Extreem-rechts bij Duitse verkiezingen...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Extreem-rechts bij Duitse verkiezingen...

Bericht door Harro »

Extreem-rechts waarschijnlijk onzichtbaar bij Duitse verkiezingen

(Novum/AP) - Extreem-rechts speelt waarschijnlijk geen rol van betekenis bij de landelijke verkiezingen in Duitsland, die naar verwachting uiterlijk 18 september worden gehouden. Bij de deelstaatverkiezingen zondag in Noordrijn-Westfalen behaalde de Nationaal Democratische Partij (NDP) slechts 0,9 procent van de stemmen, veel te weinig om de kiesdrempel van 5 procent te halen. De Republikaner kregen 0,8 procent van de stemmen.

Extreem-rechts haalt ook bij de landelijke verkiezingen de kiesdrempel niet, zei Heino Vahldieck, het hoofd van het Duitse regeringsorgaan dat extreem-rechts in de gaten houdt, maandag tegen de krant de Tagesspiegel. De partijen mogen volgens hem blij zijn als ze elk 1 procent van de stemmen behalen. De vervroegde verkiezingen verkleinen hun kansen om zich met succes voor te bereiden.

Momenteel zitten er geen extreem-rechtse politici in het Duitse parlement. Eerdere pogingen van de verschillende partijen om samen te gaan mislukten vanwege rivaliteit tussen de leiders. Bij de laatste landelijke parlementsverkiezingen in 2002 won de NDP 0,2 procent van de stemmen en de Republikaner 0,1. Vorig jaar boekte de NDP succes bij de deelstaatverkiezingen in Saksen. Met 9,2 procent van de stemmen mocht de partij zitting nemen in het parlement.

23-05-2005 18:19
© 2005 CompuServe i.s.m. Novum
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ze zijn weer terug van weggeweest.
Nieuwe laarzen van een oude leest.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Arjen schreef:Ze zijn weer terug van weggeweest.
Nieuwe laarzen van een oude leest.
botte leugens van een foute geest
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ZO!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Hetzelfde slag, dezelfde vlag, hetzelfde lied
Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Dezelfde steen, en toch nog weer gestoten
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ze zijn terug, en eigenlijk nooit weggeweest...

Maar heel goed om te lezen dat ze geen rol van betekenis spelen bij de landelijke verkiezingen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah inderdaad.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Gelukkig wil het niet zeggen dat ze dan ook maar eventjes invloed gaan krijgen van betekenis, kijk naar de FPÖ. Ik ben wat dat betreft blij dat ze in het parlement kunnen komen, met een zware minderheid, want op deze manier zijn ze gebonden aan regels en kunnen ze beter gecontroleerd worden. Ook wordt op deze manier het debat gestimuleerd. Hoe harder je dit soort lui verdrukt, hoe ongrijpbaarder ze worden...
Johannes
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jun 2005, 01:13

Bericht door Johannes »

Sbf.Koch schreef:Gelukkig wil het niet zeggen dat ze dan ook maar eventjes invloed gaan krijgen van betekenis, kijk naar de FPÖ. Ik ben wat dat betreft blij dat ze in het parlement kunnen komen, met een zware minderheid, want op deze manier zijn ze gebonden aan regels en kunnen ze beter gecontroleerd worden. Ook wordt op deze manier het debat gestimuleerd. ..
Helemaal mee eens, is ook niet verkeerd dat je in een democratie een rechts-buiten vleugel hebt, stimuleert het debat.
Plaats reactie