Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Barry de I-Koe,

Jeetje kreetje.. meneer de bedweter komt even binnen zetten op dit forum en deelt meteen de lakens uit.. Het gaat hier om een discussie en oplossingen bedenken laat ik liever over aan degenen die daar over gaan.. in dit geval de regering. Gelukkig heet dit gedeelte van het forum 'discussieren' en ik heb elders in dit topic de betekenis hiervan gegeven... dus lees even voortaan het gehele topic of geef een zinnige post die hier betrekking opheeft of anders lazer op man!
Bar65
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2005, 21:44
Locatie: delft

Bericht door Bar65 »

Wat een irony om Marokaanse jongeren naar Westerbork te brengen om ze ervaringen uit de tweede wereldoorlog bij te brengen! Hoe zou een jood zich in de jaren twintig in Duitsland gevoeld hebben? Het begint wel dicht in de buurt te komen van hoe menig allochtoon zich deze dagen in Nederland voelt! Zou zo een trip niet naar Westerbork een bedekte waarschuwing zijn voor deze jongeren wat me ze zou kunnen gebeuren?
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

In "De Morgen" stond dat men ook in België bezig is zo'n dingen te organiseren in België waar onder andere ook het museum van deportatie en verzet een rol in gaat spelen.

(Ik weet niet of dit ook al aangehaald is, simpele reden 17 bladzijdes lezen is niet niks... :) )
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ik weet niet of er toevallig iemand gisteren rond 22:45 naar Nederland 1 gekeken heeft,

een jongen die hierbij was die zegt dat die jongens met die mutsen over hun hoofd zitten omdat de media (tegen afspraken in) toch foto`s maakte en aan het filmen was :)

.....
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Dean- schreef:Ik weet niet of er toevallig iemand gisteren rond 22:45 naar Nederland 1 gekeken heeft,

een jongen die hierbij was die zegt dat die jongens met die mutsen over hun hoofd zitten omdat de media (tegen afspraken in) toch foto`s maakte en aan het filmen was :)

.....
Ok, ik kan dat opzich wel begrijpen, maar als je niks hebt gedaan waarom zou je je verbergen? Maar dat moeten zij natuurlijk weten.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dean- schreef:Ik weet niet of er toevallig iemand gisteren rond 22:45 naar Nederland 1 gekeken heeft,

een jongen die hierbij was die zegt dat die jongens met die mutsen over hun hoofd zitten omdat de media (tegen afspraken in) toch foto`s maakte en aan het filmen was :)

.....
Owja en waarom schreeuwen ze dan de hele tijd, ik sla je op je bek etc etc...?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

779 schreef:
Dean- schreef:Ik weet niet of er toevallig iemand gisteren rond 22:45 naar Nederland 1 gekeken heeft,

een jongen die hierbij was die zegt dat die jongens met die mutsen over hun hoofd zitten omdat de media (tegen afspraken in) toch foto`s maakte en aan het filmen was :)

.....
Owja en waarom schreeuwen ze dan de hele tijd, ik sla je op je bek etc etc...?
Omdat ze niet graag hadden dat ze gefilmd werden zonder toestemming...
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

bang dat familie ze zal herkennen ofzo.
ik vind het zowieso altijd zielig wat zon aanstellers doen.
word er een camera op hun gericht meteen mutsen op doen
en jassen over de kop. Volgens mij is dat meer ruig doen.
ik heb het wel vaker gezien oa bij een programma over de spoorwegen.
als ik zoiets zie dan denk ik altijd bij me zelf "wat een aanstellers"

wittmann
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

wittmann schreef:bang dat familie ze zal herkennen ofzo.
ik vind het zowieso altijd zielig wat zon aanstellers doen.
word er een camera op hun gericht meteen mutsen op doen
en jassen over de kop. Volgens mij is dat meer ruig doen.
ik heb het wel vaker gezien oa bij een programma over de spoorwegen.
als ik zoiets zie dan denk ik altijd bij me zelf "wat een aanstellers"

wittmann
Dat programma heb ik ook gezien :?
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Misschien durven ze gewoon niet hun gevoelige kant te laten zien ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik denk ook dat dat het is jah.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dean- schreef:Ik weet niet of er toevallig iemand gisteren rond 22:45 naar Nederland 1 gekeken heeft,

een jongen die hierbij was die zegt dat die jongens met die mutsen over hun hoofd zitten omdat de media (tegen afspraken in) toch foto`s maakte en aan het filmen was :)

.....
Als dat de waarheid is, dan zullen, denk ik, alle foruleden hier dit iets gezegd hebben over deporteren e.d. zich rot moeten gaan schamen :D
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waaronder ik... al heb ik het woord deporteren e.d. niet in de mond genomen, maar vind wel dat ik een voorbedachte mening had..
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

779 schreef:Waaronder ik... al heb ik het woord deporteren e.d. niet in de mond genomen, maar vind wel dat ik een voorbedachte mening had..
Ik natuurlijk ook, als dat echt de reden was :( Maar mijn mening is onverandert, maar voor deze wil ik mij dan wel excuseren :oops:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ze hadden slechte ervaringen met de media, en dat kan ik ook wel begrijpen.....
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie