Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

wel een pittige discussie :P
vind ik wel leuk om te doen!!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

wittmann schreef:maar bob loopt te roepen dat het bewezen is dat ze onschuldig zijn
en dat is ook niet waar.
Iemand kan nu ook op tv gaan roepen dat het diegene wel waren
die de herrie liepen te trappen. Maar is het dan bewezen dat ze het wel
waren?? Nee ook niet. Dus waarom zou het wel bewezen zijn dat ze het
niet waren als er eentje roept dat ze het niet waren en alleen zo deden
omdat ze niet op de foto wilden????
Je hoeft hier in nederland niet te bewijzen dat je onschuldig bent, er moet maar bewezen dat je schuldig bent. Tot die tijd ben je onschuldig.

Deze jongens zijn dus ook onschuldig, totdat iemand het tegendeel kan bewijzen.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ja maar waarom moet ik dan mijn verontschuldeging aanbieden
omdat ik fout zat. terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn?

en waarom word ik vervolgens uitgemaakt voor neo-nazi?
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

nou,nou

Bericht door Reca »

hallo,
nou ,ik ben ook vrij nieuw hier en las deze thread eens door (wat me veel tijd kostte maar goed dat was mijn keuze) maarre ik merk wel dat er met veel beschuldigingen wordt gegooid betreffende rechts en links extremisten op dit forum. Nou ja dan zal ik mijn mening maar niet geven (wie weet ben ik nl. dan ook bestempeld als neonazi ofzo en trouwens ik heb hier nog geen harde mening over al neig ik meer naar rechts dan naar links betreffende buitenlanders,dit vanwege een zeer onaangename ervaring met een aantal marrokanen. Wat me nog nooit is gebeurd met autochtonen.)

mvg
Rémy

ps als je rechtsextremist bent kun je neonazi worden genoemd maar wat dan als je linksextremist bent,wat ben je dan???
----
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

oeps volgens mij heb ik nu alsnog mijn mening een beetje gegeven. Maar nogmaals ik ben het liefste gewoon neutraal :|
----
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wittman,

Het was niet mijn bedoeling de link te leggen tussen rechts extremist en neo-nazi... tenminste ik zie die vergelijking niet. Want in mijn ogen is de partij Nieuw Rechts geen neo-nazi partij... Ik vond het alleen jammer dat je bij je standpunt blijft dat je die jongeren als lastposten ziet of iets dergelijks... Bij deze geef ik mijn excuses over het feit dat ik je rechtse extrmist noemde.. achteraf niet mijn bedoeling, maar zoals Miesjel zei: Je bent in NL onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Bar65
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2005, 21:44
Locatie: delft

Bericht door Bar65 »

Ik ben van mening dat veel marokaanse jongeren een oordeel hebben gebasseerd op het arabisch-israelisch conflict. Als doelbewust gekozen wordt omdat de jongeren van Marokaanse afkomst zijn ze naar Westerbork te brengen om ze bewust te maken van de tweede wereldoorlog is dat een verkeerde aanpak. Laat ze spreken met joodse overlevenden uit de oorlog zou ik zeggen. Gisteren zag ik een documentaire over een vrouw die in Den Haag eind jaren dertig als jong meisje in de tram zat en aangesproken werd voor de moordenaar van Jezus Christus. Vanaf dat moment werd ze bewust van haar omgeving en hoe er vaak naar haar gekeken werd. Haar relaas was zeer aangrijpend. Met zoiets kunnen ze zich veel beter identificeren en begrip opbrengen dan anekdotes over de barheid van de kamp.
Plaats reactie