Pagina 1 van 2

Foto's Stuka

Geplaatst: 11 mei 2005, 17:40
door FELIX
Ik zoek foto's van Stuka's, voor de duidelijkheid: dit is een Duits Sturzkampfflugzeug van het typeJunkers Ju. 87B. Ik heb al gegoogled :D , dus ik hoef geen foto's van daar. Site's en eventueel Signal foto's zijn zeer welkom. Misschien heeft iemand ook privé foto's. Geen angst ik wil ze absoluut niet publiceren of dergelijke, gewoon persoonlijke interesse!! :lol:

Alvast bedankt _/-\o_

Geplaatst: 11 mei 2005, 17:42
door Peter M
Deze heb je al neem ik aan?

Geplaatst: 11 mei 2005, 17:45
door FELIX
antwerpx schreef:Deze heb je al neem ik aan?
Inderdaad, hele mooie foto. Waar heb jij hem vandaan?

Geplaatst: 11 mei 2005, 17:48
door Peter M
FELIX schreef:
antwerpx schreef:Deze heb je al neem ik aan?
Inderdaad, hele mooie foto. Waar heb jij hem vandaan?
Zie de beschrijving :wink:

Geplaatst: 11 mei 2005, 17:54
door FELIX
antwerpx schreef:
FELIX schreef:
antwerpx schreef:Deze heb je al neem ik aan?
Inderdaad, hele mooie foto. Waar heb jij hem vandaan?
Zie de beschrijving :wink:
Hahahahaha, ok uit Signal dus :lol:

Geplaatst: 12 mei 2005, 20:31
door Kilroy
Ok, Felix, hier heb je er drie (vier) merkwaardige :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron : Stuka ! - Joachim Dressel.

Geplaatst: 12 mei 2005, 20:48
door Opgeheven account 1427
Foto 1 en 2 zijn toch de stuka's die ontworpen werden voor vliegdekschepen?

Foto 3 is als ik me niet vergis een Trainings-Stuka

Foto 4 is gewoon een bekladde (zoals men wel vaker wapens, bommen e.d. beklad met boodschappen en namen)

Geplaatst: 12 mei 2005, 21:14
door Kilroy
Sbf.Koch schreef:Foto 1 en 2 zijn toch de stuka's die ontworpen werden voor vliegdekschepen ?
Precies. Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Sbf.Koch schreef:Foto 3 is als ik me niet vergis een Trainings-Stuka.
Nee, het was een Stuka uitgerust met zgn. "Klemm 35" gondels, waarin telkens 2 personen konden plaatsnemen. Aan beide zijden was er een dergelijke gondel bevestigd. Het doel was om in een mum van tijd en bij noodzaak, zoveel als mogelijk manschappen te kunnen ontzetten.
Sbf.Koch schreef:Foto 4 is gewoon een bekladde (zoals men wel vaker wapens, bommen e.d. beklad met boodschappen en namen)
Ja, in die zin : het betreft een Ju87D-1 waarschijnlijk aan het Oostfront, gedurende de winter van '43-'44, met een nieuwjaarswens voor het grondpersoneel.

Geplaatst: 13 mei 2005, 16:05
door FELIX
Kilroy schreef:
Sbf.Koch schreef:Foto 1 en 2 zijn toch de stuka's die ontworpen werden voor vliegdekschepen ?
Precies. Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Sbf.Koch schreef:Foto 3 is als ik me niet vergis een Trainings-Stuka.
Nee, het was een Stuka uitgerust met zgn. "Klemm 35" gondels, waarin telkens 2 personen konden plaatsnemen. Aan beide zijden was er een dergelijke gondel bevestigd. Het doel was om in een mum van tijd en bij noodzaak, zoveel als mogelijk manschappen te kunnen ontzetten.
Sbf.Koch schreef:Foto 4 is gewoon een bekladde (zoals men wel vaker wapens, bommen e.d. beklad met boodschappen en namen)
Ja, in die zin : het betreft een Ju87D-1 waarschijnlijk aan het Oostfront, gedurende de winter van '43-'44, met een nieuwjaarswens voor het grondpersoneel.
Dank u :D

Geplaatst: 15 mei 2005, 00:20
door Tim Y.
Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Zijn deze ook ooit ingezet of bleef het maar bij plannen?

Geplaatst: 15 mei 2005, 02:09
door Opgeheven account 1427
(hier overigens nog een foto van diezelfde Stuka's)

Afbeelding
Lt. Tim_NL schreef:
Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Zijn deze ook ooit ingezet of bleef het maar bij plannen?
De vliegtuigen wel, het schip niet. Het schip moest eind 1940 afkomen, maar toen de productie van schepen volledig op U-boten werd gericht, werd de bouw afgeblazen in (ik geloof) april '40. In 1942 realiseerden de duitsers zich dat ze zo'n schip toch echt nodig hadden (zowel om de Noordzee te bewaken als om de konvooien in de zwarte zee [naar rusland] te stoppen) en het werk werd hervat. Eind '43 moest het schip af zijn, net als de ombouw naar vliegdekschepen van o.a. de Gneisenau, Potsdam, Europa, en de 'Prinz Eugen' klasse kruiser, de 'Seydlitz'. Toen de slag om de Barentz-Zee gestreden was stopten de duitsers helemaal met de constructie, het schip was iets meer dan 80% compleet. Haar 150mm kanonnen werden gestript en in Noorwegen gebruikt als "Marine-Küsten-Batterie" (kust-artillerie).
Verder werd het schip in april '45 bijna gezonken (grotendeels mislukt) door haar bemanning, door de russen in beslag genomen en gebruikt als doelwit in marine-oefeningen.

De vliegtuigen zijn later gewoon ingezet, maar waar en wanneer weet ik niet precies, daar heb ik nu geen bronnen voor.

/Sbf.Koch

Geplaatst: 15 mei 2005, 13:26
door Tim Y.
Ok, bedankt.

Geplaatst: 15 mei 2005, 17:35
door Zitadelle
Er is ook nog een versie van de Bf 109 in de planning geweest voor de Graf Zeppelin, de T(räger)-versie. Omgebouwde E-3s met inklapbare vleugels en een tailhook. Uiteindelijk zijn er zestig gebouwd.

Geplaatst: 22 mei 2005, 11:15
door joho
Ik ben net lid dus zal ik me eerst eventjes voorstellen. Mijn naam is Wouter en ik ben 13 jaar ( over 7 dagen) en ben erg geintreseert in de WO2 :) Voorall in de vliegtuigen dus ik kom hier een handje helpen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 24 mei 2005, 16:03
door FELIX
Dank je wel en welkom op het forum, en ok gefeliciteerd met je verjaardag. :D