een meer progressieve Paus. Een van de drie kandidaten is een neger. Dat zou een interessante keuze zijn..
Je vat het heel mooi en goed samen Roel!

Ik geloof (denk ik) wel in een 'God', maar ben het voor de rest helemaal met je eens!
KevinP schreef:Oorlogen ontstaan niet door het geloof, maar door mensen die hun geloof onjuist interpreteren. Het is onverdraagzaamheid t.o.v. andere geloven die oorlogen kan veroorzaken, maar geregeld hebben oorlogen bijv. ook een economische of politieke grondslag.
Ziek eigenlijk, dat er zoveel oorlogen in naam van God zijn en zoveel slachtoffers vallen terwijl beide partijen voor een en dezelfde God strijden...
Het is inderdaad het onjuist interpreteren dat zoveel slechte dingen veroorzaakt: onze profeet is DE profeet, die berg is van ONS, enz, enz...
Wees nou is verstandig en laat de wapens liggen en ga SAMEN bidden tot God, die immers een en dezelfde God van alle monotheistische religies is!
Een mooi voorbeeld hiervan was een gezamenlijke optocht van Islamitische en Christelijke vrouwen voor het een of ander, of neem de Paus die samen met alle grote religieuze leiders ging bidden voor de Vrede...
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Roel R. schreef:Nou, het ligt toch een beetje anders. Het vaticaan is tegen sex als het doel niet voortplanting is. Dus ook tegen sex met condoom. Ze zijn dus voor onthouding, niet voor vrijen zonder condoom.
Het vaticaan is voor het seksueel contact met maar één partner (begint steeds meer gepropageerd te worden in Afrikaanse landen), wat volgens mij ook vrij effectief zou kunnen zijn in de strijd tegen aids.

Het aanwijzen van de kerk als grote schuldige voor het grote aantal HIV besmettingen in Afrika is niet geheel terecht...er zijn nog tal van andere oorzaken (bijgeloof e.d.).
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: De paus is dood....

Bericht door Dodo »

Simon schreef:De paus is dood
wat vinden jullie ervan?
te veel blabla errond? is het beter voor hem dat hij stierf?
Tja hijs dood. Vrij logisch. Iedereen gaat een keer dood..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

paus is dood.

Bericht door wehrwulf »

is dit nou niet het moment om het gordijn te laten zaken van het poppenkast in rome :?: dit is niet meer van deze tijd.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

wehrwulf schreef
is dit nou niet het moment om het gordijn te laten zaken van het poppenkast in rome dit is niet meer van deze tijd.
Natuurlijk heb je recht op een eigen mening, maar ik wil hier toch even op reageren. (Even maar hoor...)
Ik sluit me bij Kevin aan als hij zegt dat veel mensen hoop putten uit het geloof en daadwerkelijk in de Paus een plaatsbekleder van Christus zien. Tijdens de nieuwsuitzendingen van de afgelopen paar dagen bleek ook wel voor hoeveel mensen de Paus nog steeds heel belangrijk is. Voor jou is het misschien niet meer van deze tijd, maar of dat voor een groot deel van de wereld geldt, valt te bezien.

Zelf ben ik geen aanhanger van de Paus als ik het zo mag noemen. Toch vond ik het heel erg om te zien hoe hij de laatste paar jaar (en voornamelijk de laatste paar maanden) van zijn leven door moest komen. Zo triest. Ik ben blij dat hij is overleden, in die zin dat hij nu tenminste rust heeft.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gesloten