Wehrmacht broek ( mening )

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Wehrmacht broek ( mening )

Bericht door killingspree »

hoi iedereen
ik vraag effe aan jullie een SERIEUZE mening dus graag van SERIEUZE verzamelaars !
deze broek heb ik maandag voor orgineel gekocht van een betrouwbare handelaar !
deze broek koste me 550 euro verkoop
hij is in zo'n goede staat dat het bijna neit te geloven is vandaar nu dus mijn vraag. wat is jullie mening !

laat je gaan ( svp met beleid en alleen als je het echt weet aub ) ( niet verkeerd bedoeld )

niels

voorkant helemaal:
Afbeelding

voorkant boven close up:
Afbeelding

Stempel close up: ( binnen kant recht voor )
http://img267.echo.cx/img267/9348/p10100101ih.jpg

close up boven binne:
Afbeelding

achter boven close up:
Afbeelding

achter helemaal
Afbeelding

nou dat waren ze

graag dus je eerlijke mening

gr van niels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Hallo Niels,

Ik meld het morgen eens aan Sander, hij kent er wel het één en het andere over :wink:
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

:'/
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja ben ook eens aan het zoeken gegaan op internet
maar dit is nu precies wat ik zo haat aan die repro spullen !
vreselijk
eigelijk zou op ieder repro artikkel met koeie letters REPRO in moeten staan wat je er NOOIT meer uit krijgt ! :D

die repro makkers moeten bestraft worden !

:D
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Ik zou 'm (ook) op wehrmacht awards zetten.

Ze maken die spullen tegenwoordig zo goed na (GRRRRRR) dat het zelfs voor echte kenners erg moeilijk(er) wordt. Inderdaad super irritant. Het gaat immers om veel geld en garanties zijn er niet altijd te krijgen. Of je moet een eigen lab hebben om in te testen.

Succes ermee !
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ik weet niet of je dan wel hier moet zoeken Niels, Is het niet beter om dit mee tenemen naar andere verzamelaars dat ze het in hun eigne handen kunnen hebben. Lijkt me beter dan paar foto's
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Guido schreef:Ik weet niet of je dan wel hier moet zoeken Niels, Is het niet beter om dit mee tenemen naar andere verzamelaars dat ze het in hun eigne handen kunnen hebben. Lijkt me beter dan paar foto's
Als het er op foto's al niet goed uitziet is dat toch verloren moeite...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

willysproject schreef:
willysproject schreef:
Guido schreef:Ik weet niet of je dan wel hier moet zoeken Niels, Is het niet beter om dit mee tenemen naar andere verzamelaars dat ze het in hun eigne handen kunnen hebben. Lijkt me beter dan paar foto's
Als het er op foto's al niet goed uitziet is dat toch verloren moeite...
ja is waar.. maar goed, ik geloof eerder een mening van een goed bevriende verzamelaar dan iemand ie je nog nooit gezien hebt, van wie je niet niet wat hij in zijn collectie heeft, van wie je niet weet wat voor een ervaring hij heeft. nou ja mijn punt is duidelijk denk ik.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:
willysproject schreef:
willysproject schreef: Als het er op foto's al niet goed uitziet is dat toch verloren moeite...
ja is waar.. maar goed, ik geloof eerder een mening van een goed bevriende verzamelaar dan iemand ie je nog nooit gezien hebt, van wie je niet niet wat hij in zijn collectie heeft, van wie je niet weet wat voor een ervaring hij heeft. nou ja mijn punt is duidelijk denk ik.
Wat is je punt dan?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

pfff... Ik vertrouw en geloof mensen door hun te kennen, weten wat ze hebben in hun collectie en hun ervaring met bepaalde zaken. Niet omdat iemand zegt die je niet kent what so ever die je dan gaat vertellen dat het kopie is! Maar ga verder met topic en het bepalen van fakes van foto's van 640 bij 480 pixels. Dat is natuurlijk betrouwbaarder dan de informatie die een ervaren voor jou bekende verzamelaar :S.

Klinkt misschien stom wat ik zeg en niet altijd waar. Ok stel je hebt een object met een stempel die daar niet KAN thuis horen OK! maar ik zie niet wat hier zo 123 fout aan kan zijn als je harde feiten verlangt, en geen subjectieve onzin van onbekende!

waar maak ik me druk om... Succes met de broek Niels, mijn advies is om een voor jou betrouwbare verzamelaar te gaan. Wat je met mijn advies doet of niet doet maakt mij niet uit, dit is enkel mijn mening.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hadden we t niet pas over Detlev Nieman die je uniform stuk kon onderzoeken?

:mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Hehe :P Trouwens test hem 's onder UV. IS de eerste stap naar originaliteit
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

1 keer in de wasmachine geweest in de tussen tijd en je test is al mislukt! Stiksel controleren of het syntetisch of niet zegt ookal wat meer. of ja ook niet echt heel veel maar wel wat!
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Hallo Niels,

Ik heb vorig jaar een replica broek gekocht. Ik heb hem eens vergeleken met die foto's van jou en moet zeggen dat ze erg veel op elkaar lijken.
Die van jou heeft alleen andere stempels en knopen maar verder zie je nauwelijks verschil. Als je meer wilt weten of foto's hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja kijk en dat is nu de bagger aan die rot replica !
je ziet nauwelijk verschil

nou ik heb contact gehad met mijn verkoper ( een heel betrouwbaar persoon met zelf ook een hele grote en mooie verzameling ) en deze heeft me er van verzekerd dat hij orgineel is en geeft hier garantie op
hij bied ook gewoon de mogelijkheid hem terug te nemen dus wat dat betreft is het geen probleem !

gr van niels
( wat dat betreft wil ik guido nog effe bedanken voor zijn mening hier )
Plaats reactie