Leden stellen zich voor - deel 3

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

wilkommen(A)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hehe ik heb me ook nog niet voorgesteld... lol.. zit hier al een tijdje maargoed... ik ben dus Mike Hazeleger.. Woon in Apeldoorn... ben 15 jaar... zit in HAVO 3 op het Christelijk Lyceum (oef.. veel te deftige naam)... zit nu midden in de toetsweek... enneee ik ben heel erg geïnteresseerd in de WO2 luchtvaart en iets minder in de landlegers, maar toch ook wel ein bisschen ;)...

in de toekomst hoop ik bij de KMA te komen ;) dus een toekomst in het leger als het erin zit :)!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Mike.H schreef:
in de toekomst hoop ik bij de KMA te komen
Je gaat naar de KMA om vervolgens bij een eenheid te komen. :P
Weet je al wat je in het leger wilt gaan doen? (landmacht of luchtmacht, speciaal onderdeel misschien)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Sjoerd schreef:
Mike.H schreef:
in de toekomst hoop ik bij de KMA te komen
Je gaat naar de KMA om vervolgens bij een eenheid te komen. :P
Weet je al wat je in het leger wilt gaan doen? (landmacht of luchtmacht, speciaal onderdeel misschien)
:P dat weet ik... KMA is school voor officieren ;)... naja ik zou hopen luchtmacht, maar daar ben ik helaas al te lang voor (mag je max. 1.90 voor zijn, maar ik ben al rond de 1.91 ofzo of al 1.90...) dus denk ik er nu aan om bij de landmacht verder te gaan.. :) hoop ik dan :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Mike.H schreef:
Sjoerd schreef:
Mike.H schreef:
in de toekomst hoop ik bij de KMA te komen
Je gaat naar de KMA om vervolgens bij een eenheid te komen. :P
Weet je al wat je in het leger wilt gaan doen? (landmacht of luchtmacht, speciaal onderdeel misschien)
:P dat weet ik... KMA is school voor officieren ;)... naja ik zou hopen luchtmacht, maar daar ben ik helaas al te lang voor (mag je max. 1.90 voor zijn, maar ik ben al rond de 1.91 ofzo of al 1.90...) dus denk ik er nu aan om bij de landmacht verder te gaan.. :) hoop ik dan :)

jmmr dat je te lang bent, maar toch welkom!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

dankje... achja nooit gedacht dat ik dit nog een keer zou zeggen, maar; was ik maar een stukje korter :P...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Op zich is die lengte geen probleem om bij de Luchtmacht te komen. Mijn broer is langer als 1.90m, maar hij wertkt er wel gewoon. Volgens mij is dat een ristrictie die puur voor vliegers geldt, niet voor overige functies.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Sjoerd schreef:Op zich is die lengte geen probleem om bij de Luchtmacht te komen. Mijn broer is langer als 1.90m, maar hij wertkt er wel gewoon. Volgens mij is dat een ristrictie die puur voor vliegers geldt, niet voor overige functies.
;) en dat was nou net de functie die ik wilde :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

tja, dan houdt het inderdaad op ja :lol:
----
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Rémy carré schreef:tja, dan houdt het inderdaad op ja :lol:
hehe ;) achja jammer dan... er zijn wel meerdere dingen in het leger die me aanspreken dusja :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
coenen
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006, 16:17
Locatie: belgie limburg

Bericht door coenen »

hallo,ik ben lid geworden van vandaag ik intereseer we fel in wereld oorlog twee en het leger.
ik woon in belgie.
is dit genoeg als iemand vrage heeft...
Opertie Overlord
Gebruikersavatar
Nicodemus
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40
Locatie: Leiden

Bericht door Nicodemus »

Toch hoeft dat nog niet altijd het einde te betekenen Mike :) . Mijn opa heeft 38 jaar voor de KLM gevlogen als gezagvoerder en begon zijn opleiding aan de Rijksluchtvaartschool in een Tiger Moth. Hij was toen als 18-jarige ongeveer 1.95 m en basketbalde ook voor een Delfts team.
Bijkomend nadeel was dat hij daardoor boven het windscherm van de cockpit uitkwam :lol: en dus nogal wat wind in het gezicht kreeg. Lang leve de vliegbril :) !
Gelukkig waren de cockpits van Douglas-vliegtuigen en Boeings 747 groot genoeg!
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nicodemus schreef:Toch hoeft dat nog niet altijd het einde te betekenen Mike :) . Mijn opa heeft 38 jaar voor de KLM gevlogen als gezagvoerder en begon zijn opleiding aan de Rijksluchtvaartschool in een Tiger Moth. Hij was toen als 18-jarige ongeveer 1.95 m en basketbalde ook voor een Delfts team.
Bijkomend nadeel was dat hij daardoor boven het windscherm van de cockpit uitkwam :lol: en dus nogal wat wind in het gezicht kreeg. Lang leve de vliegbril :) !
Gelukkig waren de cockpits van Douglas-vliegtuigen en Boeings 747 groot genoeg!
hehe dat is dus de KLM :) ik had het liever in een F-16 gedaan, maja ik ga voor de landmacht of Korps Mariniers :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Nicodemus
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40
Locatie: Leiden

Bericht door Nicodemus »

Korps Mariniers moet je zeker doen, die jongens vormen iets waarop wij als Nederlanders trots op mogen zijn....
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nicodemus schreef:Korps Mariniers moet je zeker doen, die jongens vormen iets waarop wij als Nederlanders trots op mogen zijn....
:) ik ga met me Opa (ex marine) en een oud Kolonel van de Mariniers naar de open dag als het goed is :)! lijkt me echt gaaf
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten