Een nieuwe paus

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Marc 82 Recon schreef:er kleeft misschien geen bloed aan zijn handen maar de kans is ontzettend groot dat er piloten en aircrews omgekomen zijn door zijn hulp.
De kans bestaat ook dat die eventueel door hem omgekomen crews anders hun bommen al dan niet per ongeluk op burgerdoelen hadden geworpen...
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

dat kan natuurlijk altijd maar denk niet dat ze dat met opzet deden?

maar dit is mijn mening
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon schreef:Is het een misdaad goh in de ogen van duitsland die tijd was het zeker geen misdaad maar zelfs iets goed, was ook maar de enige jongerenbeweging die nog toegelaten was.
Dus wat had hij volgens jou moeten doen als jongen van veertien? Let wel dat het vanaf 1938 verplicht was lid te worden van de HJ op je veertiende. En had hij volgens jou op veertienjarige leeftijd het morele en politieke besef moeten hebben waar het regime mee bezig was en hoe je daar tegen te verzetten?
Marc 82 Recon schreef:Sjah hij is ingelijfd in het leger zoals zovelen is dat misdadig nou in die tijd was dat normaal voor jonge mannen om in oorlogstijd te moeten dienen in het leger (toevallig wel het leger van Hitler maarja kan hij niet aan doen dat zijn legerleiding zo een idiote gedachten er op nahield)
Precies: daar kan je als zeventienjarige dienstplichtige helemaal niets aan doen.
Marc 82 Recon schreef:er kleeft misschien geen bloed aan zijn handen maar de kans is ontzettend groot dat er piloten en aircrews omgekomen zijn door zijn hulp.
Maar geen bewijzen?
Marc 82 Recon schreef:mijn probleem met de paus is dat hij met wil of met tegenzin hier aan mee heeft gewerkt en ik vind niet dat zo een persoon de juiste persoon is om zo een wereldlijke macht uit te oefenen aangezien het eigenlijk een voorbeeldfunctie is.
Dus hij moet op 78 jarige leeftijd het slachtoffer worden van het regime dat het voor het zeggen had toen hij veertien jaar oud was en daarbij speelt zijn naoorlogse ontwikkeling geen rol?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

antwerpx schreef:De kans bestaat ook dat die eventueel door hem omgekomen crews anders hun bommen al dan niet per ongeluk op burgerdoelen hadden geworpen...
Goed punt. Een Amerikaanse kardinaal die in de oorlog diende mag volgens marc 82 recon zijn principes dus ook geen paus worden. Mogen er trouwens überhaupt Duitse geestelijken zijn van die leeftijd of zijn ze allemaal schuldig?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Kijk he Harro ik zei dus dat dit mijn mening was het is de jouwe niet maar moet je daar zo over blijven doordrammen?

denk dat je hier al wel paar keer mijn mening wat ligt afkraken in dit topic door al die vragen het is MIJN mening jij hebt jouw eigen mening hierover

IK VIND DUS dat hij niet de juiste persoon voor die job is door zijn verleden.

als jij zo blijft zagen over mijn mening heb ik gewoon geen zin meer om nog iets te lezen.

effe offtopic=>
nog is iets wat is dat toch met sommige mensen die hun eigen leeftijd zo moeilijk vinden om op te geven ik zou graag is willen weten hoe oud sommige mensen zijn die wel is kritiek geven...
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Harro schreef:
antwerpx schreef:De kans bestaat ook dat die eventueel door hem omgekomen crews anders hun bommen al dan niet per ongeluk op burgerdoelen hadden geworpen...
Goed punt. Een Amerikaanse kardinaal die in de oorlog diende mag volgens marc 82 recon zijn principes dus ook geen paus worden. Mogen er trouwens überhaupt Duitse geestelijken zijn van die leeftijd of zijn ze allemaal schuldig?
Ja toevallig vind ik dat een amerikaanse kardinaal die tijdens een oorlog heeft gediend en het mogelijk is dat er mensen door zijnhulp gestorven zijn nou die vind ik niet horen als paus maakt niet uit welke nationaliteit
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon schreef:Kijk he Harro ik zei dus dat dit mijn mening was het is de jouwe niet maar moet je daar zo over blijven doordrammen?
Dus als ergens het label "mijn mening" aanhangt mag je verder geen enkele discussie voeren geen vragen meer stellen? Dat is belachelijk. Als je een mening hebt dan mogen mensen je vragen die mening te verdedigen. Als je een mening hebt moet je die trouwens ook kunnen verdedigen. Dat zijn zo de mechanismen van fora.
Marc 82 Recon schreef:IK VIND DUS dat hij niet de juiste persoon voor die job is door zijn verleden.
En ik vind dus dat ik jou mag doorzagen op die mening zolang ik gaten, onduidelijkheden of andere onvolkomenheden zie in je argumentatie.
Marc 82 Recon schreef:als jij zo blijft zagen over mijn mening heb ik gewoon geen zin meer om nog iets te lezen.
Als jij mening kunt formuleren waar geen speld tussen te krijgen is heb ik niets te vragen.
Marc 82 Recon schreef:effe offtopic=>
nog is iets wat is dat toch met sommige mensen die hun eigen leeftijd zo moeilijk vinden om op te geven ik zou graag is willen weten hoe oud sommige mensen zijn die wel is kritiek geven...
31
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

