België schaft de genocidewet af

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

België schaft de genocidewet af

Bericht door Proos »

123 Teletekst zo 13 jul
***************************************
België schaft de genocidewet af

***************************************
BRUSSEL De nieuwe Belgische regering
heeft de genocidewet afgeschaft.Volgens
deze omstreden wet konden in België
alle verdachten van misdaden tegen de
menselijkheid worden vervolgd,waar ter
wereld die dan ook waren gepleegd.

De wet leidde tot grote woede bij de
Amerikanen,omdat ook president Bush en
generaal Franks werden aangeklaagd.De
VS dreigde België met strafmaatregelen
als het land de wet niet zou intrekken.

De Belgen hebben nu bakzeil gehaald en
laten misdaden tegen de menselijkheid
voortaan onder het strafrecht vallen.
Alleen Belgen kunnen op basis daarvan
worden vervolgd.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Slechte zaak, straks iedereen aan Amerika's leiband. Het wordt tijd dat wij hier in Europa eens wat onafhankelijker gaan denken en onze eigen boontjes gaan doppen.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

een zwarte dag voor de wereld en wereld-politiek volgens mij.
Ik heb zo het vermoeden dat het in de verstandhoudingen in de wereldpolitiek eerst nog een stuk slechter zal gaan voor het beter zal gaan worden. :(
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik heb hoer een beetje een dubbel gevoel over.
Aan de ene kant is het natuurlijk een beetje raar dat een souvereine natie zijn beleid laat bepalen door een andere natie.

Aan de andere zijde is de wet natuurlijk wel een beetje krom.
We hebben nu als discussie dat Amerika niet andermans beleid mag bepalen, maar wie zijn de Belgen eigenlijk om dit wel te doen ???
Als er al een instantie is die er wat over te zeggen heeft is het de UN of misschien het internationale gerechtshof in Den Haag.

Best wel beetje arrogant van de Belgen om te denken dat zij hier wel even over mogen oordelen om daarna een Amerikaanse beinvloeding af te wijzen.
Ze zijn zelf eigenlijk geen haar beter !

Nog buiten beschouwing latend of het veel zin heeft om iemand te veroordelen in Zuid-Amerika, die waarschijnlijk nog nooit van Belgie gehoord heeft...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

heb je een dubbele hoer over????
:+

ff serieus
ik vind een vonnis uitspreken over mensen die een oorlogsmisdaad plegen heel iets anders dan een land dwingen hun wetten aan te passen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

PPL schreef:We hebben nu als discussie dat Amerika niet andermans beleid mag bepalen, maar wie zijn de Belgen eigenlijk om dit wel te doen ???
Het gaat niet om beleid bepalen; het gaat om mensen kunnen aanklagen als zij een misdaad tegen de mensheid hebben begaan. Met de Belgische wet zou nooit een land onder druk gezet kunnen worden voor het beleid dat dat land voert. Wel kunnen individuën aangeklaagd worden voor hun individuele acties en misdaden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

hee Okke...we zijn het eens....
dit doet me een beetje denken aan de twilight zone....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

VS vind het allemaal prachtig ook zo'n internationaal gerechtshof, leuk zeggen ze, leuk dat ze dat in Europa doen, maar wij doen niet mee, nee, want wij zijn altijd verschrikkelijk goed, bij ons gebeuren dit soort dingen niet hoor. Aleen Kissinger mag van mij al drie keer de amerikaanse elektrische stoel krijgen van mij.

Ik vind het walgelijk, we zouden een gigantische economische boycot moeten beginnen tegen de VS.
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

ja mischien wel maar je krijgt dat helaas nooit voor elkaar
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

nee joh..we moeten ophouden met net te doen alsof we er als land beter van worden een ander land te pesten.
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Schande vind ik nu lopen al die regering leiders ongestraft weg (oa. Sharon, Israel) Deze mensen zorgen ervoor dat duizenden mensen worden gedood en er ongestraft mee wegkomen
Plaats reactie