sander vw: collectie op school

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
invictis
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2005, 11:54

Bericht door invictis »

Dus.....


godsamme ik vraag gewoon wat.
nou ik PM hem wel om te checken of die de postcodeloterij heeft gewonnen, beetje jammer van de reacties dat je schijnbaar limited bounds en restrainds over de simpelste dingen hebt hier.
wat is dan het nut van een forum?! , dan kan je alles wel gaan PM-en, hou toch op zeg...
Gluck Ab!
Gebruikersavatar
invictis
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2005, 11:54

Bericht door invictis »

Stravers schreef:Sorry hoor maar over financiele zaken praat je niet openlijk op een forum, hoe zou jij het vinden als wij jou zouden vragen wat je huidige salaris is? Komt op hetzelfde neer... (misschien vind jij dat geen probleem maar de meeste anderen wel)

Dit is niet belangrijk, en hoeft niet iedereen te weten! Dus graag per pb afhandelen...
we hebben het hier over een kind van 13 jaar, geen volwassene met een baan c/q inkomen, degelijk groot verschil.
Gluck Ab!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

invictis schreef:godsamme ik vraag gewoon wat.
nou ik PM hem wel om te checken of die de postcodeloterij heeft gewonnen, beetje jammer van de reacties dat je schijnbaar limited bounds en restrainds over de simpelste dingen hebt hier.
wat is dan het nut van een forum?! , dan kan je alles wel gaan PM-en, hou toch op zeg...
Jammer dat je op die toon verder moet gaan. Inderdaad, elk forumlid is hier in zekere mate beperkt in zijn of haar postvrijheid, maar dat zal je al wel gelezen hebben in de disclaimer.
Indien je praten over de financiële toestand simpel acht, ben je natuurlijk wel vrij om dat te vermelden als je jezelf wilt voorstellen (merkwaardig genoeg heb je dat niet gedaan). Verwacht echter niet dat iedereen dat even vanzelfsprekend vind.


Om weer on topic te gaan: zo gegroepeerd ziet het er indrukwekkender uit dan in je kamer - vanop de foto's te beoordelen. Mooi!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Ziet er goed uit Sander! Hoelang ben je al bezig Amerikaans te verzamelen? Erg mooi in ieder geval!
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
invictis
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2005, 11:54

Bericht door invictis »

antwerpx schreef:
invictis schreef:godsamme ik vraag gewoon wat.
nou ik PM hem wel om te checken of die de postcodeloterij heeft gewonnen, beetje jammer van de reacties dat je schijnbaar limited bounds en restrainds over de simpelste dingen hebt hier.
wat is dan het nut van een forum?! , dan kan je alles wel gaan PM-en, hou toch op zeg...
Jammer dat je op die toon verder moet gaan. Inderdaad, elk forumlid is hier in zekere mate beperkt in zijn of haar postvrijheid, maar dat zal je al wel gelezen hebben in de disclaimer.
Indien je praten over de financiële toestand simpel acht, ben je natuurlijk wel vrij om dat te vermelden als je jezelf wilt voorstellen (merkwaardig genoeg heb je dat niet gedaan). Verwacht echter niet dat iedereen dat even vanzelfsprekend vind.


Om weer on topic te gaan: zo gegroepeerd ziet het er indrukwekkender uit dan in je kamer - vanop de foto's te beoordelen. Mooi!

hoezo op "die toon"?!; wat insinueer je hiermee als ik vragen mag?; ik ga ervan uit dat we nu niet een confrontatie almachtige mod vs new user gaan krijgen.
Je gaat me nou toch niet vertellen dat het verboden is om te vragen hoe iemand zijn verzameling bij elkaar heeft gekregen?...
Ik heb me trouwens voorgesteld in het topic waar dat toe behoort, of verwacht je dat ik hem als een koninklijke hoogheid tegemoet treed en act de presence ga geven.
Mijn vraagstelling was helder;
Ik vindt het gewoon een merkwaardige en plausibele situatie en daar vraag ik opheldering over, gezien de omstandigheden lijkt me dat helemaal niet zo raar of opzienbarend.
Simpel als dat.
Gluck Ab!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

invictis schreef:hoezo op "die toon"?!; wat insinueer je hiermee als ik vragen mag?; ik ga ervan uit dat we nu niet een confrontatie almachtige mod vs new user gaan krijgen.
invictis schreef:godsamme ik vraag gewoon wat.
invictis schreef:hou toch op zeg...
Op die toon dus.
Je gaat me nou toch niet vertellen dat het verboden is om te vragen hoe iemand zijn verzameling bij elkaar heeft gekregen?...
Nee, maar niemand hoeft hier zijn financiële situatie uit de doeken te doen. Dat lijkt mij toch vrij vanzelfsprekend, of ligt dat aan mijn opvoeding?
Net hetzelfde als vragen wat iemand voor een verzamelstuk heeft betaald...wie dat per se wenst te zeggen zal dat er wel bij vermelden. Een beetje beleefdheid kan ook op een forum.