sjah is leuk he mensen beetje afzeiken
kijk het is mijn mening kun je er niet mee leven lekker pech van jou mag ie wel ik vind dat ze beter een andere hadden gekozen

de reden omdat ik het met zijn verleden niet echt zie zitten dat hij zo een functie bekleed met zoveel wereldlijke macht


en draaf daar nu maar niet meer over door je mag met nog zoveel argumenten afkomen al doe je der duizenden tis mijn mening en kga ze niet veranderen omdat jij er anders over denkt en elke keer vragen moet gaan liggen stellen over mijn mening omdat je toevallig dat anders ziet


als er nog andere zijn die het niet zo leuk vinden dat hij paus is vraag dan is wat door bij hen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon schreef:sjah is leuk he mensen beetje afzeiken
Niet in het bijzonder. Ik ben ook helemaal niet op afzeiken uit. Het is wel opmerkelijk dat jij mijn vragen als een aanval ziet terwijl het voor mij de gewoonste zaak van de wereld is om door te vragen als de opvattingen van een gesprekspartner niet duidelijk is of tegenstrijdig is aan de mijne.
Marc 82 Recon schreef:kijk het is mijn mening kun je er niet mee leven lekker pech van jou mag ie wel ik vind dat ze beter een andere hadden gekozen
Je begrijpt dat een dergelijke "lekker pech" kleuterreactie niet echt goed overkomt?
Marc 82 Recon schreef:de reden omdat ik het met zijn verleden niet echt zie zitten dat hij zo een functie bekleed met zoveel wereldlijke macht
En heb je je al een moment de vraag gesteld of zijn verleden misschien wel een positief effect heeft gehad op zijn huidige denkbeelden?

Of simpel, wat heb je liever (theoretisch!): een paus met een HJ verleden die de wereldvrede ten doel stelt of een paus zonder HJ verleden die oproept tot een kruistocht tegen de islam?
Marc 82 Recon schreef:en draaf daar nu maar niet meer over door je mag met nog zoveel argumenten afkomen al doe je der duizenden tis mijn mening en kga ze niet veranderen omdat jij er anders over denkt en elke keer vragen moet gaan liggen stellen over mijn mening omdat je toevallig dat anders ziet
Helemaal nergens vraag ik je ook maar een moment je mening te herzien. Maar ik hoop wel dat je door sommige tegenargumenten nadenkt over enkele van je inzichten. Maar dat kan een utopie zijn natuurlijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

geen van beide ook al is het theoretisch
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon schreef:geen van beide ook al is het theoretisch
Want?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

eerste omwille van het verleden

en tweede ben ik tegen kruistochten omwille van een ander geloof
ben zelfs gewoon tegen elke kruistocht maakt niet uit welke rede
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

wat een gezeik over jopie popie!!!! Lach er eens mee, iedereen heeft zn goede kanten en slechte kanten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marc 82 Recon: Dan blijf ik mij afvragen wat je iemand kunt kwalijk nemen die op zijn veertiende gedwongen in een situatie terecht gekomen is waarom het er bij jouw niet toe doet hoe hij daar tijdens zijn volwassen leven mee om is gegaan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jeroen: het was "popie jopie"
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie