Bevrijdingsdag IJsselstein

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooie foto's marc!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Leuk evenement zo te zien!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

hehe ik was ook van plan om erheen te gaan samen met een vriend van me. hij zou als amerikaanse para gaan en dan zou ik meegaan als zijn krijgsgevangene in lw uniform. ik netjes een mailtje gestuurd of ze daar bezwaar tegen hadden dat ik als verslagene mee zou mogen lopen met die vriend van me. kreeg ik een paar weken later een officiele brief van de BURGEMEESTER van ijsselstein dat het niet was toegestaan en dat het verboden is en dat ik zelfs opgepakt kon worden en paar dagen de cel ingesmeten kon worden..... ikzelf vind dit allemaal een beeje overdreven... het is tog reanacting... ik bedoel de duitsers hoorden ook bij de oorlog :? zalfs nog gevraagd of het wel goed was als ik zonder hakenkruizen dan alsnog mee zou mogen lopen... jammer genoeg afgewezen :( maar ik weet niet of jullie er mee eens zijn maar ik zelf vind dat op zulke feesten ook de verslagene zouden moeten kunnen meespelen. ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

alex
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Ik zou er op zich geen probleem mee hebben als het zou gebeuren in de vorm die jij verteld, dus als krijgsgevangene bij een Amerikaanse para. Lijkt me een mooie nabootsing van de werkelijkheid.
Ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat er mensen zijn (m.n. veteranen, oudere mensen) die dit tegen de borst stuit, omdat ze het als provocerend ervaren.

Dus ja, voor beide kanten is wel iets te zeggen.
Natuurlijk is de reactie van de burgemeester met de nodige dreigementen wel overdreven.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

ja vind ik zelf ook overdrevene... maar ik bedoel kan tog de adelaar van het jasje af te halen... maar ja je kan der tuurlijk niks aan doen tis en blijft de burgemeester....
Plaats reactie