En dat is niets persoonlijks...
Gebruikersavatar
invictis
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2005, 11:54

Bericht door invictis »

wij liggen elkaar niet merk ik al, het zal wel een verschil zijn in opvoeding inderdaad of leeftijd.
Trouwens waar ik naar vroeg is niet in strijd met de disclaimer.
Ik weet niet wat jou relatie is mbt deze persoon maar je neemt hem overdreven in bescherming.
Jij bent een uitzondering in de mensen die ik ben tegengekomen in het WO II wereldje dat is het enige wat ik erover zeg.
dit had je me net zo goed kunnen PM-en.

ga maar weer on topic
Gluck Ab!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

jaloers mischien :roll:

ik ga me er niet over uitspreken, ik zal alleen zeggen dat ik veel zakgeld krijg, maar ik wil hiert nooit meer op dit fourm iets horen over geld over eender wie zijn collectie!



Boroskov: bedankt! Wel ik doe het samen met een vriend, ik denk van november 2004 :)

en Peter, bedankt om me even te steunen :wink:
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Haha waar maak je je uberhaupt druk om? Dit heeft ten eerste helemaal niks met inbescherming nemen te maken maar o.a. op de toon hoe jij het allemaal zegt!

Wat boeit jou dat nou hoe hij aan zijn geld komt, dat is toch niet jou probleem? En ook al ben je nieuwsgierig hoeft dat niet openbaar in dit topic komen, je bent zeker nog nooit op fora's geweest?

Je bent dan wel een nieuwe member maar daardoor heb je meteen hier een goede indruk achter gelaten op heel het forum!

Zie het al voor me, zie je je baas in een nieuwe bmw rijden ga je hem even vragen hoe die aan het geld komt, belachelijk!
Gebruikersavatar
invictis
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2005, 11:54

Bericht door invictis »

Stravers schreef:Haha waar maak je je uberhaupt druk om? Dit heeft ten eerste helemaal niks met inbescherming nemen te maken maar o.a. op de toon hoe jij het allemaal zegt!

Wat boeit jou dat nou hoe hij aan zijn geld komt, dat is toch niet jou probleem? En ook al ben je nieuwsgierig hoeft dat niet openbaar in dit topic komen, je bent zeker nog nooit op fora's geweest?

Je bent dan wel een nieuwe member maar daardoor heb je meteen hier een goede indruk achter gelaten op heel het forum!

Zie het al voor me, zie je je baas in een nieuwe bmw rijden ga je hem even vragen hoe die aan het geld komt, belachelijk!

pardon?;

ik weet het niet hoe dat met jou zit, maar ik en vele andere moeten hard werken voor ons geld.
En het is aardig lastig om geld vrij te maken voor hobby's met als logisch gevolg dat je een verzameling opbouwt (basisprinicpe van verzamelen).
Maar gezien de feiten die nu op de tafel liggen is mijn reactie c/q vraagstelling helemaal niet zo raar geweest.
Dit is gewoon van den zotte dt een kind van 13 binnen no time zo'n verzameling opboost, gaat helemaal goedkomen op de dag als die zelf voor zijn geld zal moeten werken en in zijn huishouden zal moeten voorzien.
Laten we het er maar op houden dat ik uitermate verbaasd erover ben en misschien zelf wel wangunstig gefrustreerd.
het siert jou trouwens ook om mij snel een label op te plakken.
Bedankt daarvoor.
Gluck Ab!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ikdenk dat deze kwestie nu voldoende is uitgeklaard, hopelijk si hierover nu het laatste woorde gezegd.

Zoals eerder gezegd:
ga maar weer on topic
Gebruikersavatar
invictis
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2005, 11:54

Bericht door invictis »

zeer mooie indrukwekkende verzameling in ieder geval.
Gluck Ab!
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

mooi gedaan sander!

Waar ergens in Gent ga jij naar school? Tof dat ze zoiets toelaten en promoten! :)

mvg
posse
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

voskenslaan 8)
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Voskeslaan? Dan ken je ongetwijfeld enkele collega's van mij! :D
Plaats reactie