Een nieuwe paus

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

zo valt me niet tegen wat iedereen weet over de Bijbel ;)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

inderdaad.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
MT
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 apr 2005, 12:32
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MT »

Ach ja, de Bijbel bevat ook wel wat goeds: Zo staat er in het oude testament bv.: `Als iemand je slaat, sla dan terug.` :P
Deceive, then attack.

Looking for a good avatar
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Tim schreef:Dat was Judas :cheer:

Edit: of niet, dat was de verrader zeker

Wat een script zeg, geen wonder dat er zoveel films van gemaakt zijn. Ik had het niet beter gekund.
Petrus heeft Jesus inderdaad drie keer verlogend, had iets met een kraaiende haan te maken dacht ik.

Wat betreft dat script, ik vraag me af wie er 2000 jaar geleden de moeite heeft genomen om dat allemaal op te schrijven.

Zelf denk ik als Jesus nu geleeft had dat hij bij telsell had gewerkt. Want als je zoveel mensen kunt overtuigen moet je daar toch een slaatje uit slaan. :P
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

MT schreef:Ach ja, de Bijbel bevat ook wel wat goeds: Zo staat er in het oude testament bv.: `Als iemand je slaat, sla dan terug.` :P
Zeker?
Ik dacht dat het meer iets was van "als iemand je op je ene wang slaat, reik hem dan de andere wang"
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ironmarc schreef:waar ik nogal problemen mee heb is dat de paus, heb ik gelezen in de krant, zichzelf plaatsvervangen noemt van Jezus Christus! Dat vind ik een schande dat ie dat roept.
Hoe kan je jezelf nou plaatsvervangen noemen van Jezus, Zoon van God? Dat vind ik niet kunnen! Dat hij de boodschap probeert uit te dragen die Jezus heeft uitgedragen is natuurlijk een goed iets, maar plaatsvervangen???!!!!
Ho, stop!

In de bijbel staat te lezen dat Jezus zei: Ik ben de zoon van een timmerman en niet van God.
Ook staat hiet te lezen dat op de beschuldiging dat hij zou hebben gezegd de zoon van God te zijn hij zei: Dat zijn jullie woorden en n iet de mijne.
Los hiervan is de vraag of hij niet bedoeld heeft dat wij allen kinderen van God zijn.
Ook heeft hij gezegd toen iemand zijn mantel beetpakte en genas : Het is uw geloof dat u genezen heeft en niet ik.

Dit is dus wat Jezus over zichzlef zei.

</Atheïst>
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

GliderRider schreef:
Tim schreef:Dat was Judas :cheer:

Edit: of niet, dat was de verrader zeker

Wat een script zeg, geen wonder dat er zoveel films van gemaakt zijn. Ik had het niet beter gekund.
Petrus heeft Jesus inderdaad drie keer verlogend, had iets met een kraaiende haan te maken dacht ik.

Wat betreft dat script, ik vraag me af wie er 2000 jaar geleden de moeite heeft genomen om dat allemaal op te schrijven.

Zelf denk ik als Jesus nu geleeft had dat hij bij telsell had gewerkt. Want als je zoveel mensen kunt overtuigen moet je daar toch een slaatje uit slaan. :P
Dat heeft Jezus inderdaad tijdens het laatste avondmaal nog tegen Petrus gezegd:" Gij zult mij 3 maal verloochenen eer de haan drie keer gekraaid heeft" (hier heeft Petrus naderhand natuurlijk wel spijt van)

En inderdaad Judas is de verrader (denk maar aan het woord Judaskus :))
Gebruikersavatar
MT
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 apr 2005, 12:32
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MT »

Tim schreef:
MT schreef:Ach ja, de Bijbel bevat ook wel wat goeds: Zo staat er in het oude testament bv.: `Als iemand je slaat, sla dan terug.` :P
Zeker?
Ik dacht dat het meer iets was van "als iemand je op je ene wang slaat, reik hem dan de andere wang"
Klopt, dat staat in het Nieuwe Testament. In het Oude Staat dat van als iemand slaat, sla dan terug, en je weet, oudjes hebben voorrang 8)
Deceive, then attack.

Looking for a good avatar
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

MT schreef:
Tim schreef:
MT schreef:Ach ja, de Bijbel bevat ook wel wat goeds: Zo staat er in het oude testament bv.: `Als iemand je slaat, sla dan terug.` :P
Zeker?
Ik dacht dat het meer iets was van "als iemand je op je ene wang slaat, reik hem dan de andere wang"
Klopt, dat staat in het Nieuwe Testament. In het Oude Staat dat van als iemand slaat, sla dan terug, en je weet, oudjes hebben voorrang 8)
Oog om oog, tand om tand staat er in het oude testament, terwijl in het nieuwe testament staat dat men moet vergeven en de andere wang moet toekeren.... nogal in tegenspraak lijkt me, maar ik ben geen theoloog. :wink:
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie