Je nieuwste aankopen - Films

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Je nieuwste aankopen - Films

Bericht door Miesjel »

Omdat we een nieuw onderwerp hebben, speciaal voor films en documantaires open ik hier bij deze dit nieuwe topic.

Post hier je nieuwste aankopen op het gebied van films en documentaires.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Il_Monco
Lid
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 apr 2005, 20:29

Bericht door Il_Monco »

D-Day the total story voor een 10tje.

Een 3disc doc waarvan met name de eerste de moeite waard is.
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

3 dvd's voor 10 pleurie kan nooit veel te veel zijn :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Zijn dat nieuwe beelden op die dvd of al bekende?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Nieuw aangeschaft de film/ documantaire "Shoah", al eens eerder besproken hier op het forum, maar nu zag ik de documantaire als dvd-serie liggen. En tevens gekocht op dvd de serie "oorlogswinter" naar het boek van Jan Terlouw. Kan ik altijd gebruiken om met de kinderen naar te kijken op de basisschool.

Bij V&D hebben ze trouwens erg veel oorlogs-dvd's liggen op het moment. Ik zou er daar veel van willen hebben, maar helaas een tekort aan euro's. :wink:
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Martijn schreef:Nieuw aangeschaft de film/ documantaire "Shoah", al eens eerder besproken hier op het forum, maar nu zag ik de documantaire als dvd-serie liggen.
Naar mijn bescheiden mening een zeer verstandige keuze. Het is een zeer indrukwekkende filmdocumentaire met een zeer afwijkende en vooral diepgaande inslag. Het onderwerp moet je echter wel aanspreken, want op de gemiddelde filmkijker zal deze film overkomen als een saai en langdradig.

Ik ben benieuwd naar je mening!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

KevinP schreef:
Martijn schreef:Nieuw aangeschaft de film/ documantaire "Shoah", al eens eerder besproken hier op het forum, maar nu zag ik de documantaire als dvd-serie liggen.
Naar mijn bescheiden mening een zeer verstandige keuze. Het is een zeer indrukwekkende filmdocumentaire met een zeer afwijkende en vooral diepgaande inslag. Het onderwerp moet je echter wel aanspreken, want op de gemiddelde filmkijker zal deze film overkomen als een saai en langdradig.

Ik ben benieuwd naar je mening!
Absoluut, Lanzman koos voor interviews en niet zozeer voor "schokbeelden" ik koop het ook binnenkort!
Daar is 'ie weer!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Dubbel DVD WW1 in Colour, met behulp van speciale computertechnologie zijn zwart-wit beelden nauwkeurig ingekleurd.
Een aanrader!!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Net heb ik de tweeling gekocht. En omdat ik nog verjaardagsgeld had, heb ik ook meteen Shoah gekocht. Ik heb alleen nog geen idee wanneer ik die gaan kijken. Het lijkt me niet iets waar je vrolijk van wordt.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

YPPY schreef:Het lijkt me niet iets waar je vrolijk van wordt.
Echt vrolijk zal je er inderdaad niet van worden, maar je moet deze film ook zeker niet als deprimerend, shockerend of luguber zien. Althans zo heb ik het absoluut niet ervaren. Ik vond het vooral een mooie en waardige verslaglegging van de holocaust.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Naar mijn bescheiden mening een zeer verstandige keuze. Het is een zeer indrukwekkende filmdocumentaire met een zeer afwijkende en vooral diepgaande inslag. Het onderwerp moet je echter wel aanspreken, want op de gemiddelde filmkijker zal deze film overkomen als een saai en langdradig.

Ik ben benieuwd naar je mening
Ik heb er al ooit stukjes van gezien bij een vak dat zowel Proos als ik hebben gevolgd op de pabo. Het vak heet "herinnering voor de toekomst" en ging onder andere over de psyche van de mens. De jodenvervolging was een belangrijk thema. Deze documantaire heeft op veel studenten indruk gemaakt en daarom heb ik hem aangeschaft. Binnenkort maar eens kijken, maar ik weet zeker dat ik het interessant vind.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Mijn nieuwste dvd aankoop is The Dirty Dozen.

Afbeelding
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

In een vlaag van 'te veel' geld (het salaris is weer binnen) en hebzucht heb ik zojuist een 6DVD-box gekocht met daarop:

'De Bezetting', een documentaire van professor doctor L. de Jong. Voor 21 uur aan beeldmateriaal over deze zwarte bladzijde uit de vaderlandse geschiedenis. Ik ben benieuwd... :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik heb zojuist deel 1 gezien en ik ben er ontzettend blij mee! Het is een hele duidelijke, gedetailleerde docu, met ontzettend veel beeldmateriaal.
Een absolute aanrader! :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Inderdaad,die documentaires zijn zeer de moeite waard! :)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie