Je nieuwste aankopen - Films

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Ik heb zojuist de film 'Behind The Lines' gekocht (voor E 2,99). De film is gebaseerd op 'De Weg der Geesten'-trilogie van Pat Barker, winnaar van de Booker Prize 1995.

'Behind the lines' vertelt het verhaal van Dr. William Rivers, een succesvol psychiater in Craiglochart, een militair ziekenhuis in Edinburgh, ten tijde van de Eerste Wereldoorlog.
Dr. Rivers heeft drie patienten onder zijn hoede, die hevig getekend zijn door de gebeurtenissen op het slagveld; dichter Siegfried Sassoon, een heldhaftige soldaat die voor straf naar Craiglochart gestuurd is,vanwege het publiceren van een illegaal pamflet, Wilfred Owen, een getraumatiseerde soldaat, die door Sassoon wordt geïnspireerd tot het schrijven van poëzie over zijn belevenissen op de slagvelden en Billy Prior, een officier van lage afkomst, die na een pijlsnelle carriere in het leger, door de gruwelen in de loopgraven, doofstom is geworden.
Dr. Rivers raakt persoonlijk betrokken bij zijn patiënten en raakt verwikkeld in een morele strijd: kiest hij voor zijn eigen menselijke geneeswijze of de brute shocktherapie van de moderne wetenschap? En zijn de patiënten die hij heeft 'genezen' sterk genoeg om wederom de weerzinwekkende oorlogstaferelen mee te maken?

Ik ga de film dit weekend bekijken, zal laten weten wat ik er van vind...
Hic manebimus optime
roy westenbroek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jan 2005, 17:37
Locatie: overdinkel

Bericht door roy westenbroek »

kan iemand mij misschien vertellen waar ik de longest day in kleur kan kopen. Ik kan hem alleen maar vinden in het zwartwit. Maar ik wel graag in kleur hebben.

Al vast bedankt
Gebruikersavatar
stanley sobotik
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2005, 17:50
Locatie: Melick

Bericht door stanley sobotik »

Volgens de freerecord shop wordt deze niet in kleur uitgebracht.

http://www.freerecordshop.nl/pages/prod ... 89&navid=3
roy westenbroek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jan 2005, 17:37
Locatie: overdinkel

Bericht door roy westenbroek »

stanley sobotik schreef:Volgens de freerecord shop wordt deze niet in kleur uitgebracht.

http://www.freerecordshop.nl/pages/prod ... 89&navid=3
Ja oke maar hij is wel vaak in kleur op tv geweest. Zou die film niet ergens anders tekrijgen zijn :?:
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Gisteren gekregen van iemand, "Target Berlin". Een documantaire over de bombardementen op Berlijn.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

YPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
De Nederlandse film met Thom Hoffmann? Zelf nog nooit gezien. Laat maar even weten of dit een goede film is.
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Target Berlin heb ik zelf ook.
Mooi documetntaire over 1 dag met de brieving en alles.
Echt mooi.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Shaft schreef:
YPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
De Nederlandse film met Thom Hoffmann? Zelf nog nooit gezien. Laat maar even weten of dit een goede film is.
Het gaat erover dat Duitse soldaten in een bunker komen en dan een doolhof vinden. Geen idee of Thom Hoffman mee speelt. Het zag er Engelstalig uit.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

YPPY schreef:
Shaft schreef:
YPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
De Nederlandse film met Thom Hoffmann? Zelf nog nooit gezien. Laat maar even weten of dit een goede film is.
Het gaat erover dat Duitse soldaten in een bunker komen en dan een doolhof vinden. Geen idee of Thom Hoffman mee speelt. Het zag er Engelstalig uit.
Oh The Bunker. Ik dacht dat je het over de nederlandse film De Bunker met Thom Hoffmann had.
Gebruikersavatar
carl1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 jul 2005, 15:20
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

roy westenbroek schreef:kan iemand mij misschien vertellen waar ik de longest day in kleur kan kopen. Ik kan hem alleen maar vinden in het zwartwit. Maar ik wel graag in kleur hebben.

Al vast bedankt
Bestaat niet in kleur op dvd 8)

Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
roy westenbroek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jan 2005, 17:37
Locatie: overdinkel

Bericht door roy westenbroek »

carl1944 schreef:
roy westenbroek schreef:kan iemand mij misschien vertellen waar ik de longest day in kleur kan kopen. Ik kan hem alleen maar vinden in het zwartwit. Maar ik wel graag in kleur hebben.

Al vast bedankt
Bestaat niet in kleur op dvd 8)

Carl
Dat is jammer dan bestel ik hem maar in het zwartwit
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Nieuwste aanwinsten:

1e Wereldoorlog:
Gallipoli
2e Wereldoorlog:
Thin Red Line
Vietnam:
Hamburger Hill
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

ik heb sinds vrijdag amen, yanks en D-day to berlin :d
Greetzzz -Sniper
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

YPPY schreef:Gisteren eindelijk de Bunker gekocht voor maar liefst 4 euro. Nu nog tijd vinden om een keertje te kijken.
Ik denk dat je teleurgesteld zal zijn als je die gekocht hebt omwille van het historische. Het is namelijk een horrorfilm :)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Plaats reactie